Ειδήσεις
Home / Top Slider / Γρήγορη Εστίαση: Η Burger King επανασχεδιάζει τον “χάρτη”

Γρήγορη Εστίαση: Η Burger King επανασχεδιάζει τον “χάρτη”

Επανασχεδίαση του «χάρτη» της μαζικής εστίασης και δη του burger, με νέους συσχετισμούς δυνάμεων, θα επιφέρει η δραστηριοποίηση της Burger King στην Ελλάδα. Παρ’ όλο που δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι λεπτομέρειες και οι συνθήκες εισόδου στην αγορά, ήδη οι πρώτες αναφορές από την πλευρά του πολυεθνικού κολοσσού, κάνουν λόγο για «επιθετική ανάπτυξη» σε ολόκληρη τη χώρα.
Η κίνηση αυτή πραγματοποιείται σε μία περίοδο όπου ο leader της αγοράς, Goody’s, διαφοροποιεί το προφίλ του λανσάροντας το concept Burger House, με νέο μενού σαφώς εστιασμένο στο κομμάτι burger, ενώ η McDonald’s συντηρεί την παρουσία της στην αγορά, αναπτύσσοντας την τελευταία διετία, εποχιακά καταστήματα.
Προκειμένου να διαχειριστεί καλύτερα την ανάπτυξή της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη –η οποία παρουσιάζει διαφορετικά χαρακτηριστικά από την Δυτική-, η Burger King προχωρεί στην σύσταση joint venture με την επωνυμία Burger King SEE SA, που θα έχει τα δικαιώματα franchise σε Ιταλία, Πολωνία, Ελλάδα και Ρουμανία.
Παρότι η αλυσίδα διαθέτει ήδη εστιατόρια σε αυτές τις χώρες – πλην της Ελλάδας – η κοινοπραξία σχεδιάζει νέα «επιθετική ανάπτυξη» στην περιοχή, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Jose Cil, επικεφαλής του τμήματος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής της Burger King Worldwide. Ο ίδιος μάλιστα, δήλωσε ενθουσιασμένος για την επέκταση της αλυσίδας στην Ελλάδα. Οπως ανέφερε, τα σχέδια περιλαμβάνουν ανάπτυξη εστιατορίων Burger King σε ολόκληρη τη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, με δημιουργία πάνω από 10.000 θέσεων εργασίας εντός της πρώτης επταετίας του νέου εγχειρήματος.
Η Burger King, η οποία ιδρύθηκε το 1954 στο Μαϊάμι, αποτελεί σήμερα την δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα burger στον κόσμο. Έχει παρουσία σε 100 χώρες και διαθέτει περίπου 14.000 καταστήματα που εξυπηρετούν περισσότερους από 11 εκατομμύρια επισκέπτες καθημερινά. Από το 2010 ανήκει στον επενδυτικό όμιλο 3G Capital.
Απομένει λοιπόν να διαπιστώσουμε κατά πόσο θα επιτευχθούν οι φιλοδοξίες του ομίλου για την ελληνική αγορά, δεδομένου ότι και στο παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί ανάλογα εγχειρήματα, χωρίς τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Wendy’s, αλλά και της McDonald’s. H μεν πρώτη αποχώρησε, η δε McDonalds, διατηρεί μία περιορισμένη παρουσία στην αγορά που δεν θυμίζει σε τίποτα την ανάπτυξη των πρώτων ετών δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα και των τότε φιλόδοξων σχεδίων του ελληνικού αλλά και ξένου μάνατζμεντ της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η McDonald’s διαθέτει σήμερα 19 καταστήματα στην επικράτεια, 5 από τα οποία είναι εποχιακά. Η εταιρεία διατηρεί παρουσία στην Ελλάδα από το 1991 και τα τελευταία χρόνια, το μάνατζμεντ ασκείται από την Premier Capital Hellas, που αποτελεί developmental licensee της αμερικανικής πολυεθνικής.

Goody’s Burger House
O leader της αγοράς, Goody’s, επικεντρώνεται τον τελευταίο χρόνο στην ανάπτυξη του σήματος Goody’s Burger House, μετατρέποντας σταδιακά τα υφιστάμενα καταστήματα στο νέο concept, που αποτελεί ένα σύγχρονο μοντέλο casual εστίασης. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2014 λειτουργούν τα πρώτα καταστήματα υπό το νέο concept, το οποίο άρχισε να εξάγεται επιτυχώς. Η Goody’s λειτουργεί σήμερα περισσότερα από 140 καταστήματα στην Ελλάδα, ενώ διατηρεί παρουσία σε Κύπρο, Βουλγαρία, πΓΔΜ και Λευκορωσία. Συμφωνίες επίσης υπάρχουν για ανάπτυξη σε περισσότερες βαλκανικές χώρες, αλλά και σε Λιβύη και ΗΑΕ. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε δύο στρατηγικές συμφωνίες για την έναρξη της ανάπτυξής της στην Αυστραλία, αρχής γενομένης από την Μελβούρνη, όπως και την συμφωνία με τον γαλλικό όμιλο Sodifram, για την ανάπτυξη του δικτύου Goody’s Burger House στα υπεράκτια διαμερίσματα της Γαλλικής Δημοκρατίας (Μαγιότ & Ρεουνιόν) στον Ινδικό Ωκεανό, καθώς και στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κομορών.

Έταιρος “παίκτης” στην αγορά γρήγορης εστίασης είναι η αλυσίδα Simply Burgers, η οποία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη εν μέσω οικονομικής κρίσης. Η εταιρεία διατηρεί αρχική παρουσία στην αγορά από το 2003 (ως Simply Grilled), η ουσιαστική ανάπτυξη ωστόσο ξεκίνησε το 2007, με την μετονομασία και σύσταση της Simply Burgers AE. Σήμερα λειτουργεί 12 καταστήματα (όλα εντός Αττικής), με ένα συνδυασμό Dine In και Take Out σημείων.