Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις υπογράφηκε τελικά χθες η συμφωνία για την εξαγορά των εν Ελλάδι καταστημάτων του Βερόπουλου από την Σκλαβενίτης.
Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου deal, που πρέπει πρώτα να λάβει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα οδηγήσει την αλυσίδα Σκλαβενίτης σε τζίρο άνω των 2 δισ. ευρώ και δίκτυο πάνω από 340 καταστήματα.
Ειδικότερα και όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο όμιλος Σκλαβενίτη προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τον όμιλο Βερόπουλου για την απόκτηση των δραστηριοτήτων του τελευταίου στην Ελλάδα.
Η απόκτηση αυτή θα υλοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού του ομίλου Βερόπουλου και τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσπάθεια η οποία ήδη έχει ξεκινήσει εντατικά και η οποία επιδιώκει, με την βοήθεια του ομίλου Σκλαβενίτη, την ορθολογική αναδιάρθρωση των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης Βερόπουλου στην Ελλάδα.
Εκτιμάται ότι η ολοκλήρωση της υπογραφείσας συμφωνίας και η πλήρωση των σχετικών προϋποθέσεων θα καταστεί δυνατή εντός του έτους.
Μετά την παραπάνω συμφωνία των δύο εταιρειών δημιουργείται ένας μεγάλος ελληνικός όμιλος στην αγορά λιανικής και cash & carry που θα λειτουργεί συνολικά 342 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
Η συμφωνία αυτή εμπίπτει στις διατάξεις περί εγκρίσεώς της από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, εντός δε των επομένων ημερών θα υποβληθεί η σχετικώς προβλεπόμενη γνωστοποίηση.
Σημειώνεται ότι η αλυσίδα Σκλαβενίτης έχει προχωρήσει σε σειρά εξαγορών ανατρέποντας τους συσχετισμούς δυνάμεων στον κλάδο. Μόνο το 2013 η αλυσίδα απέκτησε μέσω εξαγορών 5 καταστήματα της αλυσίδας Μπαλάσκας, 4 καταστήματα της αλυσίδας Δούκας και 9 καταστήματα της αλυσίδας EXTRA Πρώτα και Φθηνά.
Είχε προηγηθεί το 2007 η εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου και την περίοδο 2010-2011, η απόκτηση 9 καταστημάτων της αλυσίδας Ατλάντικ. Το δίκτυο διευρύνθηκε σημαντικά μέσω της εξαγοράς του δικτύου της Makro Cash & Carry, όπως και της απόκτησης του 60% της κρητικής αλυσίδας, Χαλκιαδάκης.
Σήμερα το δίκτυό της αριθμεί κοντά στα 160 καταστήματα ενώ ο τζίρος της ενισχύθηκε κατά 433 εκατ. ευρώ, όσο και οι πωλήσεις των Makro (301 εκατ. ευρώ) και Χαλκιαδάκης (132 εκατ. ευρώ) το 2013, φθάνοντας τα 1,622 δισ. ευρώ.