Άμεσα προσφεύγει στη δικαιοσύνη η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προκειμένου να προασπίσει τα δικαιώματά της και να αποκαταστήσει τη φήμη της, θέτοντας τις πραγματικές διαστάσεις της εικόνας της αγοράς μπίρας, σύμφωνα με όσα ανέφερε νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Ζωούλλης Μηνά.
Όπως ο ίδιος ανέφερε «αυτό το χρωστάμε στους εργαζομένους μας, στους συνεργάτες μας και στους 3.000 Έλληνες παραγωγούς που συνεργαζόμαστε», για να συμπληρώσει «έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη και πιστεύω ότι στο τέλος θα δικαιωθούμε».
Ειδικότερα, η εταιρεία αναμένεται να προσφύγει άμεσα στο Διοικητικό Εφετείο ζητώντας αρχικά αναστολή της απόφασης για την επιβολή προστίμου ύψους 31,4 εκατ. ευρώ, το οποίο της επέβαλλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, υποστηρίζοντας ότι είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό των ανταγωνιστών της.
Ο κ. Μηνά εξέφρασε την έκπληξη του και την απογοήτευση του για την απόφαση και για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε από την Επιτροπή, επανέλαβε ότι η απόφαση είναι άδικη και αβάσιμη, ενώ επεσήμανε ότι το πρόστιμο θα επηρεάσει τη ρευστότητα της εταιρείας και το επενδυτικό της πρόγραμμα για το 2016 το οποίο είχε προϋπολογισθεί σε 16 εκατ. ευρώ.
Αμφισβήτησε τη διαδικασία που ακολούθησε η Επιτροπή, αφού όπως ανέφερε αγνόησε όλα τα στοιχεία που κατέθεσε η εταιρεία, ενώ αναφέρει ότι η εταιρεία δεν ενημερώθηκε ποτέ για την ουσία της έρευνας και συγκεκριμένα για το τι είχε ανακαλύψει η Επιτροπή. Επεσήμανε ακόμη ότι η Επιτροπή έκανε έλεγχο μόνο σε 59 σημεία, όταν αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Ελλάδα 110.000 σημεία πώλησης.
Ο CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέφερε πως η εταιρεία δεν επέβαλε αποκλειστικότητες σε σημεία πώλησης ή χονδρέμπορους, ότι δεν έδινε μετρητά σε καταστήματα ή άλλες παροχές και εκπτώσεις κάτω από το κόστος των προϊόντων, ενώ τόνισε ότι η εταιρεία διαθέτει το 25% του χώρου των ψυγείων της για τον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, ανέφερε ότι δεν έπρεπε να της έχει επιβληθεί κάποιο πρόστιμο. Ωστόσο διαβεβαίωσε ότι θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις τις Επιτροπής.
Ο κ. Μηνά ανέφερε με έμφαση ότι «η αγορά της μπίρας είναι ανοικτή για όποιον ξέρει να παίξει» και ανέφερε χαρακτηριστικά την περίπτωση της Fix, που μέσα σε τρία χρόνια από το λανσάρισμά της, κατέκτησε το 10% της αγοράς.
Περαιτέρω σημείωσε ότι η αγορά της μπίρας είναι ελεύθερη και ανοιχτή στον ανταγωνισμό και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον 25 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έναντι μόλις πέντε το 2000. Αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας από 72% το 2000, διαμορφώνεται σε λίγο πάνω από 50% σήμερα.