Σημαντικές προοπτικές για την περαιτέρω διάδοση και ανάπτυξη του γιαουρτιού ελληνικού τύπου στις ΗΠΑ, δημιουργεί η απόφαση για την ένταξη του προϊόντος στην επίσημη λίστα με τα τρόφιμα που προσφέρονται σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Όπως ανακοίνωσε ο γερουσιαστής της Ν. Υόρκης, Τσαρλς Σούμερ, το -μέχρι πρότινος πιλοτικό- ομοσπονδιακό πρόγραμμα για την ένταξη του γιαουρτιού ελληνικού τύπου στα προϊόντα που διατίθενται για τα σχολικά γεύματα, επεκτείνεται πλέον σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ.
Το υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) ξεκίνησε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα το 2013 στις πολιτείες Νέα Υόρκη, Τενεσί, Αϊντάχο και Αριζόνα, προσθέτοντας πέρυσι οκτώ ακόμη πολιτείες.
Όπως αναφέρει ο γερουσιαστής Σούμερ, το πρόγραμμα τίθεται σε ισχύ για όλες τις πολιτείες από το φθινόπωρο του 2015. Μέχρι σήμερα από το πρόγραμμα έχουν επωφεληθεί δύο γαλακτοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα οι Chobani και Upstate Niagara.
Ο ίδιος αναφέρει ότι και άλλες γαλακτοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην πολιτεία της Ν. Υόρκης, όπως οι ΦΑΓΕ, Alpina και Muller Quaker, έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν προσφορά για την προμήθεια γιαουρτιού στο πρόγραμμα των σχολείων, ενώ η αύξηση της ζήτησης, εκτιμά ότι θα ενισχύσει τη βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων της Νέας Υόρκης.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο εφαρμογής του προγράμματος, τα σχολεία που συμμετείχαν κατανάλωσαν ποσότητα γιαουρτιού 200.000 πάουντς (90.720 κιλά), αξίας 300.000 δολαρίων.
ΦΑΓΕ
Στο πλαίσιο των διαφαινόμενων θετικών προοπτικών για το ελληνικού τύπου γιαούρτι στις ΗΠΑ, η ΦΑΓΕ ολοκλήρωσε στις αρχές του έτους τη νέα της παραγωγική μονάδα στις ΗΠΑ, ύψους επένδυσης 120 εκατ. δολ. Η νέα μονάδα, που ολοκληρώθηκε μετά από δύο χρόνια εργασιών, ξεκινάει αυτό το διάστημα τη λειτουργία της, δημιουργώντας 150 νέες θέσεις εργασίας στο Johnstown Industrial Park της Ν. Υόρκης, αγγίζοντας πλέον τα 400 άτομα.
Στόχος αυτής της επένδυσης είναι ο διπλασιασμός της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου της στο οποίο έχει επενδύσει ήδη 200 εκατ. δολάρια τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να εξυπηρετήσει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα της σε όλη την Αμερική.
Επισημαίνεται ότι ήδη το 60,3% των πωλήσεων της ΦΑΓΕ και το 53% των EBITDA πραγματοποιείται στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρεται από την εταιρεία, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, αποτελεί τον τέταρτο «παίκτη» στις ΗΠΑ στην κατηγορία του greek yogurt, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 5,3%. Ωστόσο η ΦΑΓΕ εκτιμά ότι το μερίδιό της είναι υψηλότερο.