Τα υγιεινά συστατικά, τα χειροποίητα προϊόντα και οι πικάντικες γεύσεις, είναι μερικές από τις βασικές τάσεις που θα καθοδηγήσουν τις πωλήσεις τροφίμων και ποτών το 2015, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών, Canadean.
Καθώς το τέλος του 2014 πλησιάζει, η Canadean προβλέπει τις κορυφαίες τάσεις που θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών το 2015, και παρέχει μια εικόνα για το πώς οι βιομηχανίες και το λιανεμπόριο μπορούν να στοχεύσουν αυτές τις εξελισσόμενες ανάγκες, που θα καθοδηγήσουν τις πωλήσεις τους κατά το επόμενο έτος.
Από την μαζική παραγωγή στην εξατομικευμένη
Η Canadean προβλέπει ότι η επιθυμία για χειροποίητα προϊόντα εξελίσσεται σε όλο και πιο έντονη τάση. Οι καταναλωτές θέλουν τα προϊόντα τους να παράγονται και να μεταποιούνται σε μικρότερη κλίμακα, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα και να αισθάνονται μια στενότερη σχέση με τις μάρκες που επιλέγουν. Δίνοντας έμφαση στην αποκλειστικότητα ενός προϊόντος και στη φροντίδα με την οποία παρασκευάσθηκε, τα brands θα κερδίσουν πωλήσεις μεταξύ ενός αυξανόμενου αριθμού καταναλωτών που θέλουν να απομακρυνθούν από τα μαζικώς παραγόμενα είδη σε όλο το φάσμα της αγοράς των ταχυκινούμενων προϊόντων (FMCG).
«Καλύτερα-για-σας» συστατικά
Σύμφωνα με την Canadean, οι καταναλωτές θα είναι όλο και πιο ανήσυχοι για «ανθυγιεινά» συστατικά, όπως η ζάχαρη. Το 2014 «είδε» την εισαγωγή της στέβια σε πολλά δημοφιλή προϊόντα συμπεριλαμβανομένων των Coca-Cola και Pepsi. Κατά το επόμενο έτος, ένας μεγαλύτερος αριθμός «καλύτερων-για-σας» προϊόντων θα αναδυθεί μέσα από περισσότερο υγιεινές και φυσικές εναλλακτικές. Μία από τις βασικές προκλήσεις για την βιομηχανία θα είναι να μπορέσει να αντιμετωπίσει το γευστικό έλλειμμα αυτών των νέων προϊόντων, μέσω της καινοτομίας και της διαφοροποίησης των συνταγών τους, καθώς οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να βάζουν την απόλαυση στην πρώτη θέση των επιλογών τους.
Όλα καυτερά και πικάντικα
Η αυξανόμενη επιθυμία για πιο καυτερά και πικάντικα τρόφιμα αναμένεται να συνεχιστεί το 2015, καθώς οι βιομηχανίες θα αναπαράγουν δημοφιλείς τάσεις από τη βιομηχανία του catering για να ικανοποιήσουν τις αυξανόμενες καταναλωτικές ανάγκες. Τα brands θα καινοτομούν στη σύνθεσή τους περιλαμβάνοντας πιο πικάντικα συστατικά σε κρέας, γαλακτοκομικά, και σνακ, καθώς τα εμποτισμένα με τσίλι προϊόντα, γίνονται πιο δημοφιλή. Μετά από τη μόδα του ινδικού και μεξικάνικου φαγητού, οι βιομηχανίες θα πρέπει να προετοιμαστούν για τις επόμενες αναδυόμενες πικάντικες κουζίνες κατά μήκος της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Μέσης Ανατολής.
Ανακάτεψε και συνδύασε τις αγαπημένες σου γεύσεις
Η Canadean προβλέπει ότι οι καταναλωτές θα αναζητήσουν νέα και συναρπαστικά προϊόντα που θα συνδυάζουν τα αγαπημένα τους τρόφιμα με τις αγαπημένες τους γεύσεις. Προϊόντα, όπως το αμαρέτο με μηλίτη και κρασί με άρωμα σοκολάτας θα γίνουν ακόμη πιο δημοφιλή. Η αύξηση της ζήτησης για αυτού του είδους τα προϊόντα σημαίνει ότι οι βιομηχανίες πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν με τα συστατικά και με το λανσάρισμα των προϊόντων στην αγορά, για να αυξήσουν τις πωλήσεις μεταξύ των καταναλωτών που αναζητούν κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα παραδοσιακά προϊόντα.
Η συσκευασία κατευθύνει τις αισθήσεις
Ο μεγάλος αριθμός των προϊόντων που είναι διαθέσιμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ σημαίνει ότι πολλά εμπορικά σήματα κινδυνεύουν να βρεθούν στο παρασκήνιο. Η πρωτοποριακή συσκευασία που προσελκύει την προσοχή του καταναλωτή θα είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τη διατήρηση του μεριδίου αγοράς των υφιστάμενων brands, όσο και των νέων, που προσπαθούν να εισέλθουν στην αγορά. Η χρήση απτικών χαρακτηριστικών – υμπεριλαμβανομένων ανάγλυφων πακέτων, φωτεινών χρωμάτων και ανακλαστικών επιφανειών- θα συμβάλλει στην ενίσχυση της αισθητηριακής εμπειρίας, ενώ το ματ φινίρισμα και η αίσθηση ενός προϊόντος που υποδηλώνει την ποιότητα και την υπεροχή του, ενισχύουν τις πωλήσεις και αυξάνουν την καταναλωτική δαπάνη για την απόκτησή τους.