Ειδήσεις
Home / Top Slider / Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων στο 1o τρίμηνο

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων στο 1o τρίμηνο

Βελτίωση εμφάνισαν οι πωλήσεις της Coca Cola HBC στο α΄ τρίμηνο του 2015, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις να ανέρχονται στα 1.353,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,7% από τα 1.331,1 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2014. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο διαμορφώθηκαν στα 3,08 ευρώ από 3,25 ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2014, μειωμένα κατά 5,2%, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση δεν παρουσίασαν μεταβολή.

Σε ότι αφορά τον όγκο των πωλήσεων, κατέγραψε άνοδο 7,2% και διαμορφώθηκε στα 439 εκατ. κιβώτια από 409,6 εκατ. κιβώτια που ήταν το α΄ τρίμηνο του 2014.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Σε αυτό το τρίμηνο καταγράφηκε ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεών μας, ανάλογη των προσδοκιών μας. Τόσο τα σχέδια που υλοποιήσαμε για τη σταθεροποίηση των όγκων πωλήσεων στην Ευρώπη, όσο και η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόσαμε με στόχο τη μείωση του αντίκτυπου των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές, ήταν αποτελεσματικά. Παρά το γεγονός ότι αναμένουμε ότι το κλίμα αβεβαιότητας θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό, οι πρωτοβουλίες που αναλάβαμε για να μειώσουμε τον πιθανό αντίκτυπο τυχόν αρνητικών εξελίξεων αποδείχθηκαν επιτυχείς και τα αποτελέσματα του τριμήνου είναι ενθαρρυντικά».

Σε ότι αφορά τα βασικά οικονομικά μεγέθη τριμήνου αναφέρεται ότι:

  • Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης, στη διάρκεια του τριμήνου σε σύγκριση με το περασμένο τρίμηνο. Στην αύξηση αυτή συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό οι τέσσερις επιπλέον ημέρες πωλήσεων και η χρονική συγκυρία του Πάσχα, ενώ καταγράφηκαν καλές επιδόσεις σε Νιγηρία, Πολωνία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Δημοκρατία της Τσεχίας.
  • Ο ρυθμός πτώσης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές υποχώρησε, σε συγκρίσιμη βάση, στη διάρκεια του τριμήνου. Παράλληλα, η αύξηση των εσόδων ενισχύθηκε από την ανατίμηση των νομισμάτων εν μέσω ενός περιβάλλοντος αποπληθωρισμού των τιμών.
  • Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα υψηλά ποσοστά αύξησης του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και στο οργανωμένο εμπόριο είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων παρά το μη ευνοϊκό μείγμα τιμών, κατηγορίας προϊόντων και δικτύων διανομής.
  • Στις αναδυόμενες αγορές, οι καλές επιδόσεις σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων υπεραντισταθμίστηκαν από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές. Οι δραστηριότητες μας στη Νιγηρία κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, σε ένα εποχιακά σημαντικό τρίμηνο, ενώ στη Ρωσία καταγράφηκε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών, η οποία αντισταθμίστηκε από την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.
  • Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση παρέμειναν σταθερά συγκρινόμενα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η εταιρεία πραγματοποίησε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της σε συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές που επηρεάστηκαν περισσότερο από την αρνητική μεταβολή των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ενώ στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, εν μέσω ενός περιβάλλοντος αποπληθωρισμού των τιμών, κύρια επιδίωξη παρέμεινε η διατήρηση των τιμών των προϊόντων της σε προσιτά επίπεδα.

 

Μεταβολή (%) Α’ τρίμηνο 2015 με Α’ τρίμηνο 2014 Όγκος Πωλήσεων (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο  σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση (%)
Σύνολο Ομίλου 7,2 1,7 -5,2
Αναπτυγμένες αγορές markets 3,4 5,1 1,7 -1,9
Αναπτυσσόμενες αγορές 13,7 11,4 -2,0 -2,7
Αναδυόμενες αγορές 7,4 -4,6 -11,1 4,1

 

Σύμφωνα με την εταιρεία, στο πρώτο τρίμηνο του έτους, οι εμπορικές συνθήκες στις αγορές όπου δραστηριοποιείται εξελίχθηκαν εν πολλοίς σύμφωνα με τις προσδοκίες της. Παρά το γεγονός ότι συγκεκριμένες χώρες δείχνουν κάποια σημάδια βελτίωσης, παράγοντες όπως η συνεχιζόμενη μεταβλητότητα των αγορών νομισμάτων και πετρελαίου, οι πολιτικές αναταραχές σε κάποιες χώρες και η επί τα χείρω αναθεώρηση της αύξησης του ΑΕΠ παγκοσμίως από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο συνεχίζουν να ενισχύουν την αβεβαιότητα.

Ωστόσο, η εταιρεία σημειώνει ότι οι πρωτοβουλίες της για σταθεροποίηση των πωλήσεων των προϊόντων και για επιστροφή στην ανάπτυξη αποδίδουν αποτελέσματα. Συνολικά, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7,2% στη διάρκεια του τριμήνου ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει πτώση 4%. Στην αύξηση αυτή συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό οι τέσσερις επιπλέον ημέρες πωλήσεων -που αντιστοιχούν σε μόλις κάτω από 6 ποσοστιαίες μονάδες της αύξησης στο τρίμηνο- και η χρονική συγκυρία του Πάσχα στις Καθολικές χώρες.

Οι πρωτοβουλίες αύξησης των τιμών των προϊόντων στις αναδυόμενες αγορές με σκοπό την αντιστάθμιση του αρνητικού αντίκτυπου των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συνδυασμό με την υλοποίηση μιας στρατηγικής προσιτών τιμών στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές οδήγησαν, σε γενικές γραμμές, σε σταθερά καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση για το τρίμηνο. Παρά την κατά περίπου 5% αρνητική επίδραση των συναλλαγματικών μεταβολών, η εταιρία πέτυχε αύξηση κατά 1,7% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.