Ειδήσεις
Home / Top Slider / Coca Cola HBC: Στo 1,32 δισ. ευρώ τα καθαρά έσοδα το 1o τρίμηνο

Coca Cola HBC: Στo 1,32 δισ. ευρώ τα καθαρά έσοδα το 1o τρίμηνο

Μειωμένα κατά 2,7% ήταν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις του ομίλου της Coca Cola HBC το α’ τρίμηνο, τα οποία διαμορφώθηκαν στο 1,317 δισ. ευρώ, ενώ σταθερός παρέμεινε ο όγκος πωλήσεων, καταγράφοντας βελτίωση στην υποκείμενη τάση αύξησης του όγκου πωλήσεων στις ανεπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, εμφάνισε καλές επιδόσεις σε Νιγηρία, Ρουμανία και Πολωνία, οι οποίες αντιστάθμισαν τις χαμηλές επιδόσεις στη Ρωσία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, σημαντική βελτίωση σημείωσαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξανόμενα κατά 2,0%. Αρνητικό αντίκτυπο στα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις είχαν τα υποτιμούμενα νομίσματα των αναδυόμενων αγορών καθώς και το ισχυρό ευρώ.

Στις ανεπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,7% ενώ συνεχίστηκε η θετική πορεία των πωλήσεων στην Ιταλία. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, οι τιμές των προϊόντων αυξήθηκαν οριακά στη συγκεκριμένη αγορά σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, παρά τη διατήρηση του περιβάλλοντος αποπληθωρισμού που επικράτησε σε ορισμένες χώρες.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές, αύξηση κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες και τις χώρες, οδηγώντας σε συνολική αύξηση 1,9%, παρά την υψηλότερη συγκριτική βάση. Οι ενέργειες αύξησης των τιμών των προϊόντων εξακολουθούν να αποφέρουν περιορισμένα αποτελέσματα, ειδικά στη Δημοκρατία της Τσεχίας και την Πολωνία.

Στις αναδυόμενες αγορές, ισχυρές επιδόσεις κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων με τη σημαντική συνδρομή της Νιγηρίας, η οποία σημείωσε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20% σε ένα εποχιακά σημαντικό τρίμηνο. Στη Ρωσία, οι πωλήσεις μειώθηκαν με χαμηλότερο ρυθμό από αυτόν της αγοράς που συνεχίζει να συρρικνώνεται, ενώ ο όγκος πωλήσεων συνεχίζει να υποχωρεί σε όλες τις κατηγορίες με την εξαίρεση της Coke Zero και των ποτών ενέργειας.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Η χρονιά ξεκίνησε καλά με τις πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο να κινούνται στα προσδοκώμενα επίπεδα. Οι εμπορικές μας πρωτοβουλίες είχαν θετικά αποτελέσματα βελτιώνοντας έτσι τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2%.

Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές διατηρείται η τάση βελτίωσης του όγκου πωλήσεων, ενώ στις αναπτυγμένες αγορές παρατηρείται βελτίωση των τιμών σε συγκρίσιμη βάση. Επίσης, παρατηρείται μικρή βελτίωση στις τάσεις αύξησης των τιμών των προϊόντων μας στις αναπτυσσόμενες αγορές, παρά τις σχετικές δυσκολίες στη διάρκεια του τριμήνου. Είμαστε πεπεισμένοι ότι υλοποιούμε τις κατάλληλες πρωτοβουλίες ώστε να συνεχιστεί η βελτίωση της θέσης μας και στην υπόλοιπη χρονιά».

Περαιτέρω στην ανακοίνωση της εταιρείας, αναφέρεται:

Περιληπτική Ενημέρωση

Καθώς οι διαφορετικές τάσεις, που παρατηρήθηκαν στις αγορές μας στη διάρκεια του 2015, συνεχίστηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2016, προσαρμόσαμε ανάλογα τις εμπορικές μας πρωτοβουλίες είτε για να εκμεταλλευτούμε ευκαιρίες είτε για να αμβλύνουμε τον αντίκτυπο των δυσμενών μακροοικονομικών συνθηκών. Συνολικά, οι ενέργειές μας είχαν καλά αποτελέσματα.

Ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε εν πολλοίς αμετάβλητος το πρώτο τρίμηνο, γεγονός που αποτελεί καλή επίδοση δεδομένης της μίας λιγότερης ημέρας πωλήσεων που ισοδυναμεί με πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 1,4%. Τα σχόλια για τον όγκο πωλήσεων στο παρόν δελτίο τύπου βασίζονται στους καταγεγραμμένους όγκους πωλήσεων και στην καταγεγραμμένη αύξηση του όγκου πωλήσεων χωρίς να έχει γίνει καμία προσαρμογή λόγω της μίας λιγότερης ημέρας πωλήσεων.

Η έμφαση στην εμπορική μας στρατηγική συνέβαλε στη βελτίωση του μείγματος συσκευασίας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υλοποίηση πρωτοβουλιών προσανατολισμένων στην αύξηση της τιμής των προϊόντων μας, πρωτίστως στις αγορές που πλήττονται από την υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος, οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2,0% στη διάρκεια του τριμήνου. Η δυσμενής επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθε σε 4,6% στη διάρκεια του τριμήνου οδηγώντας σε πτώση 2,6% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

Βασικά οικονομικά μεγέθη ανά κατηγορία

Οι πρωτοβουλίες μας  για να αξιοποιήσουμε τις περιστάσεις όπως τα γεύματα και οι κοινωνικές συναναστροφές, η εστίαση στην ανάληψη πρωτοβουλιών προκειμένου να διαθέτουμε το κατάλληλο σήμα, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής καθώς και οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, οι οποίες έχουν γίνει πιο σχετικές και στοχευμένες σε κάθε χώρα, επέφεραν καλά αποτελέσματα στη διάρκεια του τριμήνου.

Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, πετύχαμε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 0,6% με τις καλύτερες επιδόσεις να καταγράφονται στη Νιγηρία, τη Ρουμανία, την Πολωνία και την Ουκρανία, οι οποίες υπεραντιστάθμισαν την πτώση σε Ρωσία, Ελλάδα και Ιρλανδία. Εντός της ίδιας κατηγορίας, οι πωλήσεις με το σήμα Coca-Cola αυξήθηκαν οριακά. Οι πωλήσεις της Coke Zero ενισχύθηκαν σε όλες τις αγορές μετά την παρουσίαση του σήματος στη Ρωσία τον περσινό Μάϊο.

Ο όγκος πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό με τις καλές επιδόσεις που καταγράφηκαν σε αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές να συμβάλλουν στην αντιστάθμιση της μικρής πτώσης στις αναπτυγμένες αγορές. Η υψηλή μονοψήφια αύξηση που καταγράφηκε στην κατηγορία των χυμών στις αναπτυσσόμενες αγορές αντιστάθμισε μόνο εν μέρει την πτώση στις αναδυόμενες αγορές λόγω της Ρωσίας, με αποτέλεσμα η συνολική κατηγορία να καταγράψει χαμηλή μονοψήφια πτώση. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ποτών ενέργειας αυξήθηκε κατά 24%, και στην αύξηση αυτή συνετέλεσε η παρουσίαση του Monster στη Ρωσία.

Οι πωλήσεις των συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης βελτιώθηκαν στη διάρκεια του τριμήνου, με τις συσκευασίες ανθρακούχων αναψυκτικών άμεσης κατανάλωσης να καταγράφουν αύξηση κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες και της κατηγορίας των εμφιαλωμένων νερών μείωση κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες.