Ειδήσεις
Home / Top Slider / Αναψυκτικά: Πώς θα υιοθετήσουν υγιεινό προφίλ για να παραμείνουν ανταγωνιστικά

Αναψυκτικά: Πώς θα υιοθετήσουν υγιεινό προφίλ για να παραμείνουν ανταγωνιστικά

Παρά την πτωτική τάση που παρουσιάζει διεθνώς η κατανάλωση αναψυκτικών, υπάρχουν προοπτικές ανάκαμψης για τις βιομηχανίες που θα υιοθετήσουν ένα πιο «υγιεινό» προφίλ στα προϊόντα τους, σύμφωνα με όσα αναφέρει η νέα έρευνα της GlobalData (Canadean).

Καθώς η αρνητική στάση των καταναλωτών απέναντι στα αναψυκτικά αυξάνεται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια αγορά, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη, θερμίδες, και “τεχνητά” συστατικά, νέες ευκαιρίες προκύπτουν για τις επιχειρήσεις που θα διαφοροποιήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους.

Η τελευταία έκθεση της εταιρείας αναφέρει ότι το 89% των καταναλωτών παγκοσμίως, βρίσκει ελκυστικούς τους όρους «υγιεινό», «καθαρό» και «λειτουργικό», τόσο στα αναψυκτικά, όσο και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, στο πλαίσιο της προσπάθειας βελτίωσης της υγείας και ευεξίας.

Αυτοί οι καταναλωτές αναζητούν εύκολους τρόπους για να βελτιώσουν την προσωπική τους ευεξία και να βιώσουν έναν πιο ολιστικό lifestyle, χωρίς να πρέπει να βγάλουν εντελώς τα αναψυκτικά από την διατροφή τους. Για τον λόγο αυτό, οι βιομηχανίες αναψυκτικών πρέπει να μειώσουν τη ζάχαρη και τις θερμίδες στα προϊόντα τους, χρησιμοποιώντας εναλλακτικές και φυτικής προέλευσης λύσεις απέναντι στη ζάχαρη, εμπλουτίζοντας ταυτόχρονα τα προϊόντα τους με τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα, προκειμένου να απευθυνθούν στον μοντέρνο καταναλωτή.

Η Melanie Felgate, αναλύτρια της GlobalData, εξηγεί: «Οι αντιδράσεις εναντίον της ζάχαρης, οι ανησυχίες γύρω από τα τεχνητά συστατικά και η επιθυμία για έναν “καθαρότερο” τρόπο ζωής, αυξάνουν τη ζήτηση για αναψυκτικά που θεωρούνται “καλύτερα για σένα” (better for you), σε σχέση με τα κλασσικά αναψυκτικά. Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις παρασκευής αναψυκτικών πρέπει να μειώσουν την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και να προσφέρουν προϊόντα με λειτουργικά οφέλη, όπως την συμβολή στην καλή λειτουργία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος συνολικά, απευθυνόμενοι προς τους καταναλωτές που αναζητούν πιο υγιεινά προϊόντα, τα οποία ωστόσο θα παραμένουν παρόμοια με τα παραδοσιακά αναψυκτικά».

Ένα τέτοιο παράδειγμα αναφέρεται ότι είναι το Karma Probiotics Wellness Water, ένα προϊόν που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ και το οποίο ισχυρίζεται ότι περιέχει ένα πατενταρισμένο συστατικό που παρέχει ως και 10 φορές περισσότερη ποσότητα ζωντανής καλλιέργειας από το προβιοτικό γιαούρτι.

Επιπλέον, πιστοποιήσεις, όπως λογότυπα και πιστοποιητικά πάνω στη συσκευασία, καθώς και δημοφιλείς ισχυρισμοί υγείας όπως το «καθαρό» και «αγνό», θα προσελκύσουν το 66% των καταναλωτών παγκοσμίως, που ενδιαφέρονται για τρόφιμα και ποτά φυσικής προέλευσης. Η κίνηση αυτή θα πρέπει να υποστηριχθεί με την προσθήκη φυσικών συστατικών που βελτιώνουν την υγεία, όπως τζίντζερ, κουρκουμάς και κανέλα.

Η Felgate καταλήγει: «Είναι επιτακτική ανάγκη οι βιομηχανίες αναψυκτικών να αξιοποιήσουν καλύτερα τις τάσεις περί υγιεινής διατροφής και ευεξίας, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές στην αγορά. Η αποτελεσματική στόχευση θα βοηθήσει τις μάρκες να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και τις νέες αγοραστικές τους συνήθειες, σε αυτόν τον άκρως ανταγωνιστικό χώρο. Αυτό τονίζεται από το 59% των καταναλωτών παγκοσμίως, που πιστεύουν ότι συχνά ή πάντα επηρεάζονται από τον τρόπο που τα αναψυκτικά επηρεάζουν την υγεία τους, όταν επιλέγουν προϊόντα.

Η αρνητική εικόνα της ζάχαρης και η αύξηση της καταναλωτικής συνείδησης σε θέματα υγείας, ​​έχουν φέρει την αγορά σε ένα κρίσιμο σημείο, όπου “το καλύτερο για σένα”, έχει εξελιχθεί από επιθυμία, σε ανάγκη».