Ειδήσεις
Home / Οικονομια / Έκτακτη τροπολογία: Ολική ανατροπή στους ιστιοπλοϊκούς αγώνες λόγω του Aegean 600

Έκτακτη τροπολογία: Ολική ανατροπή στους ιστιοπλοϊκούς αγώνες λόγω του Aegean 600

Ένα δυσάρεστο συμβάν στις αρχές της εβδομάδας στα ανοικτά της Καρπάθου με τον θάνατο 40χρονης Γαλλίδας ιστιοπλόου και μια μίνι πολιτική κρίση στους κόλπους του Μεγάρου Μαξίμου, λόγω του τραυματισμού, στον ίδιο αγώνα, 56χρονου γνωστού οικονομολόγου, έχει σταθεί η αφορμή για την τροπολογία που κατατίθεται εντός των επόμενων ωρών στη Βουλή.
Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί επισήμως θέλουν τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να δίνει εντολή, λίγο πριν τη συνάντηση με τον Ερντογαν, να λυθεί το πρόβλημα που προέκυψε με το C 130. «Δεν μπορεί ο καθένας για ψύλλου πήδημα να χρησιμοποεί στρατιωτικό αεροσκάφος και μάλιστα να το διαφημίζει. Ντροπή», φέρεται να δήλωσε.
Μάλιστα ζήτησε να μπει φρένο όχι μόνο στη χρήση των C 130 αλλά και στο ηλικιακό όριο όσων μετέχουν σε τέτοια αθλήματα. Άμεση ήταν η αντίδραση των συναρμόδιων υπουργών που φέρεται με τη σειρά τους να ξενύχτησαν για να συγγράψουν την τροπολογία που θέτει νέα δεδομένα στο άθλημα. Η τροπολογία, όπως αναφέρουν Ανώτατοι Κυβερνητικοί Αξιωματούχοι του Υπουργείου Ανάπτυξης, βάζει «κόφτη» στους επίδοξους ιστιοπλόους. Σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες κάνεις πέραν των 55 ετών δεν θα έχει το δικαίωμα να συμμετέχει σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες.
Όλα ξεκίνησαν όταν εξαιτίας των καιρικών συνθηκών υπήρξε τραυματισμός του εν λόγω 56 χρόνου, γνωστού οικονομολόγου που τραυματίστηκε ελαφρά. Φυσικά σε αυτο βοήθησε το γεγονός ότι σηκώθηκε ένα C 130 για να τον μεταφέρει από την Κάρπαθο στη Ρόδο.
Μάλιστα ο ίδιος μοιράστηκε αυτή την πληροφορία στα social media. Όπως έγραψε: «Γεια σας από το ασθενοφόρο από Κάρπαθο για Ρόδο με το C 130 για αξονική και μετά λογικά πάμε Αθήνα με αεροπλάνο της Aegean!».
Αυτό έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα το hashtag #C130 τρεντάρει στις πρώτες θέσεις του x (πρώην Twitter), προκαλώντας μίνι εγκεφαλικά στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η αλήθεια είναι όπως αναφέρουν στρατιωτικές πηγές οτι τα C 130 δεν είναι για αναψυχή. Η Ελλάδα διαθέτει 15 αεροσκάφη C-130, 10 της έκδοσης C-130H (τα εναπομείναντα από τα αρχικά 12 που η παραλαβή τους άρχισε το 1975), πέντε της έκδοσης C-130B (παραχωρήθηκαν από την αεροπορία των ΗΠΑ το 1992) και 8 αεροσκάφη C-27J, των οποίων η ύψους 272.000.000 δολαρίων ΗΠΑ σύμβαση προμήθειας 12 αεροσκαφών του τύπου υπεγράφη στις 29 Ιανουαρίου 2003 με τη LMATTS, κοινοπραξία της ιταλικής Alenia και της αμερικανικής Lockheed Martin.
Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, εκ των 15 αεροσκαφών C-130 δυο βρίσκονται σε πτητική κατάσταση, επιχειρώντας με την 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (356 ΜΤΜ) από την αεροπορική βάση Ελευσίνας. Και τρία βρίσκονται εντός των υποστέγων της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) για εργασίες εργοστασιακής συντήρησης.
Επτά βρίσκονται σε υπαίθρια αποθήκευση στην ΕΑΒ, αναμένοντας την εργοστασιακή συντήρησή τους.