Πρόκειται για μία κοινή προσπάθεια της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας και της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος.
Αυτό αναφέρθηκε στη συνάντηση για την σύνταξη κανονισμού απονομής σήματος για τα “Μοναστηριακά προϊόντα και προϊόντα μικρών παραγωγών” που πραγματοποιήθηκε στην Ορμύλια της Χαλκιδικής από 8 έως 11 Ιουνίου 2017.
Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, γνωστοποίησε στους συνέδρους την ίδρυση από την συνομοσπονδία της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με την επωνυμία “Κέντρο Απονομής Σήματος Μοναστηριακών Προϊόντων και Προϊόντων Μικρών Παραγωγών” με τον διακριτικό τίτλο “ΚΑΝΩΝ” και παρουσίασε το σχέδιο κανονισμού απονομής σήματος για τα προϊόντα αυτά.
Κατά την συζήτηση που ακολούθησε ανάπτυξαν τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους εκπρόσωποι ιερών μονών τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό.
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΣΟ είναι διακοινοβουλευτικό όργανο, που ιδρύθηκε το 1993 με πρωτοβουλία της ελληνικής Βουλής και περιλαμβάνει κοινοβουλευτικές αντιπροσωπείες από: Αλβανία, Αρμενία, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Εσθονία, Κύπρο, Καζακστάν, Λετονία, Λευκορωσία, Λιθουανία, Μολδαβία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σερβία και Μαυροβούνιο, Σλοβακία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουκρανία και Φινλανδία, καθώς και ομάδες βουλευτών από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Ασία και την Αφρική.
Όπως ανέφερε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς: “Παρά το γεγονός ότι η κοινωνία γνωρίζει αλλά και στηρίζει, σε πολλές περιπτώσεις, τα προϊόντα που παράγονται από αυτές τις μονάδες, αυτό γίνεται χωρίς μια οργανωμένη διαδικασία με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η διάθεσή τους, παρά (κυρίως) μόνο σε ένα τοπικό επίπεδο με περιορισμένες δυνατότητες επέκτασης και σε μία υπερτοπική αγορά.
Ταυτόχρονα, η μη ύπαρξη κατάλληλης σήμανσης για αυτά τα προϊόντα περιορίζει την αναγνωρισιμότητά τους και κατά συνέπεια τους αποστερεί και την μοναδικότητά τους. Αυτό σε μία αγορά, που λόγω της παγκοσμιοποίησης αλλά και άλλων στρεβλών καταστάσεων, μπορεί να δημιουργεί αλλά και να παρέχει την δυνατότητα, σε μία κακώς ασκούμενη επιχειρηματικότητα, να οικειοποιείται κάτι που δεν της ανήκει.
Πόσα και πόσα μοναστηριακά προϊόντα διαφημίζονται μέσα από την τηλεόραση, τα διάφορα έντυπα και το διαδίκτυο χωρίς να έχουν την παραμικρή σχέση με αυτά;
Είναι δυστυχώς μία πραγματικότητα, σε έναν κόσμο που καταστρατηγεί κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού στο βωμό και μόνο μιας κακώς εννοούμενης κερδοφορίας.
Γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους, η ΓΣΕΒΕΕ, που εκφράζει, αλλά και στηρίζει από το 1919 την υγιή επιχειρηματικότητα των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, ώστε από κοινού να εργαστούμε για να διασφαλίσουμε όλες αυτές τις παραγωγικές προσπάθειες τον μοναστικών κοινοτήτων και των πολύ μικρών παραγωγών.
Μέσα από αυτό το πρίσμα συνδιαμορφώνουμε σήμερα την στρατηγική, αλλά και καθορίζουμε τους όρους και τις διαδικασίες για να καλύψουμε την ανάγκη της διασφάλισης των συμφερόντων όλων αυτών των επιχειρηματικών προσπαθειών. Τόσο η καθιέρωση και κυρίως η απόδοση του σήματος “ΚΑΝΩΝ”, στα παραγόμενα προϊόντα από αυτές τις μονάδες, είμαστε βέβαιοι ότι θα λειτουργήσει θετικά στην αναγνωρισιμότητα αυτών.
Ταυτόχρονα θα βοηθήσει από την μία πλευρά τον καταναλωτή στην επιλογή του, αλλά θα παρέχει και στους παραγωγούς την δυνατότητα της ευχερούς διάκρισης των προϊόντων τους στο ράφι”.