Οργανική ανάπτυξη 4,5%, αύξηση κερδοφορίας, περιθωρίου κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες κατά 10 μονάδες βάσης και οριακή μείωση πωλήσεων, παρουσίασε η Nestle το 2014. Σε ότι αφορά ειδικότερα την Ελλάδα, τα αποτελέσματα της εταιρείας δέχθηκαν πιέσεις, όπως αναφέρεται, με την μεγαλύτερη πίεση να την δέχεται η κατηγορία του παγωτού.
Σε διεθνές επίπεδο, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 91,6 δις ελβετικά φράγκα έναντι 92,16 δισ. το 2013. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 4,4 δις ελβετικά φράγκα, φθάνοντας τα 14,5 δις ελβετικά φράγκα το 2014. Η εταιρεία ανακοίνωσε ισχυρή ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες σε 14,7 δις ελβετικά φράγκα και αύξηση στο προτεινόμενο μέρισμα κατά 2,20 ελβετικά φράγκα ανά μετοχή.
Σε ότι αφορά την πρόβλεψη για το 2015, από την εταιρεία αναφέρεται ότι «Σκοπεύουμε να επιτύχουμε οργανική ανάπτυξη περίπου 5% με βελτιώσεις στα περιθώρια, στα underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και στην αποδοτικότητα κεφαλαίου».
Σχετικά με τα αποτελέσματα έτους για το 2014, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Paul Bulcke δήλωσε μεταξύ άλλων: «Τα αποτελέσματα αυτά είναι δυνατά, χτίζουν πάνω στην καλή ανάπτυξη των προηγούμενων ετών και έρχονται σε ένα ασθενές εμπορικό περιβάλλον. Περιμένουμε ότι το 2015 θα είναι ανάλογο του 2014 και στοχεύουμε σε οργανική ανάπτυξη γύρω στο 5%, με βελτιώσεις στα περιθώρια, στα underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και στην αποδοτικότητα κεφαλαίου».
Ζώνη Ευρώπης
Στην περιοχή της Ευρώπης, οι πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 15,2 δις ελβετικά φράγκα, επετεύχθη οργανική ανάπτυξη 1,5%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,2%, περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες 15,3%.
Τα βασικά σημεία που αναφέρθηκαν για την Ευρώπη είναι:
• Καλή ανάπτυξη σε σχέση με τις συγκεκριμένες αγορές, που βασίστηκε στην καινοτομία και το premiumisation. Το εμπορικό περιβάλλον στην Ευρώπη παρέμεινε ασταθές και έντονο, με τις αποπληθωριστικές πιέσεις να αυξάνονται κατά τη διάρκεια του έτους και την καταναλωτική εμπιστοσύνη να είναι ιδιαίτερα εύθραυστη, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ευελιξία στην τιμολόγηση.
• Καλές επιδόσεις στη Γαλλία, την Ελβετία, την Αυστρία και την Ολλανδία, καθώς και ανάκαμψη στην Ισπανία και την Πορτογαλία που υποστηρίχθηκε από την ανάπτυξη στη Δυτική Ευρώπη. Η περιοχή της Μεγάλης Βρετανίας, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ελλάδα αντιμετώπισαν περισσότερες προκλήσεις. Υπήρξαν καλές επιδόσεις στην κατηγορία των petcare και το Nescafé Dolce Gusto στη Δυτική Ευρώπη και είδαμε καλή ανάπτυξη από την καινοτομία σε αρκετές κατηγορίες. Μεταξύ άλλων, αξίζει να αναφερθούν οι μάρκες στιγμιαίου καφέ Nescafé Gold και Azzera, τα Frech Up και Buitoni Fiesta στην κατεψυγμένη πίτσα, τα noodles Maggi στα μαγειρικά μακράς διάρκειας και το λανσάρισμα της premium ταμπλέτας σοκολάτας Les Recettes de L’ Atelier στη Γαλλία.
• Στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, η Ρωσία και η Ουκρανία έφεραν ανάπτυξη σε ένα όλο και πιο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Τα Petcare, ο Nescafé Dolce Gusto, ο στιγμιαίος καφές και ιδιαίτερα ο Gold Blend, καθώς και οι σοκολάτες με κύρια την KitKat είναι άξια αναφοράς. Το συνεχιζόμενο λανσάρισμα των φύλλων ψησίματος Papyrus στα μαγειρικά μακράς διάρκειας συνέχισαν επίσης να πηγαίνουν καλά.
• Η κατηγορία του Petcare έφερε ανάπτυξη ευρείας βάσης σε όλη τη Ζώνη ενισχύοντας επιπλέον τη θέση της κυρίως μέσω της κατηγορίας του premium με τις μάρκες Felix, Purina ONE και Gourmet, καθώς και την ποικιλία των σνακ.
• Το περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες της Ζώνης ήταν στο 15,3%, με αύξηση κατά 30 μονάδες βάσης, αντικατοπτρίζοντας τις επιδόσεις μας στην αξιοποίηση της πραγματικής εσωτερικής μας ανάπτυξης, καθώς και της συνεχούς βελτίωσής μας σε αποδοτικότητες.