Ειδήσεις
Home / Retail / Σούπερ Μάρκετ: Περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου

Σούπερ Μάρκετ: Περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου

Η απορρόφηση μικρότερων αλυσίδων, αλλά κυρίως η ενίσχυση της θέσης των σούπερ μάρκετ σε δραστηριότητες, όπως των έτοιμων γευμάτων, του κρεοπωλείου, του αρτοποιείου κ.ά., αποτελεί μονόδρομο για τον κλάδο, σε μία αγορά που καταγράφει χαμηλό διψήφιο ποσοστό μείωσης από τις αρχές του έτους,

Αυτό ανέφεραν χθες υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου “Σελφ Σέρβις CEO Forum 2017 – Στρατηγικές Ανάπτυξης σε Αβέβαιους Καιρούς», προβλέποντας νέο γύρο συγκέντρωσης τα επόμενα χρόνια και έξοδο αρκετών αλυσίδων, κυρίως μικρών και μικρομεσαίων από την αγορά. Ήδη από τις αρχές της κρίσης μέχρι και σήμερα, 90 αλυσίδες ανά την Ελλάδα έχουν κλείσει, ενώ όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Metro κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια οι μικρές και μεσαίες αλυσίδες θα παραμείνουν υπό πίεση, κάποιες θα πουληθούν και κάποιες άλλες θα κλείσουν.

Από την πλευρά του κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας και Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), εξέφρασε την εκτίμηση πως στην εγχώρια αγορά θα παραμείνουν μόνο πέντε αλυσίδες, εκ των οποίων οι δύο θα είναι νέες είσοδοι, ενώ σημείωσε, πως ακόμη δεν έχουμε δει πόλεμο τιμών στην Ελλάδα. Με τον Dick Boer, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Ahold Delhaize (σ.σ. μητρικός όμιλος της ΑΒ Βασιλόπουλος) να αναφέρει πως η παγκόσμια τάση στον κλάδο του σούπερ μάρκετ είναι η διεύρυνση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων σε παραδοσιακές αγορές.

Προοπτική που επιβεβαίωσε, μέσω της έρευνας που παρουσίασε, και ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου και επιστημονικός σύμβουλος του ΙΕΛΚΑ κ. Γιώργος Δουκίδης. Η έρευνα δείχνει ότι η ανώνυμη αγορά τροφίμων (αρτοποιεία, ιχθυοπωλεία, κρεοπωλεία, κ.ά) διατηρεί τη θέση της παρά την πίεση της οικονομικής κρίσης, πραγματοποιώντας τζίρο 12,7 δισ. ευρώ, δηλαδή 1,7 δισ. ευρώ περισσότερο από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Ωστόσο το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.