Εν μέσω έντονης αντιπαράθεσης των εμπλεκόμενων φορέων και αναφορών περί σύγκρουσης συμφερόντων και lobbying από την πλευρά της βιομηχανίας τροφίμων, οι αρμόδιες αρχές της Γαλλίας αποφάσισαν να δοκιμάσουν τέσσερις διαφορετικές ετικέτες με διατροφικές πληροφορίες στα τυποποιημένα προϊόντα τροφίμων, προκειμένου να αποφασίσουν ποια είναι η πιο αποτελεσματική, όσον αφορά την ενθάρρυνση των καταναλωτών σε πιο υγιεινές επιλογές.
Συνολικά 2 εκατομμύρια ετικέτες πρόκειται να τοποθετηθούν σε τρόφιμα 40 καταστημάτων σούπερ μάρκετ, των 3 αλυσίδων που συμμετέχουν στην δοκιμή (Casino, Carrefour και Simlpy Market), σε τέσσερις περιφέρειες της χώρας (lle-de-France, Normandy, Hauts-de-France και Aunergne-Rhone-Alpes), για διάστημα 10 εβδομάδων.
Αρτοπαρασκευάσματα, πίτσες, μαρμελάδες και προϊόντα επάλειψης, βρίσκονται μεταξύ των προϊόντων που έχουν επιλεγεί.
Η έκθεση για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των τεσσάρων διαφορετικών επισημάνσεων θα είναι έτοιμη στα τέλη του έτους -το νωρίτερο- και θα υποβληθεί στην υπουργό υγείας, Marisol Touraine. Στο σημείο αυτό η κυβέρνηση της χώρας θα αποφασίσει ποια επισήμανση θα πρέπει να υιοθετηθεί, ως επίσημη ετικέτα διατροφής της χώρας.
Ωστόσο, η χρήση της επιλεγμένης ετικέτας θα είναι εθελοντική, καθώς σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική η όποια διαφοροποιημένη επισήμανση, επιθυμεί να εφαρμόζει ξεχωριστά κάποιο κράτος –μέλος.
Με πληροφορίες από το Foodnavigator.com