Το 2020 είναι αδιαμφησβήτητα μια χρονιά, κατά την διάρκεια της οποίας έχουν συντελεστεί σημαντικές, αλλά και απότομες αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών ανά τον κόσμο, όσον αφορά σε διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου, μεταξύ των οποίων και το λιανεμπόριο τροφίμων.
Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Nielsen και της Convert Group μέχρι και την εβδομάδα 8 (17/2-23/2), τόσο το online, όσο και το offline κανάλι του λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίαζαν αναμενόμενους ρυθμούς ανάπτυξης (+2,9% offline, + 30,7% online). Ωστόσο το ξέσπασμα της πανδημίας και τα δύο lockdowns που ακολούθησαν είχαν ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση μαζικών αγορών από την πλευρά των καταναλωτών με αποτέλεσμα η YTD τάση μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου να πολλαπλασιαστεί και να φθάσει για το online κανάλι στο +178%, ενώ για το offline στο +9,0%.
Ειδικότερα, τις εβδομάδες πριν τα lockdowns της άνοιξης, αλλά και του φθινοπώρου, οι πωλήσεις των περισσότερων προϊόντικών κατηγοριών εκτινάχθηκαν και στα δύο κανάλια, ακόμη και με τετραψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Ενδεικτικά αναφέρονται οι ακόλουθες κατηγορίες:
Τέλος, εξετάζοντας τη συμμετοχή του online καναλιού στις συνολικές πωλήσεις ενός επιλεγμένου συνόλου λιανεμπόρων, είναι ξεκάθαρο ότι αυτή έχει αυξηθεί σημαντικά, από 0,3% που ήταν την 1η εβδομάδα του 2020, στο αρκετά μεγαλύτερο 1,6% την δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Σε YTD επίπεδο μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου η συνολική συνεισφορά του online υπολογίζεται σε απόλυτο ποσοστό στο 1%.