Σε επίσημη ανακοίνωση σχετικά με την συγχώνευση της μητρικής της εταιρείας, Delhaize, με την Ahold, προχώρησε η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η ανακοίνωση αναφέρει:
Σήμερα, ο Όμιλος Delhaize μετά από εκτεταμένες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να συγχωνευτεί με την Royal Ahold N.V. για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, της Ahold Delhaize.
Οι δύο εταιρείες έχουν σημαντικές ομοιότητες. Αμφότερες αναπτύχθηκαν από μικρές οικογενειακές εταιρείες σε κορυφαίες διεθνείς επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τροφίμων και διατηρούν μια στρατηγική εστίαση και καθολική δέσμευση στο να τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων τους.
Σε μήνυμα του, ο Frans Muller, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Delhaize, είπε: «Είμαι πεπεισμένος ότι αυτή η αξιοσημείωτη συνεργασία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, θα δημιουργήσει μια εταιρεία που θα προσφέρει στους πελάτες μας ακόμη μεγαλύτερη αξία, μέσα από ενισχυμένες επιλογές σε προϊόντα, υπηρεσίες και τρόπους αγοράς».
Με περισσότερα από 6.500 καταστήματα πολλαπλών τύπων, η Ahold Delhaize θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο με ισχυρές, αξιόπιστες τοπικές επωνυμίες και 375.000 συνεργάτες που θα εξυπηρετούν περισσότερους από 50 εκατομμύρια πελάτες σε βασικές αγορές στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Ινδονησία.
Μεταξύ των πολυάριθμων επωνυμιών που θα συνθέτουν το κοινό δίκτυο είναι οι εξής: Food Lion, Giant Carlisle, Delhaize Le Lion, Albert Heijn, Hannaford, Martin´s, Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος, Giant Landover, Delhaize.be, Peapod, Maxi, Albert, Red Market, Tempo, Bol.com, Mega Image, Etos, Super Indo, Tom & Co. και η Stop & Shop. Κάθε μία θα διατηρήσει την τοπική της ταυτότητα, ενώ θα ωφεληθεί από τη συνδυασμένη ισχύ, για να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες σε 10 χώρες και σε 3 ηπείρους.
Ο κ. Muller πρόσθεσε: «Η συγχώνευση θα ενισχύσει επίσης την αποδοτικότητα, οδηγώντας σε εξοικονομήσεις περίπου €500 εκατομμυρίων ανά έτος, οι οποίες θα προκύψουν από βελτιώσεις στις προμήθειες και από την αξιοποίηση των ήδη υφιστάμενων υποστηρικτικών δομών. Αυτή η τεράστια κλίμακα θα μας δώσει επιπλέον τη δυνατότητα να κάνουμε μεγαλύτερες επενδύσεις στην ποικιλία των προϊόντων, στις τιμές μας και στην τεχνολογία που χρησιμοποιούμε».
Νωρίτερα μεταδίδαμε:
Την συμφωνία για την συγχώνευσή τους ανακοίνωσαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Ahold και Delhaize (μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος).
Η Royal Ahold NV συμφώνησε να αποκτήσει την Delhaize Group έναντι 9,32 δισ. ευρώ σε μετοχές. Οι επενδυτές της Delhaize θα λάβουν 4,75 μετοχές της Ahold για κάθε μία που κατέχουν, αναφέρεται σε ανακοινώσεις. Αυτό αποτιμά την Delhaize σε 90,04 ευρώ ανά μετοχή, 2,3% υψηλότερα από την χθεσινή τιμή κλεισίματος της μετοχής.
Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από την συγχώνευση, θα έχει αξία 26,07 δισ. ευρώ, με βάση την τιμή κλεισίματος των μετοχών των δυο εταιρειών την Τρίτη.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι μέτοχοι της Delhaize θα λάβουν 4,75 κοινές μετοχές της Ahold για κάθε δική τους μετοχή, με την Ahold να κατέχει ποσοστό 61% στη νέα συνδυασμένη εταιρεία και την Delhaize το υπόλοιπο 39%.
Η Ahold δήλωσε πως θα σταματήσει το πρόγραμμα επαναγοράς τίτλων της και θα επιστρέψει στους μετόχους 1 δισ. ευρώ μέσω επιστροφής κεφαλαίου και reverse split, πριν την ολοκλήρωση της εξαγοράς.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι δυο εταιρείες ανέφεραν πως η συνδυασμένη επιχείρηση θα έχει πωλήσεις 54,1 δισ. ευρώ, με συμπληρωματικές δραστηριότητες σε ΗΠΑ και Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο.
Οι δυο εταιρείες αναμένουν συνέργειες ύψους 500 εκατ. ευρώ ετησίως μέχρι το τρίτο έτος μετά την συγχώνευσή τους.
Η νέα συνδυασμένη εταιρεία θα διαθέτει 6.500 καταστήματα με 375.000 συνεργάτες που θα εξυπηρετούν πάνω από 50 εκατ. πελάτες εβδομαδιαία στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Μετά την ανακοίνωση του deal, η μετοχή της Ahold ενισχύονταν κατά 4%, ενώ 1,5% χαμηλότερα κινούνταν η μετοχή της Delhaize.