Με μια εντυπωσιακή αποστροφή του Προέδρου του ΕΣΒΕΠ κ. Νίκου Καραγεωργίου ξεκίνησε η Εσπερίδα που διοργάνωσε ο ΕΣΒΕΠ στις 22 Φεβρουαρίου 2017 και την οποία παρακολούθησαν εκατοντάδες επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων. Αναφερόμενος στη σημασία της επωνυμίας στην εποχή μας, ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ τόνισε ότι η φήμη και η εικόνα ήταν τα σήματα που είχε καταθέσει ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και τα οποία όπως προκύπτει από την ιστορική εξέλιξη, 25 αιώνες μετά, επιβιώνουν.
Στη συνέχεια ο κύριος Νίκος Καραγεωργίου επισήμανε ότι η συνισταμένη των brands συνιστούν την εικόνα μιας χώρας και προκαθορίζουν το κύρος της όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ στάθηκε στην ανάγκη ανάκτησης της αξιοπιστίας της χώρας στις διεθνείς αγορές και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων σε νέες συνθήκες ανταγωνισμού αλλά και σε νέα πρότυπα πληροφόρησης. «Το διαδίκτυο, τόνισε ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, όπως και τα κοινωνικά μέσα παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις των νέων καταναλωτών, οι οποίοι σταδιακά απομακρύνονται από παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα η τηλεόραση. Είναι λοιπόν ζωτικό στη χώρα να πραγματοποιηθούν σημαντικές θεσμικές μεταβολές και να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις να συμβάλλουν στη διεθνή εικόνα της χώρας και στην εξωστρέφειά της που θα είναι και το πεδίο που θα ξεχωρίζουν οι νικητές από τους ηττημένους.»
Μετά τον Πρόεδρο του ΕΣΒΕΠ τον λόγο πήρε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γιάννης Στουρνάρας, ο οποίος αφού επισήμανε ότι πρέπει να τελειώνουμε με τις αξιολογήσεις και την κρίση, τόνισε ότι η ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων θα πρέπει να στοχεύει σαφώς στην απελευθέρωση των αγορών αγαθών και υπηρεσιών, στην εξάλειψη των περιττών και στρεβλωτικών κανονισμών και στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας των ρυθμιστικών φορέων. Με κορυφαίο παραγωγικό της εργαλείο την Βιομηχανία Ειδών Διατροφής η ελληνική οικονομία έχει σήμερα τις δυνατότητες να περάσει σχετικά σύντομα σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά, βασιζόμενη σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο με έμφαση στην υγιή επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις και την εξωστρέφεια. Στο πλαίσιο αυτό ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος τόνισε ιδιαίτερα ότι, παρά τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις, οι αγορές προϊόντων στην Ελλάδα παραμένουν μεταξύ των πλέον ρυθμιζόμενων αγορών στις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής & Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ) καθηγητής Λουκάς Τσούκαλης, αφού έδωσε το περίγραμμα της σημαντικής κρίσης που αυτή τη στιγμή περνάει η Ευρώπη, τόνισε ότι η Ελλάδα αποτελεί διαχρονικό πρωταγωνιστή των διαδοχικών εξελίξεων που είναι το προσφυγικό, το Brexit, η αμφισβήτηση του Ευρώ και η εκλογή Tramp στις Αμερικανικές εκλογές. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο Πρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ εκτίμησε ότι το 2017 θα είναι χρονιά αναταράξεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση με την Ελλάδα να βρίσκεται σε καραντίνα εντός της Ευρωζώνης ακόμα και σήμερα. «Υπό το πρίσμα αυτό είναι καιρός να βγει η χώρα από την καραντίνα και να μπει σε καθεστώς στοιχειώδους κανονικότητας. Ευθύνη που βρίσκεται στα χέρια μας», είπε ο καθηγητής Λουκάς Τσούκαλης.
Εντυπωσιακή από πλευράς φιλοσοφίας της Μάρκας υπήρξε η εισήγηση του κ. Giuseppe Morici, President Region Europe BARILLA GROUP, ο οποίος ευθύς εξαρχής τόνισε ότι στην πολυτάραχη εποχή μας πρέπει να προβληματιστούμε ποιος είναι ο ρόλος της επιχείρησης, γιατί επιχειρούμε, και ποιοι είμαστε. Κατά τον Ιταλό ομιλητή διανύουμε μια περίοδο η οποία θα πρέπει να είναι αυτή της «ευτυχούς ανάπτυξης» που σημαίνει ότι πρέπει να δώσουμε άλλο περιεχόμενο από αυτό του παρελθόντος σε αυτά που κάνουμε και να προσφέρουμε στους καταναλωτές το δικαίωμα στο όνειρο και στην αναζήτηση εννοιών και σημασίας. Κάνοντας λόγο για την επώνυμη ζήτηση, ο κύριος Morici υπογράμμισε ιδιαίτερα τη σημασία της Μεσογειακής διατροφής και κουλτούρας και είπε ότι αυτά τα δύο στοιχεία σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ιταλία, θα πρέπει να καταστούν κορυφαίοι συντελεστές προόδου. «Εμείς στην εταιρεία μας, τόνισε ο ομιλητής, πιστεύουμε ότι το όνομα είναι ταυτότητα, αξία και αρχή του πεπρωμένου μας». Τέλος, ο κύριος Morici, υπογράμμισε ότι στις νέες συνθήκες πρέπει να μάθουμε να επαναπροσεγγίζουμε τους καταναλωτές.
Στο ίδιο κλίμα ο κ. Γρηγόρης Σκλήκας, Senior Advisor, Former COO EMEA & Board Member FRIESLANDCAMPINA αναφέρθηκε με έμφαση αλλά και πολύ γλαφυρά, στις μεγα-τάσεις της εποχής μας και τόνισε ότι πέρα από κινδύνους η κρίση κρύβει και ευκαιρίες όχι πάντα ορατές καθώς οι συνθήκες που διαμορφώνουν το νέο παγκόσμιο περιβάλλον στηρίζονται σε έναν νέο συντελεστή που είναι η ταχύτητα. Ας σημειωθεί ότι ο κ. Σκλήκας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο που οι μεγα-πόλεις θα παίζουν στο εξής στο διεθνές οικονομικό γίγνεσθαι και υπογράμμισε δύο άλλους σημαντικούς παράγοντες που είναι η δημογραφική γήρανση και η ανατρεπτική τεχνολογία. Κλείνοντας ο ομιλητής προέτρεψε «να μην αναπολούμε το momentum της κρίσης στην Ελλάδα αλλά να προσδιορίσουμε την μελλοντική μας κατεύθυνση σε ένα πλαίσιο πολυπλοκότητας. Συνεπώς από κοινωνία νοσταλγών πρέπει να γίνουμε κοινωνία επιθετικών επιχειρηματιών».
Την εκδήλωση του ΕΣΒΕΠ έκλεισε με την ομιλία του ο Διευθύνω Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος εκφράζοντάς την εμπειρία του από της εξαγορά της Αφοί ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ τόνισε ότι στην Ελλάδα «δεν γίνονται συγχωνεύσεις αλλά εξαγορές με απορρόφηση». Επεσήμανε επίσης ο ομιλητής ότι στο τραπεζικό σύστημα λεφτά υπάρχουν, δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν αξιόπιστοι δανειζόμενοι. Απαντώντας, δε, στο ερώτημα εάν οι εξαγορές είναι το κλειδί της ανάπτυξης ο κύριος Παντελιάδης εκτίμησε πως «ναι» αλλά στο μέτρο που ισχύουν τρεις προϋποθέσεις:
Α. εάν γνωρίζεις τι θα πληρώσεις πέρα από το τίμημα της εξαγοράς,
Β. τι θα αποφέρει η εξαγορά, και
Γ. πως θα καταφέρεις να φέρεις σε πέρας το όλο εγχείρημα.