Ειδήσεις
Home / Top Slider / Coca Cola HBC: Βελτίωση πωλήσεων κατά το α’ τρίμηνο

Coca Cola HBC: Βελτίωση πωλήσεων κατά το α’ τρίμηνο

Η Coca-Cola HBC AG, νακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του πρώτου τριμήνου 2021.

Βασικά μεγέθη πρώτου τριμήνου

  • Καλή αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, κατά 2,7%, ή 6,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης[1], με κύριους οδηγούς τις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, ποτών ενέργειας, τις αναδυόμενες αγορές και την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής μας στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού.
  • Επιτάχυνση της ανάπτυξης στον τομέα των αναδυόμενων αγορών, ενώ οι αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες αγορές συνέχισαν να επηρεάζονται αρνητικά από τους περιορισμούς λόγω COVID-19, οι οποίοι διατηρήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του τριμήνου.
  • Αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,5%, ή 4,7% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης1, με το συνολικό όγκο πωλήσεων των κατηγοριών ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας να αυξάνεται κατά 10,7%. Ενώ η συγκριτική περίοδος του 2020 είχε τρεις λιγότερες ημέρες πωλήσεων, παράλληλα επωφελήθηκε από δυόμιση μήνες εμπορικής δραστηριότητας προ-πανδημίας.
  • Αύξηση των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 1,2% ή 1,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης1. Διατήρηση του ισχυρού μίγματος κατηγορίας προϊόντων και αυξήσεις τιμών σε αρκετές αγορές.
  • Αυξήσαμε ή διατηρήσαμε τα μερίδια αξίας στις κατηγορίες των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση ποτών και των ανθρακούχων αναψυκτικών στην πλειοψηφία των αγορών.
  • Η κυκλοφορία του Costa Coffee συνεχίζει να προχωρά με καλούς ρυθμούς. Ήδη διατίθεται σε διαφορετικά προϊόντα σε 16 αγορές.

 

Βασικά στοιχεία ανά τομέα

  • Αναπτυγμένες αγορές: Η ανάπτυξη του μίγματος προϊόντων/τιμών διατηρήθηκε παρά τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Η επιβολή φόρου στη ζάχαρη στην Πολωνία προχώρησε όπως αναμενόταν, με τον όγκο πωλήσεων να ανακάμπτει στα τέλη του τριμήνου. Η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόστηκε για να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος αυτού του φόρου επηρέασε το μίγμα προϊόντων/τιμών στις αναπτυσσόμενες αγορές κατά 10,3 ποσοστιαίες μονάδες.
  • Αναδυόμενες αγορές: Διατηρήθηκε η ισχυρή δυναμική στη Νιγηρία και επιταχύνθηκαν οι τάσεις της αγοράς στη Ρωσία, με τις δύο αγορές να σημειώνουν διψήφιο ποσοστό αύξησης του όγκου πωλήσεων.

 

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Η φετινή χρονιά ξεκίνησε καλά παρά τον συνεχιζόμενο αντίκτυπο της πανδημίας, με αύξηση των εσόδων κυρίως χάρη στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας, και στην επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής στρατηγικής μας στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. Βασιζόμενοι στη λειτουργική μας αποτελεσματικότητα, την ευέλικτη στρατηγική διείσδυσης στην αγορά και τις ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε την επανεκκίνηση του καναλιού κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Παράλληλα, η ευρεία και ισορροπημένη γεωγραφική μας παρουσία μας επέτρεψε να επωφεληθούμε από τη διαρκή αύξηση των εσόδων στις αναδυόμενες αγορές, όταν τα περιοριστικά μέτρα συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές μας.

Παρότι η ταχύτητα και η μορφή ανάκαμψης από την πανδημία παραμένουν αβέβαια, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου θέτουν τις σωστές βάσεις για την επίτευξη των επιδιώξεων μας για το 2021, για ισχυρή ανάκαμψη των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους.»

 

Μεταβολή (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις Όγκος πωλήσεων Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο
Α’ τρίμηνο 2021 με

Α’ τρίμηνο  2020

σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση2 σε δημοσιευ-μένη βάση   σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση2 σε δημοσιευ-μένη βάση
Σύνολο Ομίλου 2,7 -4,0 1,5 1,2 -5,4
Αναπτυγμένες αγορές -3,2 -3,7 -4,7 1,5 1,1
Αναπτυσσόμενες αγορές -3,5 -7,3 -11,4 8,9 4,6
Αναδυόμενες αγορές 10,4 -3,0 8,7 1,6 -10,7

 

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με το κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού να παραμένει κλειστό για όλο το διάστημα του τριμήνου. Παρά το γεγονός αυτό, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και συνεχίστηκε η αυξητική πορεία του όγκου πωλήσεων στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού, ενώ o όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών υποχώρησε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό.

 

Συμπληρωματική πληροφόρηση

Με ισχύ από τον Μάϊο του 2020, μετά την αναδιοργάνωση της Multon, το σχήμα υπό κοινό έλεγχο αναταξινομήθηκε από κοινή επιχείρηση σε κοινοπραξία. Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει την ανάπτυξη του Ομίλου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων της Multon ως κοινής επιχείρησης στο τρέχον διάστημα:

 

Μεταβολή (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις Όγκος πωλήσεων Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο
Α’ τρίμηνο 2021 με

Α’ τρίμηνο  2020 (συμπερ. της Multon)

σε ουδέτερη συναλλαγμα-τική βάση2 σε δημοσιευ-μένη βάση   σε ουδέτερη συναλλαγμα-τική βάση2 σε δημοσιευ-μένη βάση
Σύνολο Ομίλου 6,1 -0,8 4,7 1,3 -5,3
Αναπτυγμένες αγορές -3,2 -3,7 -4,7 1,5 1,1
Αναπτυσσόμενες αγορές -3,5 -7,3 -11,4 8,9 4,6
Αναδυόμενες αγορές 18,3 3,9 14,5 3,2 -9,3

 

 

2 Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί δείκτες μέτρησης απόδοσης» και «Ορισμοί Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης (ΕΔΜΑ)».

[1] Εάν δεν αναφέρεται διαφορετικά, οι επιδόσεις επηρεάζονται αρνητικά από την αλλαγή στην ταξινόμηση της Multon, της επιχείρησής μας πώλησης χυμών στη Ρωσία, από κοινή επιχείρηση σε κοινοπραξία, μετά την αναδιοργάνωσή της τον Μάϊο του 2020. Για την ανάπτυξη του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων της Multon ως κοινής επιχείρησης στο τρέχον διάστημα, ανατρέξτε στον σχετικό πίνακα στην ενότητα «Συμπληρωματική πληροφόρηση».