Ειδήσεις
Home / Top Slider / ΦΑΓΕ: Αύξηση κερδοφορίας – Μείωση πωλήσεων στην Ελλάδα

ΦΑΓΕ: Αύξηση κερδοφορίας – Μείωση πωλήσεων στην Ελλάδα

Εκτίναξη κερδοφορίας παρουσιάζει η ΦΑΓΕ στο εννεάμηνο του 2015, οδηγούμενη από την δυναμική που παρουσιάζει το ελληνικό γιαούρτι στις διεθνείς αγορές.

Σε επίπεδο ομίλου τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στο εννεάμηνο στα 41,6 εκατ. δολάρια από 21,9 εκατ. δολάρια, ως απόρροια της αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας, ενώ οι πωλήσεις σε αξία διαμορφώθηκαν στα 500,2 εκατ. δολάρια, μειωμένες κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αποδυνάμωση του ευρώ και της βρετανικής λίρας έναντι του δολαρίου ΗΠΑ. Μείωση που αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κατά 3,6%, και από τις υψηλότερες τιμές κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης χρονικής περιόδου.

Επισημαίνεται ότι κατά το παραπάνω διάστημα, το 82,3% των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιήθηκε εκτός Ελλάδας, από 76,5% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Ειδικότερα και σε ότι αφορά στον όγκο πωλήσεων ο οποίος στο εννεάμηνο αυξήθηκε κατά 3,6%, η αύξηση αυτή προήλθε από την αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες κατά 41,7%, 32,9% και 3,3% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ κατέγραψαν αύξηση 1%, φθάνοντας τα 172,6 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της αύξησης 4,4% του όγκου πωλήσεων. Ειδικότερα η αύξηση οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες κατά 42,4%, 26,4% και 6,9% αντίστοιχα. Στο τρίτο τρίμηνο, το 81,2% των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιήθηκε εκτός Ελλάδος από 76,1% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Ελληνική αγορά

Σε ότι αφορά τώρα την εγχώρια αγορά, για ένα ακόμη τρίμηνο η εταιρεία κατέγραψε σημαντικές απώλειες, καθώς οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 10,8% σε όγκο στο εννεάμηνο και 13,3% σε όγκο το γ’ τρίμηνο.

Η νέα αυτή σημαντική υποχώρηση αποδίδεται από τη διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας στη μείωση των πωλήσεων ως αποτέλεσμα της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος μετά την επιβολή των capital controls, αλλά και στον περιορισμό της έκθεσής της σε λιγότερο φερέγγυους πελάτες προκειμένου να μειώσει την πιστωτική της έκθεση.

Αυτό μπορεί να είχε αρνητικό αντίκτυπο στον όγκο των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική της έκθεση, “αλλά έχει επίσης μειώσει το ρίσκο των επισφαλών χρεών και ζημιών υπό το φως των σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές λιανεμπορικές αλυσίδες τα οποία έχουν αυξηθεί μετά την επιβολή των capital controls”.