Ειδήσεις
Home / Top Slider / Οι hot τάσεις για το 2015 στα τρόφιμα

Οι hot τάσεις για το 2015 στα τρόφιμα

Λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα που θα προέρχονται από αειφόρες πηγές, μικρότερες ποσότητες συμβατικών προϊόντων, αλλά και νέες γεύσεις, θα αναζητήσουν οι καταναλωτές από την βιομηχανία τροφίμων το 2015, σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε ανάλυση του foodnavigator.
Οι πιο σημαντικές τάσεις για τη νέα χρονιά περιλαμβάνουν:

Μικρότερες μερίδες
Η βιομηχανία τροφίμων έχει κάνει μεγάλα βήματα ως προς τη βελτίωση του διατροφικού προφίλ πολλών προϊόντων της κατά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο οι καταναλωτές γίνονται όλο και περισσότερο επιφυλακτικοί σε σχέση με τη μείωση του λίπους, της ζάχαρης και της μειωμένης περιεκτικότητας αλατιού στα τρόφιμα.
Αν και η τάση μείωσης θα συνεχιστεί, ωστόσο κατά το 2015 αναμένεται να αυξηθεί η τάση της κατανάλωσης μικρότερων μερίδων από τα συμβατικά προϊόντα, καθώς με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές θα νιώθουν ότι προσέχουν την υγεία τους, χωρίς να στερούνται την πλήρη γεύση και κρεμώδη υφή που αναζητούν. Σε ορισμένες περιπτώσεις -και κυρίως στον τομέα της ζαχαροπλαστικής- η μικρότερη μερίδα μπορεί να γίνει το νέο πρότυπο, αλλά σε άλλες κατηγορίες, θα πρέπει να αναζητηθούν διαφορετικές εναλλακτικές.

Αειφόρες πηγές
Η βιωσιμότητα εμφανίζεται ως τάση στις ετήσιες προβλέψεις εδώ και αρκετά χρόνια, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Το 2015, η τάση αυτή θα επικεντρωθεί στην επικοινωνία με τους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Κανονισμού για την Πληροφόρηση των Καταναλωτών για τα Τρόφιμα (FIC), όπου απαιτείται η διευκρίνιση της περιεκτικότητας φοινικέλαιου (αντί του γενικού όρου, φυτικό έλαιο) στις ετικέτες των συστατικών, πολλοί παραγωγοί και μεταποιητές τροφίμων, θα είναι πρόθυμοι να τονίσουν την αειφόρο πηγή προέλευσης του φοινικέλαιου που χρησιμοποιούν -και αν δεν προμηθεύονται ήδη από αειφόρο διαδικασία, θα πρέπει τώρα να ξεκινήσουν.
Τεχνολογία
Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα τρόφιμα έχει επεκταθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, και το επόμενο έτος θα δούμε εταιρείες τεχνολογίας -συμπεριλαμβανομένων και μικρών startups- να ανταποκρίνονται σε αυτό.
Ως εκ τούτου, το 2015 αναμένουμε την εξάπλωση εφαρμογών που θα παρέχουν πληροφορίες για την προέλευση των συστατικών, θέματα διατροφής και μια σειρά από περιβαλλοντικά και ηθικά κριτήρια.

Φυσική προέλευση
Η ζήτηση των καταναλωτών για υγιεινά και λειτουργικά τρόφιμα φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα. Ωστόσο, η ανάπτυξη των βιολογικών και ακατέργαστων τροφίμων σηματοδοτεί επίσης την ολοένα αυξανόμενη προτίμηση που δίδεται στα τρόφιμα που είναι πιο κοντά στη φύση και ελάχιστα μεταποιημένα.
Καθώς η βιομηχανία τροφίμων αρχίζει να «αγκαλιάζει» αυτές τις προτιμήσεις, θα αρχίσουμε να βλέπουμε ακόμα περισσότερα λανσαρίσματα τροφίμων με την «ταμπέλα» των φυσικών και υγιεινών προϊόντων και λιγότερα εμπλουτισμένων ή λειτουργικών τροφίμων.
Περιμένουμε να δούμε ισχυρή ανάπτυξη σε κατηγορίες προϊόντων που περιέχουν φυσικά συστατικά με αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία και τις επιχειρήσεις να απομακρύνονται από τα λειτουργικά συστατικά σε τρόφιμα όπου δεν περιέχονται με φυσικό τρόπο, αλλά έχουν εμπλουτισθεί με αυτά.

Φύκια
Η χρήση φυκιών ως συστατικών σε τρόφιμα, αποτελεί μία δυναμική τάση τα τελευταία χρόνια. Πολλές βιομηχανίες του κλάδου έχουν επενδύσει σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, ενώ το 2014 μια ολόκληρη σειρά από μικρά και μοντέρνα αρτοποιεία στη Μ. Βρετανία άρχισε να χρησιμοποιεί τα φύκια ως συστατικό.
Περιμένουμε να δούμε ακόμη πιο διαδεδομένη χρήση και αποδοχή αυτών των συστατικών στα τρόφιμα μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Γλυκό και πικάντικο
Μια από τις πιο hot τάσεις του 2015 στα τρόφιμα, προβλέπεται να είναι ο συνδυασμός γλυκών και πικάντικων γεύσεων.
Κορυφαία εστιατόρια χρησιμοποιούν ήδη πικάντικα και γλυκά μείγματα όπως το jalapenos με μέλι. Συνήθως δεν παίρνει πολύ καιρό, από την εμφάνισή τους, μέχρι η βιομηχανία τροφίμων να αρχίσει να ακολουθεί αυτές τις τάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν προϊόντα όπως η σοκολάτα τσίλι και η αλατισμένη καραμέλα. Σύντομα περιμένουμε να δούμε κι άλλα προϊόντα να ακολουθούν το παράδειγμά τους.

Πηγή: http://www.foodnavigator.com/Market-Trends/FoodNavigator-predicts-top-industry-drivers-for-2015