Χαμηλότερα κατά 1,9% διαμορφώθηκαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca Cola HBC το γ’ τρίμηνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε 1% χαμηλότερα, έναντι αύξησης 5,4% πέρυσι, καθώς κατά το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχαν καταγραφεί αυξημένες πωλήσεις λόγω μεγαλύτερης ζήτησης στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. Ειδικότερα στο γ’ τρίμηνο οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 1,735 δισ. ευρώ, ενώ στο εννεάμηνο οι πωλήσεις έφθασαν τα 4,779 δισ. ευρώ (-2,9%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία,
- Η τάση του όγκου πωλήσεων εξελίχθηκε όπως αναμενόταν στη διάρκεια του τριμήνου με πτώση 1,0% έναντι αυξημένων συγκριτικών μεγεθών, καθώς κατά το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχαν καταγραφεί αυξημένες πωλήσεις λόγω μεγαλύτερης ζήτησης στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. O όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 0,3% σε εννεάμηνη βάση.
- Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές συνέχισε την τάση που καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους, επηρεαζόμενος από την αρκετά υψηλότερη συγκριτική βάση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η πτώση κατά 2,5% οφείλεται στις μειωμένες πωλήσεις στην κατηγορία εμφιαλωμένων νερών σε Ιταλία και Αυστρία.
- Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησε κατά 4,2% στη διάρκεια του τριμήνου, έναντι αύξησης 10,4% κατά το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
- Ο όγκος πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 1,3%, γεγονός που σηματοδοτεί βελτίωση σε σχέση με την τάση του πρώτου εξαμήνου και οφείλεται στη συνεχιζόμενη άνοδο των πωλήσεων στη Νιγηρία και τη Ρουμανία και στην επιβράδυνση της πτώσης του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία.
- Η έμφαση στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων οδήγησε σε μία αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 3,8%, με το μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας να βελτιώνεται σε όλες τις αγορές.
- Οι προωθητικές ενέργειες και το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής επηρέασαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυγμένες αγορές, τα οποία υποχώρησαν κατά 0,3%.
- Στις αναπτυσσόμενες αγορές, η αποτελεσματική διαχείριση των προωθητικών ενεργειών σε συνδυασμό με τις μειωμένες αποπληθωριστικές πιέσεις, οδήγησαν σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 3,5%, αντιστρέφοντας την αρνητική τάση του πρώτου εξαμήνου του έτους.
- Οι αυξήσεις των τιμών στις αναδυόμενες αγορές οδήγησαν σε αύξηση κατά 8,1% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, επιταχύνοντας έτσι το ρυθμό αύξησης που είχε επιτευχθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca–Cola HBC AG, σχολίασε:
«Οι επιδόσεις μας στο τρίτο τρίμηνο του έτους επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες μας, ενώ ο χαμηλότερος όγκος πωλήσεων αντανακλά τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων που παρατηρήθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015. Είμαστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα των εμπορικών πρωτοβουλιών, τα οποία οδήγησαν σε βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση. Οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες εξελίσσονται ικανοποιητικά και παραμένουμε πεπεισμένοι ότι θα πετύχουμε τις προσδοκίες μας για το σύνολο του έτους».
Μεταβολή (%) Γ’ τρίμηνο 2016 με Γ’ τρίμηνο 2015 | Όγκος πωλήσεων (%) | Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (%) | Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (%) | Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση1 (%) |
Σύνολο Ομίλου | -1,0 | -1,9 | -0,7 | 3,8 |
Αναπτυγμένες αγορές | -2,5 | -3,6 | -1,0 | -0,3 |
Αναπτυσσόμενες αγορές | -4,2 | -2,3 | 2,0 | 3,5 |
Αναδυόμενες αγορές | 1,3 | -0,1 | -1,5 | 8,1 |
1 Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών Δεικτών Μέτρησης Απόδοσης («ΕΔΜΑ»), παραπέμπουμε στις ενότητες «Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης («ΕΔΜΑ»)» και «Ορισμοί και συμφωνίες ΕΔΜΑ».
Περιληπτική ενημέρωση
Οι εμπορικές συνθήκες στις αγορές παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του έτους, με αποτέλεσμα ο όγκος πωλήσεων να κυμανθεί για το τρίτο τρίμηνο σύμφωνα με τις προσδοκίες της εταιρείας. Ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες αγορές επηρεάστηκε από την υψηλή συγκριτική βάση του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι, στη διάρκεια του οποίου οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε κάποιες από τις χώρες όπου δραστηριοποιείται ενίσχυσαν τη ζήτηση, κυρίως στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών.
Ο όγκος πωλήσεων του ομίλου μειώθηκε κατά 1,0% στη διάρκεια του τριμήνου, έναντι αύξησης 5,4% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η έμφαση στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και η βελτίωση του μείγματος κατηγορίας και συσκευασίας, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών στις αναδυόμενες αγορές οδήγησαν σε μία αύξηση 3,8% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση. Ως αποτέλεσμα, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στη διάρκεια του τριμήνου ανήλθε σε 2,8%. Συνυπολογίζοντας τον αρνητικό αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών της τάξης του 4,5%, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.