Ειδήσεις
Home / Top Slider / Ήπια άνοδο παρουσίασε η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων το 2015

Ήπια άνοδο παρουσίασε η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων το 2015

Ήπια άνοδο παρουσίασε η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων το 2015, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε.

Το 2015 ο κλάδος αποτέλεσε τη μοναδική κατηγορία καταναλωτικών αγαθών (μαζί με τα φρέσκα τρόφιμα) που εμφάνισε αύξηση πωλήσεων, γεγονός που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην πολιτική προσφορών και εκπτώσεων τιμών που εφαρμόζεται εκτενώς στο λιανεμπόριο.

Επιπλέον, ο κλάδος ευνοήθηκε προσωρινά από τη διενέργεια του δημοψηφίσματος και την επιβολή των capital controls τον Ιούλιο, όταν και πολλοί καταναλωτές έσπευσαν μαζικά στα super market για αγορές τροφίμων, φοβούμενοι ενδεχόμενη κατάρρευση της οικονομίας.

Χαρακτηριστικά, οι συνολικές πωλήσεις τροφίμων στα super market την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σημείωσαν απότομη άνοδο μεγαλύτερη του 30%, η οποία όμως αποδείχτηκε πρόσκαιρη, καθώς τις επόμενες ε-βδομάδες παρατηρήθηκαν σημαντικοί ρυθμοί υποχώρησης.

Αναφορικά με τις επιμέρους τομείς, η αγορά κατεψυγμένων λαχανικών τους πρώτους 9 μήνες του 2015 εμφάνισε άνοδο πωλήσεων 7,1% σε ετήσια βάση, στους 14.800 τόνους. Επίσης, η αξία πωλήσεων διαμορφώθηκε στα €49,24 εκ., αυξημένη κατά 7,6% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2014.

Αντιθέτως, ο τομέας της κατεψυγμένης ζύμης εμφάνισε ήπια υποχώρηση 1,8%, στους 11.323 τόνους, επιδεικνύοντας στασιμότητα. Ωστόσο, το σύνολο της αγοράς σε αξία αυξήθηκε κατά 3%, αγγίζοντας έτσι τα €51 εκ.

Οι συνολικές πωλήσεις κατεψυγμένων αλιευμάτων στο λιανεμπόριο -σύμφωνα με την IRI- το 2015 μειώθηκαν κατά 2%, υποχώρηση που προέκυψε μετά τα capital controls του Ιουλίου. Χαρακτηριστικά, από τον Αύγουστο έως και το τέλος του έτους σημειώθηκαν πτωτικοί μηνιαίοι ρυθμοί από 4% έως 6%, με συνέπεια να αντισταθμιστεί η ανοδική πορεία του πρώτου εξαμήνου.

Σύμφωνα με την κυρία Μαρία Μεταξογένη, Διευθύνουσα Σύμβουλο της IBHS, «Παράμετρο ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει η ενίσχυση της εξαγωγικής επίδοσης του κλάδου, κυρίως σε αγορές που δεν έχει ακόμα σημαντική παρουσία. Στα πλαίσια αυτά, απαιτούνται συνεργασίες με λιανεμπορικές αλυσίδες σε μακροχρόνια βάση. Ήδη, οι εταιρείες με πωλήσεις στο εξωτερικό επηρεάστηκαν λιγότερο από την ύφεση σε σχέση με όσες απευθύνονται κυρίως στην ελληνική αγορά».

 

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 38 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

       Ο Κύκλος Εργασιών του δείγματος το 2014 αυξήθηκε κατά 2,8%, φτάνοντας στα €497,63 εκ.

       Τα ΚΠΤΦΑ ενισχύθηκαν κατά 14,4%, στα €44,61 εκ., ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε κέρδη €9,31 εκ., έναντι ζημιών €1,36 εκ. το 2013.

       Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ αυξήθηκαν σε 7,6% και 2,2% αντίστοιχα.

       Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια βελτιώθηκε ελαφρώς σε 1,3 προς 1.

       Οι Απαιτήσεις εισπράχθηκαν στους 3,5 μήνες.