Με επένδυση της τάξης των 500 χιλ. ευρώ ξεκινάει την λειτουργία του το νέο online σούπερ μάρκετ, yoda.gr, με στόχο την προσεχή τριετία να κατακτήσει μερίδιο της τάξης του 30% στην συγκεκριμένη αγορά, η οποία σήμερα αποτιμάται στα 30-40 εκατ. ευρώ.
Το yoda.gr, αποτελεί ένα αμιγώς online σούπερ μάρκετ, χωρίς την ύπαρξη φυσικού καταστήματος. Δημιουργοί του είναι ο Γιάννης Χήτος, με συμμετοχή στο Ζαγόρι, την Ολυμπιακή Ζυθοποιία και την Green Cola, o οποίος διατηρεί τη θέση του Προέδρου ΔΣ, ο Βασίλης Στασινούλιας, πρώην CEO της Carrefour, o οποίος αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος του yoda.gr και ο Βασίλης Ανδρικόπουλος, καταξιωμένο στέλεχος με εμπειρία σε θέσεις Οικονομικής και Γενικής Διεύθυνσης σε εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, ο οποίος έχει τη θέση του Αντιπροέδρου του νέου online σούπερ μάρκετ.
Το yoda.gr συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar, του Δήμου Βερούκα, για την προμήθεια προϊόντων και τη διατήρηση αποθήκης, αλλά και με τη μεταφορική εταιρεία Alpha, για τη διανομή των παραγγελιών προς τους πελάτες, προς το παρόν μόνο στην Αττική. Μέσω της συνεργασίας με το Bazaar που είναι μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, το yoda.gr διαθέτει και 1.200 κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Προσεχώς θα γίνεται και απευθείας διαπραγμάτευση με τις βιομηχανίες -προμηθευτές.
Όπως αναφέρθηκε κατά την διάρκεια παρουσίασης του yoda.gr, η φιλοσοφία της δημιουργίας του ακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση των online σούπερ μάρκετ, τα οποία καταλαμβάνουν μεταξύ 5% έως 10% του συνόλου της λιανικής, τάση που δεν έχει μέχρι σήμερα, αποκτήσει την ίδια δυναμική στην ελληνική αγορά, στην οποία το αντίστοιχο ποσοστό είναι αισθητά κάτω του 1%.
Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική του yoda.gr, στόχος είναι να συνδυάσει χαμηλές τιμές, ελκυστικές προσφορές, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ένα σύστημα απονομής πόντων και εξαργύρωσής τους στο e- shop, εξασφαλίζοντας ένα πολύ φθηνό και την ίδια στιγμή, ποιοτικό καλάθι αγορών για τους πελάτες του.
Σημειώνεται ότι η τάση αύξησης χρήσης online σούπερ μάρκετ πανευρωπαϊκά είναι συνεχώς αυξανόμενη, με αγορές όπως για παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας όπου το 35% των καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους από online πλατφόρμες.
Σύμφωνα με έρευνα του Convert group, για την ελληνική αγορά, οι online αγορές προϊόντων λιανικής αναμένεται να δεκαπλασιαστούν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, παρουσιάζοντας κύκλο εργασιών κοντά στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Οι σχετικές προβλέψεις μάλιστα προσδιορίζουν το μερίδιο των αμιγώς online σούπερ μάρκετ σε περισσότερο του 30%.
Το yoda.gr, το οποίο κατά την πρώτη φάση λειτουργίας του απασχολεί 22 άτομα, θα εξυπηρετεί την αγορά της Αττικής, ενώ μέσα στο 2017 έχει σχεδιαστεί ο συνεχής εμπλουτισμός νέων κωδικών, η μείωση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, η δημιουργία mobile application και η γεωγραφική επέκταση της διανομής προϊόντων, με επόμενο σταθμό την Θεσσαλονίκη. Εν καιρώ, το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει επέκταση σε όλες τις μεγάλες πόλεις.
Κυρέλα Πέτρου