Αύξηση κερδοφορίας για το 2015 ανακοίνωσε η Heineken και μείωση η Carlsberg – η τρίτη και η τέταρτη μεγαλύτερη ζυθοποιία παγκοσμίως -, με την δεύτερη ωστόσο να παρουσιάζει ένα ανέλπιστα καλό δ’ τρίμηνο.
Ωστόσο και οι δύο όμιλοι προβλέπουν υψηλότερα κέρδη για το 2016, καθώς οι πωλήσεις τους στην Ασία αντισταθμίζουν τις «αδύναμες» πωλήσεις σε Ρωσία και Κίνα.
Ειδικότερα, η Heineken ανακοίνωσε ότι μια σταθερή αύξηση στις πωλήσεις της οδήγησε σε άνοδο των ετήσιων καθαρών κερδών και σε αύξηση του μερίσματός της κατά 18%.
Τα καθαρά κέρδη το 2015 ήταν 1,9 δισ. ευρώ, έναντι 1,5 δισ. το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα αυξήθηκαν σε 20,5 δισ. ευρώ από 19,3 δισ. το 2014. Η ζυθοποιία ανακοίνωσε ετήσιο μέρισμα για το 2015 ύψους 1,30 ευρώ ανά μετοχή, ενώ το 2014 ήταν 1,10 ευρώ.
Παράλληλα εκτίμησε πως τα έσοδα και τα κέρδη θα συνεχίσουν να αυξάνονται το 2016, παρά τη μεταβλητότητα στις αναδυόμενες αγορές και τις αποπληθωριστικές πιέσεις.
Σε ότι αφορά την Carlsberg, ανακοίνωσε απροσδόκητα κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο. Η δανέζικη ζυθοποιία τόνισε πως αναμένει ανάπτυξη «χαμηλού μονοψήφιου ποσοστού» στις οργανικές πωλήσεις το 2016.
Η Carlsberg ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 78 εκατ. κορωνών (11,8 εκατ. δολάρια) έναντι καθαρών κερδών 168 εκατ. πέρυσι, κυρίως λόγω απομειώσεων και κοστών αναδιάρθρωσης. Σημειώνεται ότι οι αναλυτές ανέμεναν απώλειες ύψους 254 εκατ. κορωνών.
Οι πωλήσεις στο τρίμηνο αυξήθηκαν σε 14,66 δισ. κορώνες από 14,33 δισ. το ίδιο διάστημα του 2014, λόγω ισχυρών επιδόσεων στην Ασία. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στο 1,41 δισ. κορώνες, από 1,79 δισ. το προηγούμενο έτος.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρότεινε μέρισμα ύψους 9 κορωνών ανά μετοχή, το ίδιο δηλαδή με πέρυσι.