Αύξηση 87% της αξίας των εξαγωγών ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία προκύπτει από τα στοιχεία της Ιαπωνικής στατιστικής υπηρεσίας για το πρώτο τρίμηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Επίσης, την τελευταία διετία αυξήθηκε ο αριθμός των εισαγωγικών εταιρειών ελληνικών κρασιών, στην Ιαπωνία, από τέσσερις σε οκτώ, ενώ οι εξαγωγές ελληνικών οίνων έχουν τριπλασιασθεί συγκριτικά με το 2014 και ανέρχονται πλέον σε περίπου 500.000 ευρώ.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Τόκιο ενώ σημειώνεται ότι μέσω του Enterprise Greece αναμένεται να επιδιωχθεί η συνέχιση του προγράμματος προώθησης ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία, για άλλη μία τριετία, προκειμένου να διατηρηθεί το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν με αφορμή την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων προώθησης του ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία που οργάνωσε το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο από κοινού με το Enterprise Greece, στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος προβολής. Πραγματοποιήθηκαν στο Τόκιο (22 Μαΐου) και στην Οσάκα (24 Μαΐου) και περιλάμβαναν ανοικτή γευσιγνωσία, 2 θεματικά σεμινάρια master class από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη, Master of Wine και δείπνα με γευστική δοκιμή για καταναλωτές.
Παρουσιάσθηκε κατάλογος 90 ετικετών από όλο το φάσμα του ελληνικού αμπελώνα ώστε να απεικονίζουν τις κυριότερες ποικιλίες και οινοπαραγωγικές περιοχές. Οι ετικέτες προτάθηκαν από τα οινοποιεία που ενδιαφέρονται να εξάγουν στην Ιαπωνία. Πέρυσι τα μισά οινοποιεία έχουν ήδη εισαγωγέα, ενώ τα υπόλοιπα ενδιαφέρονται να βρουν. Οι γευσιγνωσίες απευθύνονταν αυστηρά στους ειδικούς του κλάδου, όπως εισαγωγείς, διανομείς, οινοχόους, εκπροσώπους εστίασης (εστιατόρια, μπαρ, κ.λ.π.), εκπροσώπους οινικού τύπου και ευζωίας.
Σε κάθε ένα από τα συνολικά 4 σεμινάρια, τα οποία είχαν διαφορετικό θέμα, παρουσιάσθηκαν 12 ετικέτες, κυρίως διαφορετικές από αυτές του καταλόγου της ανοικτής γευσιγνωσίας. Στα σεμινάρια συμμετείχαν από 75 άτομα στο Τόκιο και από 55 άτομα στην Οσάκα. Οι θέσεις συμμετοχής είχαν εξαντληθεί ήδη αρκετές ημέρες νωρίτερα. Πέραν αυτών δόθηκε η ευκαιρία σε άλλα 10 άτομα να παρακολουθήσουν το κάθε ένα από τα σεμινάρια του Τόκυο χωρίς δυνατότητα γευστικής δοκιμής και σε άλλα 5 για κάθε ένα από τα σεμινάρια της Οσάκα.
Στις γευσιγνωσίες συμμετείχαν, οκτώ εισαγωγικές εταιρείες με δικά τους stands και εκπροσώπους τους. Οι εισαγωγείς προέβαλαν άλλες ετικέτες, πέρα από αυτές του γενικού καταλόγου. Συνεπώς, ο συνολικός αριθμός των ετικετών που παρουσιάσθηκαν στις γευσιγνωσίες και τα σεμινάρια υπερέβη τις 150. Εκτιμάται ότι συνολικά πάνω από 300 άτομα συμμετείχαν στις εκδηλώσεις του Τόκιο και 170 σε εκείνες της Οσάκα. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν δύο δείπνα για καταναλωτές, στο εστιατόριο Cotociel του Τόκιο και Granvia της Οσάκας, όπου συμμετείχαν 50 και 60 άτομα αντιστοίχως. Το κόστος κάλυψαν οι συμμετέχοντες, ενώ τα κρασιά προσφέρθηκαν από τους εισαγωγείς.
Ήταν η δεύτερη χρονιά προβολής του ελληνικού αμπελώνα και οίνου στην Ιαπωνία σε τέτοιο εύρος. Το πρόγραμμα, το οποίο ολοκληρώνεται τον Ιούνιο 2017, περιλάμβανε επίσης, πρόγραμμα διαφημιστικών καταχωρήσεων σε τρία κλαδικά οινικά περιοδικά, την έκδοση στην ιαπωνική γλώσσα βιβλίου του Κωνσταντίνου Λαζαράκη για τον ελληνικό αμπελώνα, καθώς και εισαγωγικού φυλλαδίου 40 σελίδων. Επίσης, το 2016 πραγματοποιήθηκαν δύο επισκέψεις Ιαπώνων ειδικών στην Ελλάδα, ενώ το 2017 πραγματοποιήθηκε ήδη επίσκεψη εισαγωγέων (Απρίλιος) και έπεται επίσκεψη εκπροσώπων μέσων ενημέρωσης (2-9 Ιουνίου).