Η ΑΒ Βασιλόπουλος χαρακτηρίζεται από τους ισχυρούς δεσμούς που έχει αναπτύξει με τις τοπικές κοινωνίες, τις δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας καθώς και την καινοτομία της. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάστηκε πριν 10 χρόνια το μοναδικό ολοκληρωμένο πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων προϊόντων, «Τρόφιμα Αγάπης», με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων. Προκειμένου να επεκταθεί περαιτέρω το πρόγραμμα και να ολοκληρωθεί ο κύκλος της προσφοράς, ξεκίνησε φέτος μια νέα συνεργασία με το εστιατόριο «σχεδία home», του περιοδικού δρόμου «σχεδία».
Πιο συγκεκριμένα, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποστέλλει στο εστιατόριο «σχεδία home» ένα μεγάλο αριθμό κοντόληκτων προϊόντων, όπως, μεταξύ άλλων, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ψωμί, μακαρόνια, ρύζι, δημητριακά, τα οποία είτε πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους είτε η συσκευασία τους δεν είναι κατάλληλη προς πώληση. Έτσι, οι καταξιωμένοι μάγειρες του εστιατορίου ετοιμάζουν με αυτά τα προϊόντα νόστιμα πιάτα ημέρας, κατάλληλα για κάθε γευστική προτίμηση.
Η καινοτομία της πρωτοβουλίας «Τρόφιμα Αγάπης» έγκειται στην αξιοποίηση κοντόληκτων τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης. Σε συνεργασία με την οργάνωση «Μπορούμε» και την Τράπεζα Τροφίμων, το 2022 δωρίστηκαν πάνω από 9,1 εκατομμύρια γεύματα σε πάνω από 123.000 συνανθρώπους μας. Από την έναρξη του προγράμματος το 2013, μέχρι και σήμερα έχουν διατεθεί τρόφιμα αξίας άνω των 24 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ, παράλληλα, καλύπτονται οι ανάγκες σίτισης 250 φορέων σε ποσοστό έως και 90%. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2022 στην Ελλάδα παρήχθησαν 2,05 εκ. τόνοι αποβλήτων τροφίμων, από τους οποίους το 11% αφορά στην εστίαση και το 45% στα νοικοκυριά. Τα ποσοστά αυτά αναδεικνύουν την Ελλάδα ως τη χώρα της Ευρώπης με τα υψηλότερα ποσοστά σπατάλης τροφίμων και γι’ αυτό το λόγο η ΑΒ Βασιλόπουλος έλαβε την απόφαση μέχρι το 2025 να μειώσει το δικό της αποτύπωμα στη σπατάλη τροφίμων κατά 50%, με πολύτιμο συνεργάτη το WWF Ελλάς.
Μέσω του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης», η ΑΒ Βασιλόπουλος προσπαθεί να συμβάλει στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, ένα ζήτημα το οποίο είναι επιζήμιο, τόσο για την κοινωνία, όσο και για το περιβάλλον. Έτσι, με οδηγό την καινοτομία και την ανάγκη να φροντίζει τον συνάνθρωπο, συνεχίζει με συνέπεια να καλύπτει τις ανάγκες κάθε φορέα, ώστε καμία μερίδα φαγητού να μην πηγαίνει χαμένη. Η ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει τη διαφορά, καθημερινά, μετατρέποντας το όραμα «να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου» σε πραγματικότητα.
Επιπλέον πληροφορίες: https://www.ab.gr/responsible/lovefood