Ειδήσεις
Home / Top Slider / Frigoglass: Αύξηση πωλήσεων και EBITDA – Διεύρυνση ζημιών

Frigoglass: Αύξηση πωλήσεων και EBITDA – Διεύρυνση ζημιών

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της Frigoglass τόσο στο εννεάμηνο, όσο και στο γ’ τρίμηνο της χρήσης, καταγράφοντας στο τελευταίο αύξηση της τάξης του 26,5%, φθάνοντας τα 66,061 εκατ. ευρώ, από 52,225 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 4,1% στα 263,733 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης διεύρυνση των συνολικά προσαρμοσμένων καθαρών ζημιών, που διαμορφώθηκαν σε 16,609 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο και σε 20,517 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 209.000 ευρώ το γ’ τρίμηνο, από -1,612 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου υποχώρησαν κατά 2,2% στα 20,261 εκατ. ευρώ.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, υπήρξε συνέχιση της αύξησης των πωλήσεων στους εμφιαλωτές της Coca-Cola κατά 39%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων προερχόμενη από την Αφρική και την Ασία ανήλθε στο 27%, ενισχυμένη από την ευνοϊκή συγκριτική βάση του αντίστοιχου περσινού τριμήνου Την ίδια ώρα, η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών στη Ρωσία επηρέασε τις επενδύσεις των πελατών, ενώ αναφέρεται ότι τα EBITDA στο γ’ τρίμηνο βελτιώθηκαν λόγω της εστίασης της εταιρείας στον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων.

Η Frigoglass επισημαίνει επίσης στην ανακοίνωσή της ότι η πώληση του κλάδου υαλουργίας προχωρά βάσει του αρχικού σχεδιασμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.

Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: “Η υπεροχή μας στον τομέα της καινοτομίας συνέβαλε στην ισχυρή αύξηση των πωλήσεων προς τους εμφιαλωτές της Coca-Cola για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο. Ολοκληρώσαμε το τρίμηνο με διψήφια άνοδο των πωλήσεων, προερχόμενη κυρίως από αυξημένες τοποθετήσεις επαγγελματικών ψυγείων σε Αφρική και Ασία, υποβοηθούμενη επίσης από τις χαμηλές πωλήσεις στην Αφρική την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση των πωλήσεων, οι πρόσφατες πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης και η μείωση των λειτουργικών εξόδων οδήγησε σε βελτίωση του EBITDA.

Για το υπόλοιπο του έτους, αναμένουμε τη συνέχιση των δυσμενών συνθηκών σε κάποιες από τις βασικές αγορές μας. Ειδικότερα, αναμένουμε ότι η οικονομική επιβράδυνση που σημειώθηκε στη Ρωσία και επηρέασε τις επενδύσεις των πελατών μας θα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό το Δ’ τρίμηνο. Προκειμένου να περιορίσουμε τον αντίκτυπο στην κερδοφορία μας επικεντρωνόμαστε στην αύξηση της παραγωγικότητας και στη βελτίωση της κοστολογικής μας διάρθρωσης.

Σημειώσαμε σημαντική πρόοδο και αναμένουμε την ολοκλήρωση της πώλησης του Κλάδου Υαλουργίας έως το τέλος του έτους. Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στην Frigoglass να επικεντρωθεί στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης.”

Επιχειρηματικές προοπτικές

Σύμφωνα με την εταιρεία, το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον σε μερικές από τις βασικές της αγορές επηρέασε την απόδοση της στο τρίμηνο. Οι πωλήσεις στη Ρωσία μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Οι συνθήκες της συγκεκριμένης αγοράς θα παραμείνουν αντίξοες και θα οδηγήσουν σε σημαντική πτώση των επενδύσεων των πελατών της εταιρίας το τέταρτο τρίμηνο. Η εταιρία αναμένει το γεγονός αυτό να υπεραντισταθμίσει την αύξηση των πωλήσεων που σημειώθηκε στη διάρκεια του εννιαμήνου.

Προκειμένου να μετριαστεί ο παραπάνω αντίκτυπος στην κερδοφορία το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρία παραμένει εστιασμένη στην αύξηση της παραγωγικότητας και στη συνεχή μείωση του κόστους. Η σταδιακή ομαλοποίηση της παραγωγής της σειράς ICOOL, θα συντελέσει στη βελτίωση της παραγωγικότητας. Η πτωτική τάση των λειτουργικών δαπανών θα συνεχιστεί και στο τέταρτο τρίμηνο, λόγω των ήδη υλοποιημένων πρωτοβουλιών αναδιάρθρωσης, καθώς και των συνεχιζόμενων προσπαθειών περιορισμού του κόστους λειτουργίας.

Σε ότι αφορά τους στρατηγικού πυλώνες μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, η εταιρία τονίζει ότι παραμένουν αμετάβλητοι. Στην Ευρώπη τα καινοτόμα προϊόντα θα εξακολουθήσουν να οδηγούν σε αύξηση του μεριδίου της εταιρίας. Αξιοποιώντας την επιτυχία του ICOOL, αναπτύσσει μια νέα σειρά επαγγελματικών ψυγείων για τον κλάδο της ζυθοποιίας και για άλλους πελάτες, με βάση τη νέα, χαμηλού κόστους και ευέλικτης στην κατασκευή, πλατφόρμα προϊόντων.

Επιπλέον, στις αρχές του 2016, θα παρουσιάσει την πρώτη της ψηφιακή ψυκτική συσκευή, EvoCool. Το EvoCool θα οδηγήσει στον μετασχηματισμό της προϊοντικής γκάμας στην κατεύθυνση της ολοκληρωμένης διαχείρισης επαγγελματικών ψυγείων από τους πελάτες της, με την ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών.

Στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Αφρικής, η εταιρία είναι στρατηγικά τοποθετημένη ώστε να επωφεληθεί των αυξημένων επενδύσεων των πελατών της. Η θετική ανταπόκριση των πελατών για το ILOOK και οι επερχόμενες προϊοντικές καινοτομίες θα ενισχύσουν περαιτέρω την παρουσία στην Αφρική. Εν μέσω ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην Ασία, εστιάζει στην βελτιστοποίηση της κοστολογικής της βάσης και στην περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας.

Τέλος, η εταιρεία αναμένει, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, την ολοκλήρωση της πώλησης του κλάδου υαλουργίας έως το τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση, η Frigoglass θα επικεντρωθεί εξολοκλήρου στην παραγωγή επαγγελματικών ψυγείων, κατευθύνοντας όλους τους πόρους της στην επίτευξη βιώσιμης και κερδοφόρου ανάπτυξης.