Το έτος 2015, το bag-in-box (ο γνωστός μας ασκός στο κουτί, συνήθως με βρυσάκι) γιορτάζει τα πενήντα χρόνια ύπαρξης. Με εντυπωσιακή επιτυχία σε ορισμένες αγορές, αυτή η αυστραλιανή εφεύρεση έχει παλέψει για να επιβληθεί.
Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης η κατανάλωση έχει μετατοπισθεί στα ΒΙΒ και στα Pet, ενώ στους εμφιαλωμένους οίνους παρατηρήθηκε κάμψη πωλήσεων. Για τους λόγους αυτούς η ΚΕΟΣΟΕ επιμένει ότι υπό όρους οι συσκευασίες των bag in box, ειδικά των 3 lt, πρέπει να επιτραπούν για την συσκευασία των οίνων ΠΟΠ χωρίς παραδοσιακές ενδείξεις ( Κτήμα.Reserve κτλ ).
Οι Ηνωμένες Πολιτείες άργησαν να αναγνωρίσουν την εύλογη αξία του ΒΙΒ. Όμως, δεδομένων των τελευταίων στοιχείων και της αυξανόμενης συμμετοχής εμπορικών σημάτων, το κλίμα ανατρέπεται.
Από το 2009, τα BIB είδαν τα μερίδια αγοράς τους να διπλασιάζονται στο εξωτερικό και να αντιπροσωπεύουν πλέον το 17,5% των ποσοτήτων που πωλούνται, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Nielsen. Και η πρόοδος τους δεν πρόκειται να σταματήσει. Πράγματι, η Euromonitor International προβλέπει αύξηση κατά 30% σε όγκο μέχρι το 2019. Το περιθώριο ανάπτυξης είναι σημαντικό, διότι, σύμφωνα με τη Nielsen, μόνο το 5% των αμερικανών καταναλωτών κρασιού αγοράζουν bag-in-box. Παρόν στην αγορά των ΗΠΑ από τη δεκαετία του ’80, το ΒΙΒ διαδόθηκε από τα εμπορικά σήματα λαϊκής κατανάλωσης, όπως το Franzia και απέκτησε κακής ποιότητας φήμη που συνδεόταν με τις γιορτές των φοιτητών. Χρειάστηκε να περάσουν δύο νέες γενιές – «Generation X» και «Millennials» – οι οποίες ήταν πιο πρόθυμες για ανακαλύψεις και με λιγότερα στερεότυπα, ώστε το BIB να αποκατασταθεί στο μυαλό του καταναλωτή.
Η πρακτικότητα και η καλή σχέση ποιότητας τιμής εκτιμώνται
«Στα μάτια των νεαρών καταναλωτών, η συσκευασία δεν είναι το προϊόν», αναφέρει ο Paul Tincknell, αρμόδιος της Tincknell & Tincknell, η οποία ειδικεύεται σε εναλλακτικές συσκευασίες και συνεργάστηκε στη δημιουργία του Black Box, εταιρεία που είναι ηγέτης στις πωλήσεις αμερικανικών οίνων σε BIB. “Στον κόσμο της νεολαίας, η οποία χαρακτηρίζεται από κινητικότητα και ταχύτητα, ευκολία είναι μια αναγκαιότητα. Οι νέοι δεν θα διστάσουν να αγοράσουν ένα ΒΙΒ για την Παρασκευή το βράδυ στο πάρτι και αισθάνονται ότι το ΒΙΒ προσφέρει καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής σε σύγκριση με άλλες συσκευασίες. Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι για την αγορά, των ΒΙΒ”.
Περισσότερα: http://www.keosoe.gr/news/1963-eidisi-978.html