Σε τροχιά ανάπτυξης εισέρχεται η κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και μπύρας στη Δυτική Ευρώπη. H Canadean εκτιμά ότι θα αυξηθεί κατά 0,2% το 2015, καθώς ο χαμηλότερος πληθωρισμός στις βασικές αγορές οδηγεί τους καταναλωτές να ξοδεύουν μεγαλύτερο μέρος από το διαθέσιμο εισόδημά τους στην αγορά «δροσιστικών» ποτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αγοράς της Canadean, το τελευταίο τρίμηνο του 2014 επιφύλασσε κάποια ευχάριστα νέα για τη δυτικοευρωπαϊκή βιομηχανία ποτών, με την κατανάλωση στο σύνολο του έτους να μειώνεται μόλις οριακά κατά 0,3%, λόγω του ήπιου χειμώνα.
Η μπύρα είδε την πρώτη ανάκαμψη κατά τα τελευταία χρόνια, με μια αύξηση σχεδόν κατά 1%, ενώ ο ρυθμός μείωσης για τα αναψυκτικά ήταν λιγότερο από 0,5%. Η Canadean προβλέπει ότι η συνολική κατανάλωση ποτών στη Δυτική Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 0,2% το 2015, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση από το 2011.
Η Antonella Reda, αναλύτρια της Canadean, αναφέρει: “Αυτό θα μπορούσε να είναι μια ένδειξη ότι ο χαμηλός πληθωρισμός ενθαρρύνει τους καταναλωτές να δαπανούν περισσότερα για μη ουσιώδεις αγορές. Αν και η αβέβαιη πολιτική κατάσταση στη Ρωσία θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση στη Δυτική Ευρώπη -και εμείς δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τον κίνδυνο του αποπληθωρισμού-, οι προοπτικές του 2015 για τη βιομηχανία ποτών φαίνεται να είναι πιο αισιόδοξες. ”
Εμφιαλωμένο νερό και παγωμένα/RTD ποτά καφέ μεταξύ των νικητών
Η Canadean προβλέπει ότι τα ενεργειακά ποτά και τα παγωμένα και έτοιμα προς κατανάλωση ροφήματα (RTD) καφέ, θα έχουν και πάλι το προβάδισμα όσον αφορά την ανάπτυξη, κατά περίπου 5% η κάθε κατηγορία. Η πιο καινούργια κατηγορία των παγωμένων και RTD ροφημάτων καφέ, όπως και τα καινοτόμα βιολογικά ενεργειακά ποτά, αναμένεται να ωθήσουν περαιτέρω αυτή η ανάπτυξη. Το εμφιαλωμένο νερό θα αυξηθεί επίσης κατά επιπλέον 600 με 700 εκατ. λίτρα το 2015, υποστηριζόμενο από την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για θέματα υγείας και ενυδάτωσης.
Η μπύρα διατηρεί την ανάκαμψη. Το αστέρι του μηλίτη εξακολουθεί να λάμπει
Στην αγορά αλκοολούχων ποτών, η Canadean προβλέπει ότι η μπύρα θα διατηρήσει την ανάκαμψη του 2014, σημειώνοντας μικρή περαιτέρω αύξηση κατά 0,3% το τρέχον έτος. Η ισπανική αγορά επιτόπιας κατανάλωσης μπύρας θα συμβάλει σημαντικά σε αυτή την αύξηση, καθώς η μείωση των τιμών στα προ της κρίσης (2008) επίπεδα και οι ειδικές προσφορές ενισχύουν την ζήτηση για μπύρα. Το αστέρι του μηλίτη θα συνεχίσει να.. ανεβαίνει στο στερέωμα το 2015 με αύξηση της τάξης του 1%, η οποία υποστηρίζεται από την επέκταση της διανομής και των γραμμών παραγωγής, σε συνδυασμό με τις ισχυρές επενδύσεις στο branding και από τις δύο ζυθοποιίες –βασικούς παραδοσιακούς παραγωγούς μηλίτη.
Λιγότερο ρόδινες προοπτικές για ανθρακούχα, χυμούς και γαλακτοκομικά
Οι προοπτικές για τα ανθρακούχα ποτά είναι λιγότερο αισιόδοξες, καθώς η κατηγορία παγιώνεται σε νέα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης, ενώ ο χυμός έχει πέσει «θύμα» της συζήτησης –διαμάχης που εξελίσσεται για τη ζάχαρη, με τις πωλήσεις το 2015 να αναμένεται να μειωθούν κατά περίπου 165 εκατομμύρια λίτρα. Ομοίως, τα γαλακτοκομικά ποτά είναι πιθανό να χάσουν πωλήσεις περίπου 150 εκατ. λίτρων, παρά την πτώση των τιμών.
Η κυρία Reda προσθέτει: “Οι βιομηχανίες και οι έμποροι μετρούν όλο και περισσότερο την δυναμική της αγοράς με την αξία και όχι με την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Οι επενδύσεις σε εξειδικευμένες κατηγορίες που είναι συντονισμένες με τις τάσεις του lifestyle και προσφέρουν ελκυστικά περιθώρια κέρδους, όπως τα λειτουργικά νερά και οι premium χυμοί, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της βιομηχανίας ποτών κατά τα προσεχή έτη”.