Ειδήσεις
Home / Top Slider / FMCG: Οι νέες τάσεις για την προσεχή πενταετία

FMCG: Οι νέες τάσεις για την προσεχή πενταετία

Τις μελλοντικές τάσεις στον τομέα των FMCG (fast moving consumer goods) αναλύει νέα έκθεση της Canadean, προσδιορίζοντας τις καλύτερες ευκαιρίες στις καταναλωτικές αγορές για τα επόμενα πέντε χρόνια. Ο αναλυτής της Canadean, κ. Ronan Stafford, εξηγεί γιατί οι αναδυόμενες οικονομίες θα παίξουν τεράστιο ρόλο στα χρόνια που έρχονται.

Οι πέντε τάσεις
Η πρώτη τάση αφορά τις λεγόμενες υπερτροφές, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την υγεία, να συμβάλλουν στην πρόληψη ασθενειών και στην απώλεια σωματικού βάρους (π.χ. γκότζι μπέρι, ιπποφαές, σπιρουλίνα κ.ά).
H δεύτερη τάση αφορά τις αναδυόμενες οικονομίες, οι οποίες εδραιώνονται και εξελίσσονται σε hot spots για ανάπτυξη νέων προϊόντων και καινοτομίες.
H τρίτη τάση αφορά τα δραστικά μέτρα που λαμβάνουν οι κοινωνίες προκειμένου να αντιστρέψουν “επιδημίες”, όπως η παχυσαρκία, καθώς οι κοινωνικές και ατομικές δαπάνες τελικά, επιβαρύνουν τους καταναλωτές.
Η τέταρτη τάση αφορά την τεχνολογία, η οποία συνεχίζει να διαμορφώνει τόσο τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν, όσο και τα είδη των προϊόντων που αγοράζουν.
Η πέμπτη τάση αφορά την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια αποκτούν όλο και σημαντικότερο ρόλο, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο δύσπιστοι απέναντι στις μεγάλες επιχειρήσεις και στρέφονται σε μικρότερες μάρκες.
Η αξία των αναδυόμενων οικονομιών
Σύμφωνα με την Canadean, το επόμενο κύμα των αναδυόμενων οικονομιών θα έχει μία από τις βαθύτερες επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά, κατά την επόμενη πενταετία. Οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και οι πρακτικές της βιομηχανίας σε χώρες όπως το Μεξικό, η Ταϊλάνδη και η Αίγυπτος, σε συνδυασμό με τις καινοτομίες που θα αναπτύσσονται στις χώρες αυτές και στη συνέχεια θα μεταφέρονται πίσω στις ανεπτυγμένες οικονομίες, εκτιμάται ότι θα αποτιμώνται σε αξία στα 1,66 δις. δολάρια, το 2018.
Ο κ. Stafford, αναφέρει: «Οι επιχειρήσεις έχουν ήδη διαπιστώσει την αξία στη δημιουργία κέντρων καινοτομίας στις αναδυόμενες οικονομίες, “βοηθώντας” έτσι την προσαρμογή των προϊόντων τους στις ανάγκες των τοπικών καταναλωτών. Ωστόσο, πλέον οι καινοτομίες από τις αναδυόμενες οικονομίες μεταφέρονται επίσης, πίσω, στις ανεπτυγμένες χώρες».

Η Canadean διαπιστώνει ότι οι βιομηχανίες βλέπουν τις νέες αγορές στη Λατινική Αμερική, την Ασία και την Αφρική ως μία μεθόριο ανάπτυξης καινοτόμων συσκευασιών και συναρπαστικών νέων γεύσεων. «Βλέπουμε όλο και περισσότερες νέες μορφές συσκευασίας, οι οποίες αναπτύσσονται προκειμένου να κρατήσουν χαμηλά τα κόστη στις αναδυόμενες οικονομίες, να χρησιμοποιούνται τελικά και στην Ευρώπη, για τους καταναλωτές που έχουν πληγεί από την λιτότητα. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές έχουν γίνει πλέον εξαιρετικοί γνώστες των διεθνών γαστρονομικών τάσεων και θέλουν να γνωρίσουν περισσότερες γεύσεις. Αυτό σημαίνει ότι γεύσεις και πρώτες ύλες από χώρες της Άπω Ανατολής και της Αφρικής, παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση”, αναφέρει ο κ. Stafford. «Οσο περισσότερο οι μεγάλες φίρμες επενδύουν στον εντοπισμό καταναλωτών στο Λάγος, τη Τζακάρτα και το Ανόι, τόσο καλύτερα θα ανταποκριθούν στις νέες γευστικές εμπειρίες που αναζητούν οι καταναλωτές τους στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, τη Μαδρίτη και το Σίδνεϊ», προσθέτει.

Το χαμηλό εισόδημα και οι γυναίκες 45+

Σύμφωνα με την Canadean, οι γυναίκες ηλικίας άνω των 45 ετών από χαμηλού και μέσου εισοδήματος νοικοκυριά, των αστικών περιοχών, είναι αυτές που θα υιοθετήσουν πρώτες, τις καινοτομίες που φέρνουν οι εταιρείες που επενδύουν στις νέες αναδυόμενες οικονομίες.
Ο κ. Stafford αναφέρει: “Τα χαμηλά εισοδήματα πολλών καταναλωτών στις αναδυόμενες οικονομίες, αναγκάζουν την βιομηχανία να απλουστεύει τις συνταγές των προϊόντων που παράγει. Αυτό περιλαμβάνει στρατηγικές, όπως η χρήση λιγότερων συστατικών, για τη μείωση του κόστους ή την επένδυση σε πιο ελαφριές συσκευασίες, οι οποίες ωστόσο θα παραμένουν αρκετά ανθεκτικές, για να ανταπεξέλθουν στης κακής ποιότητας αλυσίδες εφοδιασμού”.
Και καταλήγει: «Αυτές οι ευκαιρίες στις επόμενες αναδυόμενες οικονομίες πρέπει να εντοπισθούν τώρα, διαφορετικά οι επιχειρήσεις θα υστερούν έναντι των ανταγωνιστών τους, όχι μόνο στο άνοιγμα νέων αγορών, αλλά κυρίως στην καλύτερη κάλυψη των αναγκών των σημερινών πελατών τους».