Αύξηση καθαρής κερδοφορίας και πωλήσεων παρουσίασαν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2016, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έκδοση “Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ”, που κυκλοφορεί για 21η χρονιά.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη των χρηματοοικονομικών δεδομένων του 2016, βάσει των ισολογισμών των 35 επιχειρήσεων του δείγματος της έκδοσης, η εικόνα του κλάδου είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, καθώς για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια όλες οι μεγάλες εταιρείες εμφανίζουν καθαρή κερδοφορία και στην πλειονότητά τους βελτιωμένα μεγέθη. Το γεγονός αυτό δημιουργεί προσδοκίες για ένα διάστημα σταθεροποίησης, χωρίς έντονες αλλαγές στο εγγύς μέλλον.
Συγκεκριμένα, οι 35 επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, που αποτελούν το δείγμα και αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ που δημοσιεύουν ισολογισμό, εμφάνισαν το 2016 πωλήσεις αξίας 7,59 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 988 εκατ. ευρώ (+14,97%) σε σχέση με τα 6,6 δισ. ευρώ του 2015.
Σημειώνεται, επίσης, πως το 2016, για μία ακόμη χρονιά, η εικόνα των πωλήσεων των 35 αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που αποτελούν το δείγμα της μελέτης, είναι σαφώς καλύτερη από την εικόνα των πωλήσεων του συνόλου του λιανεμπορίου τροφίμων. Παράλληλα, και η καθαρή κερδοφορία για το σύνολο των 35 υπό εξέταση επιχειρήσεων το 2016 κινείται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 30,70% ή 62,40 εκατ. ευρώ (από 203,22 εκατ. ευρώ σε 265,62 εκατ. ευρώ), ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 3,59% έναντι 3,17%. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουν καταγραφεί στη χώρα για τον κλάδο και είναι κυρίως αποτέλεσμα της εξόδου των μεγάλων ζημιογόνων εταιρειών των τελευταίων ετών από το δείγμα ανάλυσης και της διαμόρφωσης ενός νέου μίγματος, σαφώς πιο κερδοφόρων αλυσίδων.