Σε μία αγορά που παραμένει πτωτική, όντας επιβαρυμένη από τον υψηλό ΦΠΑ και την μείωση της κατανάλωσης, η Goody’s συνεχίζει να αναπτύσσεται, πηγαίνοντας το brand ένα βήμα παραπέρα, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την περαιτέρω επέκτασή της στο εξωτερικό, με νέο στοίχημα –προορισμό την αγορά της Κίνας.
Την Τετάρτη, η εταιρεία μέλος του ομίλου Marfin Investment Group (MIG), φιλοξένησε εκπροσώπους των ΜΜΕ στο νέο flagship
κατάστημα Goody’s Burger House στο Σύνταγμα. To κατάστημα, ύψους επένδυσης 600 χιλ. ευρώ, στεγάζεται σε ένα από τα ιστορικά κτίρια στο κέντρο της Αθήνας, στη συμβολή των οδών Όθωνος και Φιλελλήνων. Αποτελεί σήμερα τη ναυαρχίδα των καταστημάτων της αλυσίδας, εγκαινιάζοντας νέους πρωτοποριακούς τρόπους παραγγελίας με digital πλατφόρμες και θεματικές γωνιές για gaming.
Το νέο Goody’s Burger House υπολογίζεται να δέχεται κατά μέσο όρο περισσότερους από 100.000 επισκέπτες μηνιαίως, ενώ το συγκεκριμένο concept θα ακολουθήσουν ακόμα 15-20 καταστήματα της αλυσίδας εντός του 2017, με δύο καινούρια να δημιουργούνται σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MIG και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, κ. Θανάσης Παπανικολάου, δήλωσε σχετικά με το άνοιγμα του νέου καταστήματος: «Το νέο κατάστημα Goody’s Burger House στο Σύνταγμα, σηματοδοτεί μία νέα εποχή στο χώρο της εστίασης, υλοποιώντας το όραμα της Goody’s για πρωτοπορία και καινοτομία. Η εταιρεία, παρά τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία, συνεχίζει να επενδύει σταθερά στην Ελλάδα, επιλέγοντας κομβικά σημεία, αναδεικνύοντας την επιχειρηματική και εμπορική της δυναμική και ενισχύοντας παράλληλα σημαντικά την ηγετική της παρουσία στον κλάδο».
Στην Κίνα
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Παπανικολάου, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να υπογράψει συμφωνία συνεργασίας master franchice για αγορά της Κίνας. Οι συζητήσεις πραγματοποιούνται με μεγάλο επιχειρηματικό όμιλο της Κίνας, που δραστηριοποιείται στους τομείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του real estate. H συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί μέχρι τον Μάρτιο του 2017, με τα πρώτα καταστήματα να λειτουργούν κατά το β’ εξάμηνο του έτους σε μεγάλες πόλεις (άνω των 10 εκατ. κατοίκων) της χώρας.
Στην Ελλάδα
Η αλυσίδα εξετάζει την ενίσχυση της παρουσίας της στην Βόρεια Ελλάδα, στα εμπορικά κέντρα σε πόλεις της περιφέρειας και νησιά, που παρουσιάζουν τουριστική κίνηση, ενώ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Fraport, που από τον Φεβρουάριο του 2017, πρόκειται να αναλάβει το μάνατζμεντ 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σημειώνεται πως αυτή την στιγμή το δίκτυο της Goody’s αριθμεί 125 καταστήματα (με 7 από αυτά στο εξωτερικό) εκ των οποίων τα 85 έχουν μεταβληθεί σε Goody’s Burger House. Μέχρι τον Φεβρουάριο αναμένεται ότι θα έχουν μετατραπεί και τα υπόλοιπα 35 καταστήματα.
Όπως αναφέρθηκε, ο κλάδος εστίασης της Vivartia με τις κινήσεις εξορθολογισμού που έχουν υλοποιηθεί (ανακαινίσεις, μετεγκαταστάσεις, οικονομίες κλίμακας αλλά και κλείσιμο 35 καταστημάτων Goody’s στην περίοδο της κρίσης) έχει κατορθώσει να παρουσιάζει σταθερό τζίρο στα 170 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2016 και μικρή κερδοφορία. Η Goody’s συγκεκριμένα απασχολεί 2.000 εργαζόμενους, ενώ την τελευταία διετία η εταιρεία σε συνδυασμό με τους franchisees της (τα 100 από τα 125 καταστήματα Goody’s ανήκουν σε franchisees) έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις, που υπερβαίνουν τα 15 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος εστίασης της Vivartia διαθέτει συνολικά 480 καταστήματα, από τα οποία τα 14 βρίσκονται στο εξωτερικό.
Ο υψηλός ΦΠΑ
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε για μία ακόμη φορά ο κ. Παπανικολάου στις αρνητικές επιπτώσεις που έχει ο υψηλός συντελεστής ΦΠΑ στην εστίαση (24%), επισημαίνοντας ότι με βάση τα στοιχεία του ΣΕΠΟΑ, οι επώνυμες αλυσίδες εστίασης καταγράφουν κάμψη τζίρου της τάξης του 8%-10% στο εννεάμηνο του 2016. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «είναι πολύ δύσκολο να βγάλει κανείς χρήματα με τον ΦΠΑ στο 24% και να αναπτυχθεί», επαναλαμβάνοντας το πάγιο αίτημα του Συνδέσμου για ΦΠΑ 13% στον κλάδο, τονίζοντας, ότι σε όλη την Νότια Ευρώπη η σχετική επιβάρυνση δεν ξεπερνά το 10%.
Κυρέλα Πέτρου