Αναλυτικότερα, στην έκθεση της υπηρεσίας αναφέρονται τα εξής:
Ορισμένες εκτιμήσεις για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα και τις προοπτικές των κρασιών μας στη Ν. Κορέα είναι οι εξής:
–Η κορεατική αγορά κρασιού είναι της τάξεως των 200 εκατ., αλλά το κρασί αποτελεί μόλις το 1,8 % της αγοράς οινοπνευματωδών. Αυτό, σε συνδυασμό με το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που παρατηρείται για το κρασί, κυρίως μεταξύ των νέων ανθρώπων, συνηγορεί ότι η ταχεία ανάπτυξη της αγοράς θα συνεχιστεί.
-Το 2013 οι ελληνικές εξαγωγές κρασιού ήταν 5 χιλ. δολάρια και ουσιαστικά δεν υπήρχαν ελληνικά κρασιά στην αγορά. Όμως, το 2015 οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών αυξήθηκαν σε 68 χιλ. δολάρια. Χάρη στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα προβολής και προώθησης των ελληνικών κρασιών, οι εξαγωγές τους στους 4 πρώτους μήνες του 2016 αυξήθηκαν κατακόρυφα και έφτασαν ήδη τα 47 χιλ δολάρια, με κατακόρυφη αύξηση 407%. Τα νούμερα είναι όντως μικρά, αλλά σημασία έχει η παρουσία 15 ελληνικών επιχειρήσεων στην αγορά, έστω και με συμβολικά ακόμη επίπεδα πωλήσεων. Τα δεδομένα αυτά, βέβαια, ασφαλώς και πρέπει να συνεκτιμηθούν στη συνέχεια του προγράμματος.
–Στην Κορεατική αγορά υπάρχουν περίπου 15 ενεργές άδειες εισαγωγέων, εκ των οποίων οι 50 μεγαλύτεροι ελέγχουν ουσιαστικά την αγορά.
–Τα ελληνικά κρασιά πωλούνται αποκλειστικά από δύο μόνο μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν εισάγουν κρασιά άλλων χωρών.
-Από τα ανωτέρω είναι σαφές ότι πρέπει αφενός να στηριχτούν οι συγκεκριμένοι εισαγωγείς, πράγμα που γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, όπως φαίνεται και από την κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεών τους. Αφετέρου, πρέπει να επιδιώξουμε να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον κάποιων από τους εισαγωγείς με αξιόλογο δίκτυο και προσβάσεις στην αγορά. Βέβαια, επί του παρόντος η έστω και περιορισμένη παρουσία ενός σημαντικού αριθμού ελληνικών κρασιών, ασφαλώς και έχει πολύ μεγάλη σημασία.
-Για να επιτύχουμε, όμως, τη εδραίωση του ελληνικού κρασιού θα χρειασθεί η ενεργοποίηση των ίδιων των εξαγωγέων μας, συμπεριλαμβανόμενης της εδώ φυσικής παρουσίας, μέσω συμμετοχών σε εκθέσεις, αποστολές, κλπ. Ασφαλώς και δεν εννοώ ότι αν έλθουν οι εξαγωγείς μας, θα κλείσουν αμέσως δουλείες. Δυστυχώς, οι Κορεάτες δεν ξέρουν καν ότι η χώρα μας παράγει κρασί. Σε αυτό, όμως, με βεβαιότητα θα βοηθήσει σημαντικά η γενική προβολή, που ήδη γίνεται πάρα πολύ επιτυχημένα. Βέβαια, υπάρχει ακόμη πάρα πολύ δουλειά να γίνει. Αν όμως κινηθούμε σωστά και μεθοδικά, οι προσπάθειές μας και οι επιχειρήσεις μας θα ανταμειφθούν.
Επισημαίνεται ότι σε μια ταχέως ανερχόμενη αγορά, στην οποία διαθέτουμε μερίδιο μόλις 0,03%, δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων, είτε έχουν, είτε δεν έχουν παρουσία σε αυτή. Εκτός και αν στόχος μας είναι να παραμείνουμε στο περιθωριακό τμήμα της αγοράς που καλύπτει τις ανάγκες κάποιων φίλων της χώρας μας. Το θέμα, όμως, είναι να επιδιώξουμε την εδραίωση των ελληνικών κρασιών σε ευρύτερα τμήματα της κορεατικής αγοράς ποιοτικού κρασιού.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του προγράμματος προβολής των ελληνικών κρασιών στη Νότια Κορέα, πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:
1. Στη Σεούλ στις 15/6/2016, Ξενοδοχείο Plaza
-Master Class με τη συμμετοχή 65 περίπου επιλεγμένων εισαγωγέων, διανομέων, σομελιέ, καταστημάτων, κλπ. Παρουσιάστηκαν 9 ελληνικά κρασιά.
-Ακολούθησε ελεύθερη γευστική δοκιμή 26 ελληνικών κρασιών, στην οποία συμμετείχαν περίπου 200 προσκεκλημένοι, επίσης από τον επιχειρηματικό κόσμο του κρασιού.
-Το βράδυ διοργανώθηκε δείπνο για δημοσιογράφους, με τη συμμετοχή 25 ατόμων, στο οποίο παρουσιάστηκαν 8 κρασιά.
2. Στην πόλη Ταετζόν στις 16/6/2016, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Woosong, πραγματοποιήθηκε Master Class για την παρουσίαση 6 ελληνικών κρασιών, το οποίο παρακολούθησαν 40 άτομα.
3. Στο Πουσάν στις 17/6/2016, Ξενοδοχείο Park Hyatt
-Master Class με τη συμμετοχή 50 περίπου επιλεγμένων εισαγωγέων, διανομέων, σομελιέ, αλυσίδων καταστημάτων, κλπ. Παρουσιάστηκαν 9 ελληνικά κρασιά.
-Ακολούθησε ελεύθερη γευστική δοκιμή 26 ελληνικών κρασιών, στην οποία συμμετείχαν περίπου 150 προσκεκλημένοι, επίσης από τον επιχειρηματικό κόσμο του κρασιού.
-Το βράδυ διοργανώθηκε δείπνο για δημοσιογράφους, με τη συμμετοχή 25 ατόμων, στο οποίο παρουσιάστηκαν 8 κρασιά.
Ομιλητής σε όλες τις ανωτέρω δράσεις ήταν ο Master of Wine κ. Κ. Λαζαράκης, οι παρουσιάσεις του οποίου ήταν άψογες, καθώς είναι πασίγνωστος ως χαρισματικός ομιλητής, πράγμα που αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην επιτυχία των εκδηλώσεων που διοργανώσαμε.
Το σύνολο των δράσεων αυτών ήταν απόλυτα επιτυχημένες, τόσο από οργανωτική άποψη και συμμετοχή, όσο και ως προς το περιεχόμενό τους και είναι βέβαιο ότι θα έχουν πολύ θετική απήχηση στην αγορά.
Στο πλαίσιο του προγράμματος για την προώθηση του ελληνικού κρασιού στην Κορέα, είχε προηγηθεί η συμμετοχή στη Seoul International Wines & Spirits Expo, πρόσκληση δημοσιογράφων στην Ελλάδα και η προώθηση δημοσιευμάτων σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.