Η παγκόσμια κατανάλωση χυμού φρούτων ξεπέρασε τα 80 δισεκατομμύρια λίτρα το 2015, αντιπροσωπεύοντας το 10% του συνολικού όγκου μη αλκοολούχων ποτών, σύμφωνα με νέα έκθεση της Zenith International.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% στη διάρκεια του έτους, με την ανάπτυξη στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ασία Ειρηνικού και την Λατινική Αμερική, να καλύπτει τις μειώσεις στις ώριμες αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Δυτικής Ευρώπης. Η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5% ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια, φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια λίτρα το 2020.
Όπως αναφέρεται, οι χυμοί φρούτων καλύπτουν το 50% της συνολικής κατηγορίας. Την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση παρουσιάζει η Β. Αμερική και η Δ. Ευρώπη, ενώ η Ασία –Ειρηνικού αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων.
«Η αγορά χυμών γίνεται ολοένα και πιο ποικιλόμορφη, με τις μελλοντικές εξελίξεις, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη, να εξαρτώνται από καινοτόμα και πρωτότυπα προϊόντα”, σχολιάζει η διευθύντρια Market Intelligence της Zenith, κ. Esther Renfrew. “Οι βιομηχανίες τώρα αναγνωρίζουν ότι η καινοτομία αποτελεί επιτακτική ανάγκη προκειμένου να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν την επιτυχία τους”, αναφέρει.
Η έκθεση της Zenith για το 2016, προσδιορίζει 8 βασικούς τομείς ανάπτυξης των προϊόντων από το 2014: πρωτότυπες γεύσεις / συστατικά, νέες υφές, χυμούς λαχανικών, χυμούς ψυχρής πίεσης, μειωμένη / χαμηλή / καθόλου ζάχαρη, λειτουργικά προϊόντα, premium τοποθέτηση και προσαρμοσμένα στα παιδιά.
«Τα τελευταία χρόνια, οι κύριες νέες τάσεις ανάπτυξης του προϊόντος αφορούσαν νέες μεθόδους επεξεργασίας, εκλεπτυσμένη τοποθέτηση του προϊόντος και έμφαση τόσο στη γεύση όσο και σε λειτουργικές ιδιότητες (functional)» συμπληρώνει η κ. Renfrew.