Ειδήσεις
Home / Οικονομια / Εβδομάδα στήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου

Εβδομάδα στήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου

Για τρίτη συνεχή χρονιά ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A., διοργανώνει την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Φέτος, η εβδομάδα εορτασμού θα διαρκέσει από την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου έως την Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου. Κατά το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, ώστε να αποκτήσει οικειότητα με την online αγοραστική εμπειρία.
Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου πραγματοποιείται στα πρότυπα του Αμερικανικού Cyber Monday, ενώ πολλές ακόμα χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Αυστραλία κ.α. οργανώνουν αντίστοιχες ημέρες. Στην εορταστική αυτή περίοδο αυξάνει σημαντικά ο online B2C τζίρος, ενώ παράλληλα σηματοδοτείται η έναρξη των Χριστουγεννιάτικων αγορών.
Την προηγούμενη χρονιά, η αποδοχή από τους Έλληνες online καταναλωτές ήταν άκρως θετική και αυξημένη σε σχέση με την αρχική Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο Σύνδεσμος, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 59% σε σχέση με την αντίστοιχη Εβδομάδα του 2013 (42%), ενώ υπήρξαν και ηλεκτρονικά καταστήματα που δήλωσαν αύξηση πωλήσεων άνω του 200% (100% ήταν αντίστοιχα το 2013).
Η ιδιαίτερα θετική αποδοχή από τους online καταναλωτές, καθώς και τα θεαματικά αποτελέσματα που κατέγραψαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου καθιερώνεται πλέον ως θεσμός. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι αφενός η προτροπή του καταναλωτικού κοινού να ψωνίσει διαδικτυακά και αφετέρου η εκπαίδευση και ενημέρωσή του στη διαδικασία της online αγοράς και των πλεονεκτημάτων που αυτή έχει. Υπενθυμίζεται ότι η Πολιτεία στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία του GR.EC.A., με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού να θέτει κάθε χρόνο την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου υπό την αιγίδα του.
Ο GR.EC.A. προσκαλεί όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα (είτε είναι μέλη του είτε όχι), αλλά και συνεργαζόμενες εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες προς αυτά, να δηλώσουν έμπρακτα τη συμμετοχή τους στην εορταστική Εβδομάδα, παρέχοντας αξιόλογες προσφορές προς τους καταναλωτές.
Μελέτη της ΕΣΕΕ
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΝΕΜΥ τη ΕΣΕΕ η αγορά Ηλεκτρονικού Εμπορίου εμφάνισε σημάδια βελτίωσης το 2014, αφού οι Έλληνες online καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών πουαγόρασαν online το 2014. Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών, αφού από μια αγορά ανά μήνα στη διάρκεια του 2013, η εν λόγω αναλογία αυξήθηκε σε τρεις αγορές ανά δίμηνο το 2014. Οι προβλέψεις για το 2015 είναι θετικές, από τη στιγμή που εκτιμάται πως 6 στους 10 online καταναλωτές θα αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 θα προβούν σε μείωσή τους.
1α. Τα προϊόντα/ υπηρεσίες που έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών (online αγορές) είναι:
Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (81%)
Η διαμονή σε καταλύματα (69%)
Τα εισιτήρια για εκδηλώσεις (69%)
Ο εξοπλισμός για Η/Υ (68%)
Τα είδη ένδυσης/ υπόδησης (59%)
Οι ηλεκτρονικές συσκευές / κινητά (48%)
1β. Οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση το 2014 (+10% όσον αφορά τα ποσοστά των online αγοραστών) είναι:
-Ταξιδιωτικές υπηρεσίες
– Εισιτήρια για εκδηλώσεις
– Ασφάλειες
– Παρα – φαρμακευτικά
– Είδη λιανεμπορίου / Super Markets