Στις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στη ζυθοποιία και στην τιμή πώλησης της μπύρας η μεγάλη αύξηση του ΕΦΚ, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Ζωούλλης Μηνά, κατά την διάρκεια ενημέρωσης εκπροσώπων των ΜΜΕ, σημειώνοντας ωστόσο ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την ανάπτυξή της, μέσα από ένα τριετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 66,8 εκατ. ευρώ.
Όπως ο ίδιος ανέφερε: «Με τη δράση μας αντιπροσωπεύουμε το 0,7% του ΑΕΠ της Ελλάδας. Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, ότι 100 εταιρείες σαν την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μπορούν ουσιαστικά να οδηγήσουν την ανάπτυξη στη χώρα». Οι επενδύσεις της εταιρείας, θα αφορούν κυρίως εξοπλισμό, νέα προϊόντα και συσκευασίες.
Αύξηση ΕΦΚ
Σε ότι αφορά την αύξηση του ΕΦΚ κατά 92%, αναφέρθηκε ότι είναι η 5η και υψηλότερη, που σημειώνεται την τελευταία 8ετία και σε επίπεδο καταναλωτή σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 16%. Οι ζυθοποιίες αναφέρθηκε ότι θα απορροφήσουν ένα μέρος από αυτή την αύξηση, αλλά είναι αδύνατο να απορροφηθεί πλήρως. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, πριν από την αύξηση, ο ΕΦΚ μαζί με τον ΦΠΑ αντιστοιχούσαν στο 36% της τιμής μιας φιάλης μπύρας και μετά την αύξηση διαμορφώνεται στο 45%.
Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, το ελληνικό Δημόσιο προσδοκά έσοδα 130 εκατ. ευρώ από την τελευταία αύξηση του ΕΦΚ στην μπύρα, στα 62,5 ευρώ/εκατόλιτρο από 32,5 ευρώ/εκατόλιτρο, την ώρα που τα κέρδη προ φόρων συνολικά του κλάδου της ζυθοποιίας στην Ελλάδα φτάνουν μετά βίας τα 30 εκατ. ευρώ.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η υψηλότερη θέση στην Ευρώπη ως προς την φορολογία, αλλά στην 3η από το τέλος, ως προς την κατανάλωση.
«Παρά την πίεση των τελευταίων ετών, η αγορά μας συνεχίζει να παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, κυρίως μέσα από την αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωσης, που υπολείπεται σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου», ανέφερε σχετικά ο κ. Μηνά. Στη διεύρυνση της αγοράς αναφέρθηκε ότι θα συμβάλλει η αύξηση των ζυθοποιείων, που το 2016 αναμένεται να φθάσουν τα 30, από 24 το 2015 και 15 το 2011.
Οικονομικά αποτελέσματα
Ο κύκλος εργασιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυξήθηκε κατά 4,1% το 2015, αύξηση που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην εξαγωγική της δραστηριότητα. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων διαμορφώθηκαν στα 14,7 εκατ. ευρώ, ενώ το μερίδιο αγοράς της εταιρείας διαμορφώνεται στο 53%. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα μπύρας στην Ελλάδα, εξάγοντας και στις 5 ηπείρους σήματα όπως η Amstel, η Heineken, η Fischer, το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, καθώς και καινοτόμα προϊόντα με βάση τη βύνη, που προορίζονται αποκλειστικά για αγορές του εξωτερικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο του 2015, πέτυχε σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών της, μέσω της νέας συμφωνίας για την παραγωγή 160.000 εκατόλιτρων μπύρας Heineken για τις αγορές της Κίνας και της Ιταλίας.
Μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας, η εταιρεία καλύπτει το 100% των αναγκών παραγωγής της από ελληνικό κριθάρι. Παράλληλα, το 95% των προμηθευτών της είναι ελληνικές εταιρείες, ενώ το 90% των δαπανών της εταιρείας μένει στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 η εταιρεία προχώρησε και σε εξαγωγή εγχωρίως παραγόμενης βύνης, αξίας 3 εκατ. ευρώ.
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Σχετικά με το πρόστιμο ύψους 31,45 εκατ. ευρώ που έχει επιβληθεί στην εταιρεία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η διοίκησή της επανέλαβε ότι το θεωρεί άδικο και αβάσιμο, επισημαίνοντας ότι εξαντλεί όλα τα ένδικα μέσα που της παρέχει ο νόμος για την ανατροπή της απόφασης. Με αφορμή μάλιστα ψευδείς κατηγορίες κατά τις εταιρείας, που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο κ. Μηνά ανέφερε ότι έχουν σταλεί προειδοποιητικά εξώδικα, ενώ έχει κινηθεί αυτεπάγγελτα και ο Εισαγγελέας.