Σε ιστορικό υψηλό αναμένεται να βρεθούν οι πωλήσεις (σε όγκους) του καφέ Lavazza στην Ελλάδα το 2021. Να σημειωθεί ότι με βάση όσα αναφέρθηκαν χτες σε ειδική εκδήλωση της εταιρίας ο τζίρος φέτος αναμένεται να ανέβει κατά 17% σε σχέση με το 2019.
«Το 2021 θα αποτελέσει χρονιά ρεκόρ για τη Lavazza, ξεπερνώντας κατά πολύ ακόμα και την καλύτερη χρονιά του γίγαντα που διαδεχθήκαμε», σχολίασε ο Παύλος Φωτιάδης, επικεφαλής του κυπριακού ομίλου Photos Photiades, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην οποία επισφραγίστηκε η συνέχιση της συνεργασίας με το ιταλικό brand για ακόμα μία δεκαετία.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2019 η Beverage World του ομίλου Φωτιάδη διανέμει τα προϊόντα του ιταλικού κολοσσού στη χώρα μας διαδεχόμενη την Coca Cola 3E. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Ricardo Codognola, Regional sales manager και υπεύθυνο για την ελληνική αγορά η άκρως θετική πορεία της εταιρίας βασίζεται στην αύξηση κατά 400 των σημείων πώλησης στο food service και κατά 94% των σημείων στο κομμάτι διανομής του retail (+10 μονάδων βάσης), αφού τα προϊόντα μπήκαν πλέον στις αλυσίδες Μασούτης Bazaar, καθώς και σε άλλους μικρότερους παίκτες του retail
Όπως σημείωσε μιλώντας στην εκδήλωση αυτή, ο Γιώργος Μακρυγιαννάκης, γενικός διευθυντής της Beverage World, η τόνωση των καναλιών διάθεσης στα σούπερ μάρκετ κάλυψε τις απώλειες από τον κλάδο HORECA, ενώ όπως τόνισε και το take away κράτησε αντιστάσεις τροφοδοτώντας τις πωλήσεις της εταιρίας. «Ο καφές είναι το χρυσό ποτό, καθώς ανεβαίνει παγκοσμίως η διείσδυση, ο καταναλωτής βρίσκει καινούριες ευκαιρίες να πίνει καφέ» σημείωσε χαρακτηριστικά σε συνομιλία με δημοσιογράφους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την επόμενη χρόνια επίκειται η εισαγωγή των καψουλών από αλουμίνιο, τις οποιες ήδη, ο όμιλος Lavazza έχει βάλει σε 2-3 διεθνείς αγορές (μεταξύ των οποίων η γερμανική).
Σημειώνεται ότι, σήμερα, η Lavazza κατέχει μερίδιο άνω του 50%, στη «ζεστή αγορά» ενώ στο food service έχει αυξήσει το μερίδιό της κοντά στο 5%, όταν πέρυσι, βρισκόταν κάτω από το 3%.
Σύμφωνα και με τον Mauro Mantovani, η εταιρία Lavazza, το 2020, πούλησε 30 δισ. κούπες καφέ, κάνοντας έναν τζίρο €2,1 δισεκ. ενώ βρίσκεται στην 3η θέση παγκοσμίως, πίσω μόνο από την Nestle και την JDE.
Παράλληλα, η εταιρεία παρουσίασε το νέο ημερολόγιο Lavazza 2022, με πορτρέτα έξι καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένου του αυθεντικού Ben Harper, από τον πολυβραβευμένο Emmanuel Lubezki.
Ο χρόνος για παύση και προβληματισμό έχει φτάσει, τώρα είναι η στιγμή για δράση. Είναι αυτή η ιδέα που ενέπνευσε το ημερολόγιο Lavazza 2022, που θα παρουσιάστηκε στην τελετή των βραβείων Renaissance στη Φλωρεντία. Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε υπό τη δημιουργική διεύθυνση του πρακτορείου Armando Testa, ξεκινώντας από τον τίτλο του, “Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο”, το έργο «Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο» στέλνει μια παρότρυνση για δράση για θετική αλλαγή – τώρα, χωρίς καθυστέρηση. Παρουσιάζεται μέσα από τη φωτογραφία και τη μουσική, είναι μια έκκληση που απευθύνεται σε όλους και αποτυπώνεται μέσα από τις ιστορίες έξι ακτιβιστών που, που προσπαθούν μέσω της τέχνης κάθε μέρα να αλλάξουν τον κόσμο, φωνογραφημένοι από έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες φωτογραφίας στην ιστορία του κινηματογράφου τον – τρεις – φορές βραβευμένο με Όσκαρ Emmanuel Lubezki.
Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο είναι το μήνυμα που προκύπτει από τις εικόνες των έξι θεμάτων, όλα πολύ διαφορετικά ως προς την ηλικία, τον πολιτισμό και το γεωγραφικό υπόβαθρο, αλλά έχουν όλοι πολύ ισχυρές προσωπικές ιστορίες και την ικανότητα να εκφράζουν τον ακτιβισμό τους μέσω της τέχνης. Το ημερολόγιο Lavazza τους είδε να γίνονται πραγματικοί «αρτιβιστές», ένας όρος που χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε καλλιτέχνες που τοποθετούν τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο της νοοτροπίας και της δουλειάς τους και οι οποίοι καταφέρνουν να τη μεταφέρουν, μέσω της αντίληψης και του ταλέντου τους με άμεση συμμετοχή.
Σύμφωνα με την έννοια της «Νέας Ανθρωπότητας» που επινόησε η Lavazza, η ανθρωπότητα παραμένει στο επίκεντρο του έργου, με ιδιαίτερη έμφαση στην
ικανότητα των ανθρώπων να αφομοιώσουν πλήρως τις αξίες στις οποίες πιστεύουν, καθιστώντας αυτές τις αξίες αναπόσπαστο μέρος της ζωής. Πράγματι, τα επιλεγμένα θέματα είναι έξι άνδρες και γυναίκες που ασχολούνται με κοινωνικό και περιβαλλοντικό ακτιβισμό μέσω διαφορετικών μορφών τέχνης: ο μουσικός Ben Harper αντιμετωπίζει τις κοινωνικές ανισότητες και ευαισθητοποιεί για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Ο Saype, πρωτοπόρος στη βιώσιμη τέχνη, παράγει μνημειώδη έργα που επικεντρώνονται στην προστασία του πλανήτη και την κοινωνική συνοχή. Η αφγανή ράπερ και πρόσφυγας Sonita Alizada αντιτίθεται έντονα στους αναγκαστικούς γάμους και στο φαινόμενο των παιδιών νυφών. Η σχεδιάστρια κοσμημάτων Shilpa Yarlagadda προωθεί και υποστηρίζει τη γυναικεία ενδυνάμωση. η θαλάσσια βιολόγος Cristina Mittermeier χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να τεκμηριώσει την προοδευτική καταστροφή των ωκεανών. Η χορεύτρια του δρόμου Shamell Bell παλεύει για να σταματήσει ο ρατσισμός, ο σεξισμός και η ομοφοβία.
«Ο στόχος του Ημερολογίου του 2022 είναι να γιορτάσει τις ιστορίες εκείνων που, με εξαιρετικό καλλιτεχνικό ταλέντο, αφιερώνουν κάθε μέρα της ζωής τους στην εφαρμογή των πεποιθήσεών τους για να κάνουν τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος, και εκείνων που μπορούν να μας προσφέρουν μία ανοιχτή και μη μολυσμένη προοπτική ικανή να μας απαλλάξει από όλους τους περιορισμούς που θα μπορούσαν να μας κρατήσουν πίσω από το να είμαστε όλοι μαζί για το κοινό μας καλό και αυτό του πλανήτη. Θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα πίστης στη δυνατότητα να αλλάξουμε τον εαυτό μας και, όλοι μαζί, να αλλάξουμε τον κόσμο », δηλώνει η Francesca Lavazza, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Lavazza.
«Ακολουθώντας το περσινό ημερολόγιο με πολλούς συντελεστές, φέτος επιλέξαμε ένα ενιαίο και ξεχωριστό στυλ, ικανό να απεικονίσει και να συνδέσει τις διάφορες προσωπικότητες των καλλιτεχνών μας .Αυτός είναι ο λόγος που επιλέξαμε τον Emmanuel Lubezki, γνωρίζοντας την ποιότητα της φωτογραφικής του προσέγγισης, την ομορφιά των έργων του και την ποιητική απεικόνιση του φυσικού φωτός», εξηγεί ο Michele Mariani, εκτελεστικός διευθυντής του Ομίλου Armando Testa Group. «Φωτογραφία σημαίνει να γράφεις με το φως, και ποιος καλύτερoς από έναν διευθυντή φωτογραφίας του διαμετρήματός του να φωτίσει τις προσπάθειες των καλλιτεχνών μας;».
H Lavazza είναι υπέρμαχος, αλλά και πρωταγωνιστής της πολιτισμικής αλλαγής. Αγκαλιάζει μια νέα κουλτούρα βιωσιμότητας, που δεν παρουσιάζεται μόνο στο ημερολόγιο, αλλά ενσωματώνεται καθημερινά μέσω της δράσης, σε αυτή που θα μπορούσε να είναι μια νέα αφύπνιση της κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, κεντρικές αρχές της βιώσιμης επιχειρηματικότητας, όπως εκφράζεται από την αποστολή του Ομίλου: «Κάθε μέρα να αφυπνίζει για έναν καλύτερο κόσμο»
Το Ημερολόγιο 2022 της Lavazza
Στην 30χρονη ιστορία δημιουργίας των ημερολογίων, η Lavazza συνεργάστηκε με μερικούς από τους κορυφαίους φωτογράφους του κόσμου, από τον David LaChapelle έως τον Steve McCurry. Για το «Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο», όμως, στράφηκε στον κόσμο του κινηματογράφου, επιλέγοντας να συνεργαστεί με τον Emmanuel Lubezki, γνωστό στον κόσμο του κινηματογράφου ως Chivo, τον πρώτο διευθυντή φωτογραφίας που κέρδισε Όσκαρ στην κατηγορία τρεις φορές στη σειρά. Ο Lubezki επιλέχθηκε όχι μόνο για το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του, αλλά και για να προσφέρει μια διαφορετική οπτική γωνία, μια ευρύτερη και βαθύτερη εικόνα των συναισθημάτων των θεμάτων, χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση που μοιάζει περισσότερο με την τέχνη της κινηματογραφίας παρά με τη φωτογραφία. Ένας εξαιρετικά έμπειρος ακροατής, ο Chivo αποτυπώνει τα θέματα του με μεγάλη λεπτομέρεια, αναδεικνύοντας τις διάφορες όψεις του πνεύματος και της καλλιτεχνικής τους έκφρασης. Έχει καταφέρει να αποτυπώσει την ουσία των έξι θεμάτων του Ημερολογίου του 2022, δημιουργώντας υποβλητικές εικόνες των κοινωνικών και περιβαλλοντικών τους προσπαθειών.
Αλλά ο Chivo είναι επίσης γνωστός για την εξαιρετική του ικανότητα με το φυσικό φως: τα έξι θέματα απεικονίζονται το καθένα σε 12 λήψεις σε έξι διαφορετικές στιγμές της ημέρας – αυγή, ανατολή, μέρα, ηλιοβασίλεμα, λυκόφως, νύχτα – με αποτέλεσμα έξι ιστορίες φωτός από τον Δάσκαλο του Φωτός, με βάση το ημισφαίριο στο οποίο ζουν. Έτσι, η αφηγηματική δομή του ημερολογίου του 2022 αντικατοπτρίζει την ιδανική δομή της ημέρας, ενώ περιλαμβάνει επίσης διαφορετικούς τύπους λήψεων για κάθε θέμα: το πλάνο “τοπίου”, με το θέμα να παρουσιάζεται σε ένα συναρπαστικό σκηνικό που γίνεται πρωταγωνιστής. το “πορτρέτο”, στο οποίο η εστίαση μετατοπίζεται στον καλλιτέχνη, τραβήχτηκε πιο κοντά, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται στο εν λόγω σκηνικό και τέλος μερικές εικόνες με λεπτομέρειες των χεριών, χειρονομίες καταγεγραμμένες σε στιγμές ιδιαίτερου στοχασμού, μεταφέροντας την ιδέα της «βαθιάς αντανάκλασης» του πρωταγωνιστή.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια σειρά πορτρέτων που είναι σχεδόν ονειρικά, αλλά σταθερά ριζωμένα στην πραγματικότητα. Όλες οι φωτογραφίες παρουσιάζουν το φυσικό περιβάλλον του πλανήτη, μερικά εμβληματικά των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, όπως οι παγετώνες που εξαφανίζονται, αλλά πάντα συνδέονται με την προσωπικότητα ή την περιοχή δραστηριότητας του πρωταγωνιστή, όπως νερό για τη θαλάσσια βιολόγο Cristina Mittermeier ή βράχο για τους ισχυρή προσωπικότητα του χορευτή του δρόμου Shamell Bell. Το αποτέλεσμα είναι κινηματογραφικό. Και χάρη στις εικόνες και τους άπειρους ορίζοντες, το ημερολόγιο Lavazza 2022 εισέρχεται σε μια διαφορετική, πιο οικεία διάσταση.
Αυτή είναι η πρόθεση του Ημερολογίου του 2022, το οποίο, μέσα από τον φακό του Δασκάλου Lubezki, μας θυμίζει τη δύναμη του φυσικού κόσμου που θέτουμε σε κίνδυνο και μιλά στην καρδιά δείχνοντάς μας τις αξίες και τη δύναμη της θέλησης των καλλιτεχνών που απεικονίζονται, ιδανικά συγκινητικοί να ενωθούμε μαζί τους και να αναλάβουμε δράση, γνωρίζοντας ότι ο καθένας από εμάς μπορεί πραγματικά να αλλάξει τον κόσμο.
ΜΙΑ ΣΥNΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΞΙΑ
«Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο» είναι επίσης το μήνυμα που αγκαλιάζει η Eco Age [ένας διεθνής οργανισμός για την ανάπτυξη βιώσιμων επιχειρηματικών στρατηγικών] στα βραβεία Renaissance, το πρώτο παγκόσμιο βραβείο αφιερωμένο σε νέους ηγέτες αειφορίας, με τους οποίους ο Όμιλος Lavazza συνεργάστηκε για την έκδοση του έργου Ημερολόγιο 2022. Η επίσημη παρουσίαση του Ημερολογίου Lavazza 2022, “Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο”, πραγματοποιήθηκε στις 11 Οκτωβρίου στο Palazzo Vecchio της Φλωρεντίας, σε μια εκδήλωση που επίσης προβλήθηκε μια προεπισκόπηση της ταινίας The Renaissance Awards που προβάλλεται για ένα διεθνές κοινό.
«Είμαστε ευτυχείς που βρήκαμε, στην Eco-Age, έναν σύμμαχο στην απόφασή μας να πάρουμε τους νέους ως βασική πηγή έμπνευσης: το 2022 θα είναι ένα σημαντικό έτος για συγκεκριμένες δράσεις, ένα έτος κατά το οποίο οι άνθρωποι πρέπει να δυναμώσουν για να αναδιαμορφώσουμε το μέλλον: πιστεύουμε στους νέους και θέλαμε πραγματικά να τους συμπεριλάβουμε ως πρωταγωνιστές στο ημερολόγιό μας, επειδή έχουν την ικανότητα να μας δείχνουν, με παράδειγμα, πώς βλέπουν το μέλλον, πώς θα διαμορφώσουν το μέλλον »εξηγεί η Francesca Lavazza «επίσης, η Shilpa Yarlagadda ενισχύει τη σχέση με τα βραβεία Renaissance, ενεργώντας ως πρέσβης και για τα δύο έργα. Η νεαρή σχεδιάστρια είναι ένα από τα θέματα του ημερολογίου Lavazza και είναι επίσης επίσημος μέντορας για τους νέους ηγέτες που αναγνωρίζονται στα βραβεία».
«Λατρεύουμε τη συνεργασία με το ημερολόγιο Lavazza με αφορμή τα φετινά βραβεία Renaissance», δηλώνει η Livia Firth, Creative Director Eco Age. «Είναι μια όμορφη συνεργασία στο όνομα νέων ταλέντων, ενδυνάμωσης και νέων οραμάτων για ένα καλύτερο μέλλον. Ο δεσμός είναι ακόμη πιο δυνατός με δύο ταλέντα που εμφανίζονται και στα δύο, τον Ben Harper και την Shilpa Yarlagadda - και οι δύο αποτελούν παράδειγμα του αληθινού νοήματος ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο ».