Η Diageo ανακοίνωσε την Τετάρτη πως συμφώνησε να αγοράσει την τεκίλα Casamigos, μάρκα που ίδρυσε ο Τζορτζ Κλούνεϊ μαζί με δύο εταίρους το 2013, έναντι ποσού 1 δισ. δολαρίων.
Η εταιρία αρχικά υπολόγιζε για την Casamigos 700 εκατ. δολάρια, με τη δυνατότητα το ποσό να αυξηθεί κατά ακόμη 300 εκατ. δολάρια, βάσει των επιδόσεων της μάρκας στη διάρκεια των επόμενων 10 ετών.
«Η συμφωνία στηρίζει τη στρατηγική μας για εστίαση σε υψηλή ανάπτυξη», τόνισε σε ανακοίνωσή του ο Ivan Menezes, διευθύνων σύμβουλος της Diageo. Το ντιλ αναμένεται να κλείσει κατά το δεύτερο μισό του 2017, ενώ η Diageo εκτιμά πως η Casamigos θα είναι «ουδέτερη» για τα κέρδη τα πρώτα τρία χρόνια, ξεκινώντας να προσθέτει από εκεί και μετά.
Η Casamigos πούλησε 120.000 κιβώτια το 2016, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την Diageo, ενώ αναμένεται να αποστείλει πάνω από 170.000 κιβώτια το 2017.
Συνολικά, οι πωλήσεις της τεκίλας υψηλής ποιότητας (super premium) έχουν εκτοξευτεί 706% στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2002 και μετά, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του αμερικανικού Distilled Spirits Council. Το Συμβούλιο αποδίδει τη ραγδαία ανάπτυξη στις τάσεις που παρατηρούνται σε ολόκληρο τον τομέα των αλκοολούχων, αλλά και στο αυξημένο ενδιαφέρον για την «κουλτούρα των κοκτέιλ».
«Η τεκίλα δεν συσχετίζεται πλέον μόνο με γιορτές όπως η 5η Μαΐου ή δεν την απολαμβάνουμε μόνο σε κρύες μαργαρίτες στα beach bars», εξηγεί ο επικεφαλής του συμβουλίου για θέματα δημοσίων σχέσεων.
Άλλες μάρκες στο χαρτοφυλάκιο της Diageo περιλαμβάνουν το ουίσκι Johnnie Walker, το μπέρμπον Bulleit και τη βότκα Ketel One.
Οι μετοχές της εταιρίας αλκοολούχων έχουν σημειώσει άνοδο 17,2% μέχρι στιγμής φέτος, ξεπερνώντας τον ρυθμό του S&P 500 στο 8,8% το ίδιο διάστημα.