Ειδήσεις
Home / Retail / Εξαιρετικά υψηλή η διείσδυση των προγραμμάτων επιβράβευσης

Εξαιρετικά υψηλή η διείσδυση των προγραμμάτων επιβράβευσης

Εξαιρετικά υψηλή διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό παρουσιάζουν τα προγράμματα επιβράβευσης, καθώς το 97% των καταναλωτών είναι εγγεγραμμένοι σε τουλάχιστον ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, ενώ ο μέσος καταναλωτής έχει στο πορτοφόλι του 8.3 προγράμματα επιβράβευσης.

Επιπλέον, ο μέσος Έλληνας καταναλωτής έχει στην κατοχή του προγράμματα επιβράβευσης από 5 διαφορετικούς κλάδους, με τον κλάδο των Super Market να παρουσιάζει την υψηλότερη διείσδυση σε ποσοστό 92%. Ακολουθεί ο κλάδος των  Τραπεζών με ποσοστό 77% και ο κλάδος των Μεταφορών με ποσοστό διείσδυσης 73%.

Τα παραπάνω προκύπτουν μεταξύ άλλων, από έρευνα της ClientIQ, η οποία προσφέρει ολοκληρωμένες στρατηγικές λύσεις στους τομείς διαχείρισης πελατολογίων και customer analytics. Η εταιρεία παρουσίασε σε πρόσφατη εκδήλωση τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε σε συνεργασία με την Focus Bari, με θέμα «Πόσο τα προγράμματα επιβράβευσης επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών».

Όπως αναφέρεται, διαίτερα υψηλή εμφανίζεται και η επίδραση των προγραμμάτων επιβράβευσης στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι κάνουν συστηματική χρήση των προγραμμάτων που έχουν στην κατοχή τους, ενώ το 60% των ερωτηθέντων επιλέγουν συχνότερα για τις αγορές τους εταιρείες οι οποίες τους προσφέρουν επιβράβευση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός, ότι μόνο 6% των καταναλωτών φαίνεται να μένει ανεπηρέαστο από την ύπαρξη προγραμμάτων επιβράβευσης και από την άλλη μεριά ένα 10% των πελατών να δηλώνει ότι αγοράζουν αποκλειστικά από εταιρείες που τους προσφέρουν επιβράβευση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι πάνω από του μισούς ερωτηθέντες (55%) δήλωσαν ότι έχουν αυξήσει το ποσό που ξοδεύουν σε εταιρείες, οι οποίες τους προσφέρουν κάποια επιβράβευση.

Παράλληλα, η έρευνα της ClientIQ ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τις απαιτήσεις που εμφανίζονται να έχουν οι καταναλωτές από τις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται. Οι Έλληνες καταναλωτές – εκτός από την επιβράβευση- ζητούν πλέον από τις εταιρίες να «διαβάζουν» τις ανάγκες τους, όπως αυτές προκύπτουν από την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Ενδεικτικά, 8 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τα προγράμματα που έχουν στην κατοχή τους, εφόσον λαμβάνουν προσωποποιημένες προσφορές σύμφωνες με τις δικές τους, προσωπικές ανάγκες.

Όπως επισήμανε η Αλεξάνδρα Χριστοπούλου,  Chief Executive Officer της ClientIQ «Η έρευνα ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία, ιδιαιτέρως όσο αφορά τον υψηλό βαθμό εξοικείωσης των Ελλήνων με τα προγράμματα επιβράβευσης αλλά και για τις απαιτήσεις που έχουν οι καταναλωτές από τα προγράμματα αυτά. Από τις απαντήσεις των καταναλωτών διαφαίνεται, ότι ύπαρξη ενός προγράμματος επιβράβευσης είναι ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια μιας επιχείρησης,  αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει από μόνη της ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας καθώς οι καταναλωτές ζητούν πλέον περισσότερα. Μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης οι καταναλωτές απαιτούν οι εταιρίες να καταλαβαίνουν τις ανάγκες τους, όπως αυτές διαφαίνονται από την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Η χρήση εργαλείων customer analytics είναι αυτή που θα βοηθήσει τις εταιρείες να αξιοποιήσουν σωστά τις πληροφορίες της καταναλωτικής συμπεριφοράς που συγκεντρώνουν από τα προγράμματα επιβράβευσης και θα τους οδηγήσει στην υιοθέτηση μιας πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων που θα αυξήσει την προστιθέμενή αξία τόσο για τον πελάτη όσο και για την ίδια την εταιρεία.»

Ταυτότητα έρευνας:

Χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία CAWI (Computer Assisted Online Interviews) η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Focus Bari σε δείγμα 600 ατόμων, ηλικίας 18-54, αστικών περιοχών της Ελλάδας, οι οποίοι είναι οικείοι με τη χρήση του Internet.