Μείωση πωλήσεων και κερδοφορίας παρουσίασε η βιομηχανία ζυμαρικών Μέλισσα –Κίκιζας πέρυσι, σε σχέση με το 2013. Τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη του ομίλου υποχώρησαν στα 1,3 εκατ. ευρώ περίπου, έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2013 (μείωση 31,7%), ενώ τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη της μητρικής μειώθηκαν κατά 11,8% στα 1,5 εκατ. ευρώ.
Σε ότι αφορά τις καθαρές πωλήσεις του ομίλου, αυτές μειώθηκαν πέρυσι κατά 14,4% στα 58,9 εκατ. ευρώ και της μητρικής κατά 13,7% στα 55,4 εκατ. ευρώ, λόγω της συνειδητής μείωσης των πωλήσεων σίτου, ενώ το κόστος από την μεταβολή αποθεμάτων – αναλώσεις υλών και υλικών του ομίλου μειώθηκε κατά 17,9% και της εταιρείας κατά 17,3%, λόγω κυρίως της μείωσης των εξαγωγών σίτου. Ωστόσο, η πορεία των πωλήσεων της βασικής δραστηριότητας της εταιρείας (ζυμαρικά) κινήθηκε οριακά χαμηλότερα από το 2013 (-4%), ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις του ομίλου σε όγκο μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το 2013.
Όπως σημειώνεται στην ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρείας, η περυσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από κρίση προσφοράς στην αγορά του σκληρού σίτου, η οποία εκτός από την μείωση των διαθέσιμων ποσοτήτων, είχε σαν αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τιμής του κατά περίπου 80% σε σχέση με τα μέσα επίπεδα. Επίσης κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς ολοκληρώθηκε η αναδιοργάνωση της θυγατρικής εταιρείας Altanta AM Sp.z.o.o. στην Πολωνία, μετά την εγκατάσταση νέας διοικητικής ομάδας.
Σε ότι αφορά τις τρέχουσες συνθήκες, στην οικονομική έκθεση σημειώνεται ότι η επιδείνωση του μακροοικονομικού και επιχειρησιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα αποτελεί αστάθμητο παράγοντα στις εκτιμήσεις της.
Παρ’ όλα αυτά εκτιμάται ότι εφέτος η αγορά των ζυμαρικών θα είναι ελαφρώς ανοδική τόσο σε επίπεδο όγκου όσο και σε επίπεδο αξίας πωλήσεων, ενώ αναφορικά με τη συγκέντρωση στον χώρο των αλυσίδων λιανικής πώλησης εκτιμάται ότι θα ενταθεί δημιουργώντας γενικότερες ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά.
Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας, στοχεύει στην βελτίωση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, μέσα από στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική αλλά και με το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Πάντως η διαχείριση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ της ανάγκης των καταναλωτών για οικονομικότερες αγορές και της ταυτόχρονης αύξησης του κόστους των α’ υλών, θα είναι μια πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η εταιρεία για το 2015, όπως επισημαίνει στην ετήσια οικονομική έκθεση η διοίκησή της.