Ειδήσεις
Home / Προσωπα / Σπ. Θεοδωρόπουλος: “Θα ζήσουμε το φαινόμενο του ελατηρίου”

Σπ. Θεοδωρόπουλος: “Θα ζήσουμε το φαινόμενο του ελατηρίου”

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα ζήσουμε το φαινόμενο του ελατηρίου. Η ελληνική οικονομία θα εκτιναχτεί”, είπε ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Chipita και αντιπρόεδρος του ΣΕΒ μιλώντας χθες, στην εκδήλωση του Disrupt Greece.

Όπως ανέφερε, αυτό που χρειάζεται αυτή τη στιγμή η χώρα, είναι επιχειρηματική εμπιστοσύνη, αναφέροντας χαρακτηριστικά: “αν παίρναμε μια μικρή ελάφρυνση του χρέους και μπαίναμε στο QE δεν θα ήταν αρκετό. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι εμπιστοσύνη επιχειρηματική”. Ενώ διερωτήθηκε, ποιος θα βάλει κεφάλαια, όταν όλες οι μεγάλες επενδύσεις, ταλαιπωρούνται σ’ αυτό το βαθμό σήμερα από την πολιτεία.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο προ κρίσης μοντέλο, το οποίο όπως είπε δεν λειτουργεί πια, αλλά και στον δημόσιο τομέα. “Δεν γίνεται να μην καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορεί να ζούμε σε ένα κράτος που το δημόσιο έχει ως αποκλειστικό στόχο να περνάνε καλά οι υπάλληλοί του. Έχουν ξεχάσει ότι ο στόχος είναι να υπηρετούν τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας. Και έχουν μοναδικό στόχο πως θα κατοχυρώσουν τα δικά τους συμφέροντα. Η υπόλοιπη κοινωνία όμως δεν τα δέχεται αυτά. Αρχίζει και φτάνει στα όριά του το πράγμα”, είπε.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, αναφερόμενος στον ρόλο του κράτους και τις σχέσεις του με την επιχειρηματικότητα, πέρα από την παρούσα συγκυρία δημοσιονομικής προσαρμογής, ανέφερε πως στη δική του δραστηριότητα υπήρξε υποστηρικτικό. “Νομίζω ότι πίσω από την γκρίνια, κρύβεται σε κάποιες περιπτώσεις η δική μας ανεπάρκεια” τόνισε.

Μιλώντας για τη ρευστότητα και την επιχειρηματικότητα, είπε: “τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα έχουμε πιεστεί από την ανάγκη να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα πολλές φορές να βάζουμε το κάρο μπροστά από το γάιδαρο”. “Επιχείρηση δημιουργείται γιατί υπάρχει κάποια ιδέα. Επιχείρηση δε δημιουργείται επειδή υπάρχουν λεφτά. Πρώτα θα βρούμε το αντικείμενο, το προϊόν, την ιδέα, την υπηρεσία που θέλουμε να πουλήσουμε”, σημείωσε ο ισχυρός άνδρας της Chipita.

Ανέφερε ότι από τις 450 ιδέες, οι τρεις κάθε χρόνο αξίζουν να προωθηθούν. Σύμφωνα με τον ίδιο “ο καθένας που έχει μια ιδέα στην Ελλάδα, νομίζει ότι του λείπουν μόνο τα λεφτά και αν τα βρει θα πετύχει.” Δεν είναι έτσι”, επεσήμανε. “Ακόμη και αν έχεις καλή ιδέα αλλά και τα κεφάλαια, η εφαρμογή, η πράξη, ποιος θα υλοποιήσει το project είναι πολύ σημαντικό”, σημείωσε.

Ενώ συμπλήρωσε “έχουμε νέους, μορφωμένους, με μεγάλη διάθεση να διακριθούν, να δημιουργήσουν, δε σημαίνει όμως ότι έχουν και τις ικανότητες. Ακόμη και τα πάντα να έχουν, δε σημαίνει ότι οπωσδήποτε θα πετύχουν.” Σύμφωνα με τον ίδιο “τα λεφτά δε λείπουν. Οι ιδέες λείπουν από τον πλανήτη.”

Αναφερόμενος στην δική του εμπειρία, είπε πως όταν ξεκινούσε το project για τα κρουασάν, είχε κάνει τα πλάνα, τα σχέδια, αλλά δεν είχε τα λεφτά. “Έκανα 14 παρουσιάσεις για να βρω το επενδυτικό σχήμα που θα επενδύσει μαζί μου. Οι 13 – μέχρι το 14ο που τελικώς επένδυσε (όμιλος Olayan) – ήταν έμπειροι του χώρου των τροφίμων. Δε βρήκαν value στο project μου. Άρα λοιπόν, να μην απογοητεύονται όσοι ξεκινούν τώρα”, είπε.

Σε ό,τι αφορά τη σημερινή στόχευση της Chipita, ο κ. Θεοδωρόπουλος είπε πως τα τελευταία δύο χρόνια περνά το 30% του χρόνου στην Ινδία, η οποία αποτελεί το σημερινό μεγάλο στοίχημα του ομίλου. Ενώ για τα επόμενα σχέδια της Chipita ανέφερε: “αν στήσουμε κάτι καλό εκεί (σ.σ. στην Ινδία) μετά κοιτάζουμε και την Κίνα”.