Ειδήσεις
Home / Top Slider / Δυναμική ανάπτυξη από τα προϊόντα γάλακτος για καφέ – Η “selfie” τάση

Δυναμική ανάπτυξη από τα προϊόντα γάλακτος για καφέ – Η “selfie” τάση

Τη στιγμή που η κατανάλωση γάλακτος μειώνεται, μία χρήση του προϊόντος φαίνεται να δημιουργεί μία νέα κατηγορία, η οποία μάλιστα παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Πρόκειται για το γάλα που χρησιμοποιείται για την παρασκευή συγκεκριμένων ροφημάτων και κυρίως καφέ, όπως ο cappuccino. H συνεχής αύξηση που παρουσιάζει η κατανάλωση των ροφημάτων αυτών σε συνδυασμό με το άνοιγμα όλο και περισσότερων καταστημάτων και αλυσίδων καφέ, έχει δημιουργήσει μία δυναμική για την συγκεκριμένη κατηγορία γάλακτος, που διατίθεται πλέον σε ειδική συσκευασία με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Είναι ενδεικτική η αναφορά που έκανε πρόσφατα ο κ. Βασίλης Τσανός, Key Account Director της Tetra Pak για την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο οποίος τόνισε την δυναμική που παρουσιάζει αυτή η κατηγορία γάλακτος, δεδομένου ότι στη χώρα μας λειτουργούν αυτή τη στιγμή περισσότερα από 40.000 καφέ, όπως ανέφερε.

Νέα έρευνα της Canadean που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, πηγαίνει την κατηγορία ένα βήμα παραπέρα, εστιάζοντας στο αφρόγαλα και ακόμα περισσότερο στην αυξανόμενη παγκοσμίως τάση για την δημιουργία σχεδίων σε αυτό, μια τάση που παρέχει στον καταναλωτή την αίσθηση ενός προϊόντος “selfie”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Η Canadean εκτιμά ότι η τάση αυτή θα μπορούσε να σημάνει μία νέα εποχή για τα συγκεκριμένα προϊόντα γάλακτος και όχι μόνο. Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δήλωσαν ότι η επιθυμία τους για πιο εξατομικευμένα ροφήματα, επηρέασε τις καταναλωτικές τους αποφάσεις σε ποσοστό 11,6% το 2015.

Η Veronika Zhupanova, αναλύτρια της Canadean, επισημαίνει ότι «Αυτό αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για τους κατασκευαστές ροφημάτων, καθώς επιδιώκουν να προσφέρουν κάτι πραγματικά μοναδικό. Παρέχοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να εξατομικεύσουν και να προσαρμόσουν τα ροφήματα στις προτιμήσεις τους, ειδικά στο σπίτι, παρέχουν μια αίσθηση νεωτερισμού, που μπορεί να δημιουργήσει μια συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές».

Η ίδια επισημαίνει ότι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν διάφορες νέες μέθοδοι που αναπτύσσονται προκειμένου να καταστήσουν τα ζεστά ροφήματα περισσότερο εξατομικευμένα. Ειδικότερα αναφέρει ότι ορισμένοι κατασκευαστές επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην τέχνη του αφρού. Για παράδειγμα, οι μηχανές παρασκευής καφέ και τσαγιού, Ripple, εκτυπώνουν φωτογραφίες στο αφρόγαλα του καφέ, χρησιμοποιώντας 3D τεχνικές, οι οποίες μπορούν να αναπαράγουν εικόνες που αποστέλλονται από το χρήστη, όπως και εκτύπωση εξατομικευμένων μηνυμάτων.

Η Zhupanova αναφέρει ότι “Το προϊόν προσφέρει πραγματικά νέες εμπειρίες στο πεδίο της εξατομίκευσης, με τεχνολογία που μπορεί να παράγει καφέ που περιέχει τη δική σας “selfie “, για παράδειγμα. Ωστόσο, η τιμή των $999, που πωλείται στις ΗΠΑ, τοποθετεί προς το παρόν αυτή την επιλογή μακριά από την μαζική αγορά”.

Ωστόσο και ενώ οι παρασκευαστές καφέ θα περιμένουν να γίνουν πιο προσιτές οι παραπάνω μηχανές καφέ, μπορούν να εμπνευστούν από πιο οικονομικές λύσεις, όπως οι απορροφώμενες λωρίδες γάλακτος (latte art), που παράγει η ιαπωνική εταιρεία, Takara Tomy Arts Co. Το προϊόν επιτρέπει στους καταναλωτές να δημιουργήσουν μια σειρά από σχήματα στο ρόφημά τους, συμπεριλαμβανομένων χαρακτήρων κινουμένων σχεδίων.

Αν και η Zhupanova  αναφέρει ότι αυτά τα προϊόντα είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να αποτελούν niche market και όχι μία σταθερή επιλογή, ωστόσο επισημαίνει ότι καταδεικνύουν μια σαφή και εντεινόμενη τάση στην αγορά, αυτή των εξατομικευμένων ροφημάτων, η οποία εκτιμάται ότι θα αποτελέσει μία μακροπρόθεσμη επιρροή για την κατανάλωση.