Ειδήσεις
Home / Retail / Carrefour -Μαρινόπουλος και Impala διεκδικούν Billa και Penny

Carrefour -Μαρινόπουλος και Impala διεκδικούν Billa και Penny

Ενδιαφέρον για την απόκτηση των αλυσίδων ΒILLA και PENNY στην Βουλγαρία, φέρονται να έχουν εκδηλώσει οι –και- ελληνικών συμφερόντων όμιλοι Carrefour –Picadilly και Impala Invest.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα βουλγαρικών μέσων και συγκεκριμένα της οικονομικής εφημερίδας CAPITAL και του περιοδικού REGAL, η γερμανική εταιρία REWE έχει κινήσει -για δεύτερη φορά εντός του 2015- τις διαδικασίες για την πώληση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ (με έδρα την Αυστρία) BILLA στη Βουλγαρία, καθώς και της εκπτωτικής αλυσίδας PENNY MARKET.

Όπως αναφέρεται στον τοπικό τύπο, προσφορές για την εξαγορά των BILLA – PENNY υποβλήθηκαν έως τις 22 Μαρτίου από τον όμιλο Carrefour-Picadilly, καθώς και από την ελληνικών συμφερόντων ολλανδική επενδυτική εταιρεία Impala Invest, η οποία πριν από λίγες ημέρες εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Λακωνικής Τροφίμων και ενδιαφέρεται και για την Π.Γ. Νίκας σε συνεργασία με τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο.

Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα, στην αλυσίδα Carrefour-Picadilly συμμετέχει, μαζί και με άλλους επενδυτές, ο όμιλος Μαρινόπουλου, ενώ ο όμιλος Impala προήλθε από τη συνένωση δύο εκ των σημαντικότερων εταιρειών διανομής τροφίμων της Βουλγαρίας, της Bella Bulgaria (με έσοδα BGN 267 εκατ. και κέρδη BGN 9,1 εκατ. το 2013), ιδιοκτησίας των κ. George Vesselinov και Venchislav Georgiev (οι οποίοι, όμως, φέρονται να αποχώρησαν πρόσφατα από το νέο σχήμα), και της PIC-CO, ιδιοκτησίας του κ. Δημήτριου Βιντζηλαίου.

Επισημαίνεται, ακόμα, ότι, παρά τα ως άνω δημοσιεύματα, οι προαναφερθείσες επαφές και διαπραγματεύσεις δεν επιβεβαιώνονται από καμία από τις φερόμενες ως εμπλεκόμενες πλευρές (Billa, Carrefour, Bella) ούτε από τη φερόμενη ως σύμβουλο των πωλητών εταιρεία (Deloitte). Παρ’ όλα αυτά, ο τοπικός τύπος επιμένει ότι εντός του Απριλίου ο ένας εκ των δύο υποψήφιων αγοραστών θα εξασφαλίσει αποκλειστικότητα στις διαπραγματεύσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η παρατηρούμενη κινητικότητα στον κλάδο των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων στη Βουλγαρία, όπως σημειώνεται σε σχετικό report του ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας στη Σόφια, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς είχε προηγηθεί το Νοέμβριο του 2014 η μεταπώληση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Piccadilly (η οποία προηγουμένως ανήκε για σύντομο διάστημα στο βελγικό όμιλο Delhaize) σε κοινοπραξία, στην οποία μετέχουν οι αδελφοί Valentin και Desislav Popov και ο όμιλος Μαρινόπουλου, ο οποίος λειτουργεί ήδη τα σούπερ μάρκετ Carrefour στη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με στοιχεία της εφημερίδας CAPITAL, το 2013 η BILLA είχε έσοδα BGN 497,3 εκατ., αλλά ήταν ζημιογόνος (BGN -11,54 εκατ.), όπως και η PENNY (BGN -4,2 εκατ.).

Σε ό,τι αφορά τα έσοδα, το 2013 η BILLA κατατάχθηκε στην έβδομη θέση στη λίστα των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας μετά το Каufland (με έσοδα άνω του BGN 1 δισ.) και το METRO. Εφόσον προκριθεί η προσφορά της κοινοπραξίας Carrefour-Picadilly, εκτιμάται ότι ο νέος όμιλος Carrefour – Picadilly – Billa – Penny θα υπερβεί το Kaufland σε κύκλο εργασιών και θα ελέγχει το 10%-11% της αγοράς.

Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP Βουλγαρίας, που επικαλείται η CAPITAL, ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων πώλησης τροφίμων της χώρας ανέρχεται σε BGN 10,3 δισ. Οι κορυφαίες 10 αλυσίδες το 2014 έλεγχαν το 37% του εν λόγω κύκλου εργασιών, ποσοστό που για το 2015 αναμένεται να ανέλθει στο 40%. Οι δε κορυφαίες 50 αλυσίδες αναμένεται να ελέγχουν το 2015 το 50% της αγοράς.