Μια εταιρεία υπόσχεται να φέρει τις γεύσεις της Ελλάδας κάθε μήνα στο σπίτι σας με ένα κουτί γεμάτο ελληνικά προϊόντα. Μια πρωτότυπη επιχειρηματική κίνηση νέων ανθρώπων, που από την Αθήνα εξαπλώνεται στην Ευρώπη, παρουσιάζει η Deutsche Welle.
Το θυμάρι με το έντονο άρωμα που χρησιμοποιούσε η μητέρα στο κοτόπουλο, η μαρμελάδα από τα ζουμερά ροδάκινα του κήπου και φυσικά το ελαιόλαδο που απογείωνε τη γεύση κάθε απλής σαλάτας. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις πολλές γεύσεις και μυρωδιές που πολλοί Έλληνες του εξωτερικού αναπολούν με νοσταλγία. Χάρη στο μεσογειακό κλίμα η Ελλάδα παράγει εδώ και πάρα πολλά χρόνια κάποια από τα πιο γευστικά και ποιοτικά προϊόντα παγκοσμίως. Μόνο που λίγα από αυτά καταλήγουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ του εξωτερικού. Το αποτέλεσμα το βλέπουμε κάθε καλοκαίρι στα αεροδρόμια: υπερφορτωμένοι Έλληνες, μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού με αποσκευές γεμάτες τρόφιμα.
Ιδιαίτερες γεύσεις
Αυτός ήταν μόνο ένας από τους πολλούς λόγους, για τους οποίους ο Γιάννης Βούλτσης σκέφτηκε να δημιουργήσει την εταιρεία Monthly Flavors. To κόνσεπτ απλό μεν, αλλά εξαιρετικά έξυπνο: κάθε μήνα ένα κουτί που περιλαμβάνει πέντε με έξι ελληνικά προϊόντα (κανονικού μεγέθους) φτάνει στον συνδρομητή στην τιμή των 39€. Τα προϊόντα έχουν επιλεχθεί με μεγάλη προσοχή και είναι τρόφιμα που δεν βρίσκει κανείς εύκολα. Πρόκειται για προϊόντα ιδιαίτερα, συχνά βιολογικά, κάποια ακόμη και βραβευμένα, από μικρές παραγωγικές μονάδες απ’ όλη την Ελλάδα. Ο συνδρομητής δεν έχει την επιλογή να παραγγείλει κάτι συγκεκριμένο, αλλά αφήνεται στα χέρια των εργαζομένων της Monthly Flavors, οι οποίοι έχουν αναλάβει το έργο της γευσιγνωσίας.
Έτσι κάθε μήνα το κουτί έρχεται ως έκπληξη στο σπίτι. Ο Γιάννης Βούλτσης, διευθυντής της εταιρείας, εξηγεί πώς η Monthly Flavors προσπαθεί να σπάσει μια συνήθεια των καταναλωτών: «Ο καταναλωτής συνήθως δεν ξέρει τι να πάρει, οπότε πηγαίνει και αγοράζει αυτό που αγόραζε πάντα. Με αποτέλεσμα σπάνια να δοκιμάσει κάτι καινούργιο». Αυτό ακριβώς λοιπόν έρχεται να αλλάξει η Monthly Flavors.
Τι περιέχει το κουτί;
Προκειμένου να αποκτήσουμε άμεση επαφή με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρίας, ζητήσαμε και παραλάβαμε στη DW ένα κουτί το οποίο περιείχε: ένα μπουκάλι ελαιόλαδο από την Αρκαδία (500ml), ένα σακουλάκι κρητικά παξιμαδάκια (120gr), ένα φακελάκι μελισσόχορτο (20gr) από τη Θεσσαλονίκη, μια συσκευασία με ριζότο με αποξηραμένα μανιτάρια (300gr, 2-3 μερίδες) από τα Γιαννιτσά και ένα βαζάκι μαρμελάδα (240gr) με λεμόνια, μοσχολέμονα και μαύρη ζάχαρη από τη Λάρισα. Επιπλέον υπήρχε και ένα φυλλάδιο με πληροφορίες για τα συγκεκριμένα προϊόντα και δυο συνταγές με υλικά που περιείχε το κουτί.
Όλα αυτά στην τιμή των 39€, που σίγουρα δεν είναι λίγα και πόσο μάλλον στο πλαίσιο μιας μηνιαίας συνδρομής. Μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο έδειξε ότι το συνολικό κόστος των προϊόντων ανέρχεται περίπου στα 32€ χωρίς τα μεταφορικά έξοδα. Ωστόσο θα έπρεπε κανείς να βρει κατ’ αρχήν αυτά τα ομολογουμένως ιδιαίτερα τρόφιμα, να τα παραγγείλει ενδεχομένως ένα ένα από τις ίδιες τις εταιρείες, εάν και εφόσον διαθέτουν e-shop και να πληρώσει φυσικά ξεχωριστά και τα μεταφορικά τα οποία ποικίλλουν ανάλογα με τον τόπο διαμονής. Παρά ταύτα τα 39€ της μηνιαίας συνδρομής για προϊόντα ντελικατέσεν μπορεί να θεωρηθούν από πολλούς πολυτέλεια.
Γι’ αυτό και η Monthly Flavors επικεντρώνεται περισσότερο στην ευρωπαϊκή αγορά (τα πακέτα στέλνονται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες) και όχι μόνο στην ελληνική, όπου η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί λόγω της κρίσης. Σύμφωνα με την εταιρεία, ένα μεγάλο ποσοστό των Ευρωπαίων πελατών είναι Έλληνες του εξωτερικού.
Η ιδέα για το μηνιαίο πακέτο προέρχεται από τον χώρο των καλλυντικών. Σε Ευρώπη και ΗΠΑ υπάρχει αντίστοιχη επιχειρηματική δραστηριότητα εδώ και πολλά χρόνια. Κάθε μήνα αποστέλλεται ένα πακέτο με διάφορα καλλυντικά στους συνδρομητές. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας γνώριζαν αυτά τα πακέτα και συνδύασαν την ιδέα με την αγάπη τους για το φαγητό. Σύμφωνα με τους ίδιους, η ανταπόκριση των πελατών τούς δικαίωσε. Δυο χρόνια υφίσταται η εταιρεία και όπως λέει ο Γ. Βούλτσης: «Δεν περίμενα να πάρει τόση έκταση, πάμε πολύ καλύτερα απ’ ό,τι περίμενα».
«Εν μέσω κρίσης γίνονται τα πιο σωστά βήματα»
Πώς όμως ξεκινάς ως νέος άνθρωπος μια καινούργια επιχείρηση εν μέσω κρίσης; «Μα εν μέσω κρίσης κάνει ο κόσμος τα πιο σωστά βήματα. Εν μέσω κρίσης θα δεις ανθρώπους να έχουν περισσότερη θέληση να βγάλουν χρήματα», λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής της εταιρείας. Την ίδια θέληση και το ίδιο μεράκι δείχνουν και οι παραγωγοί με τους οποίος συνεργάζεται η εταιρεία. Το δίκτυο της Monthly Flavors περιλαμβάνει περισσότερους από 100 παραγωγούς, πολλοί από αυτούς είναι νέοι παραγωγοί που καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες για να δημιουργήσουν ένα ποιοτικό προϊόν, δίνοντας έμφαση και στον τρόπο συσκευασίας. Ο νεαρός επιχειρηματίας μιλά σχεδόν καθημερινά μαζί τους, διατηρώντας σχεδόν φιλικές σχέσεις: «Ξέρω τους παραγωγούς μας, συζητάμε, μου λένε τα προβλήματά τους. Όταν είχε πιάσει παγωνιά στη Β. Ελλάδα τον χειμώνα, με έπαιρναν τηλέφωνο αγχωμένοι και μου έλεγαν ότι δεν μπορούν να μου στείλουν τα προϊόντα. Και τους έλεγα να μην αγχώνονται και ότι θα τα βολέψουμε».
Η καλή συνεργασία και η αλληλοϋποστήριξη είναι βασικές προϋποθέσεις για τον Γ. Βούλτση, ο οποίος προσφέρει με την εταιρεία του μια υπηρεσία μοναδική στον ελληνικό χώρο. Ο ίδιος και οι συνεργάτες του είναι πολύ ευχαριστημένοι από την πορεία της εταιρείας και σχεδιάζουν διάφορες παραλλαγές των κουτιών καθώς και άλλες υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του καταναλωτή για το μέλλον. Η νέα δουλειά έχει όμως και ένα «μειονέκτημα» για τον νεαρό διευθυντή. Δύσκολα αντιστέκεται στις νόστιμες προκλήσεις που τον περιβάλλουν πλέον καθημερινά, με αποτέλεσμα να έχει πάρει πολλά κιλά. Γι’ αυτό οι συνεργάτες του φρόντισαν και για μια… άλλη συνδρομή για τον προϊστάμενό τους: στο γυμναστήριο της γειτονιάς.
Πηγή: www.dw.com