Νέα επιχειρηματική αρχή πραγματοποιεί η οινοποιία Μαλαματίνα, που επανέρχεται δυναμικά στην αγορά πλήρως αναδιοργανωμένη και με έμφαση στις εξαγωγές προς χώρες όπου υπάρχει ισχυρό ομογενειακό στοιχείο.
Έχοντας μπει στο 2016 με το “δεξί” και έχοντας κατορθώσει ν’ αυξήσει στις πωλήσεις της στο τετράμηνο Δεκεμβρίου 2015-Μαρτίου 2016, η ιστορική οινοποιία (φέτος συμπληρώνονται 121 χρόνια από την ίδρυση του πρώτου οινοποιείου της στην Αλεξανδρούπολη το 1895), έχει ήδη συμφωνήσει με τις τέσσερις πιστώτριες τράπεζες (Πειραιώς, Εθνική, Eurobank, Αττικής) το πλαίσιο της βραχυπρόθεσμης ρύθμισης των δανειακών της υποχρεώσεων. Άμεσα επίκειται η ολοκλήρωση της συμφωνίας και για τη μακροπρόθεσμη ρύθμισή τους.
Παράλληλα, το άνοιγμα της ψαλίδας του χρηματοδοτικού κενού έχει περιοριστεί σημαντικά, από περίπου 3 εκατ. ευρώ τον περσινό Σεπτέμβριο (οπότε εγκαταστάθηκε προσωρινή διοίκηση) σε λιγότερο από 1 εκατ. σήμερα (μέσα σε ένα εξάμηνο), ενώ για πρώτη φορά τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια, η εταιρεία έχει εξοφλήσει με αυτοχρηματοδότηση, ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2016, όλες τις υποχρεώσεις της προς τους περίπου 4000 αγρότες-παραγωγούς για τον τρύγο του 2015.
Τα παραπάνω τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Κώστας Μαμάρας, με αφορμή την τελεσίδικη απόφαση (την 1η Απριλίου 2016) του Εφετείου Θεσσαλονίκης υπέρ του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Μαλαματίνα. Η απόφαση επισφραγίζει, σύμφωνα με τον κ. Μαμάρα, την επάνοδο του κ .Μαλαματίνα στα διοικητικά και μετοχικά δρώμενα του ομίλου και την επικράτησή του έναντι της συζύγου του, Αικατερίνης Τάλιου, στη μεταξύ τους δικαστική διαμάχη σε σχέση με το ποιος ελέγχει την οινοποιία. Πλέον αναμένεται η εξέλιξη του ποινικού σκέλους της υπόθεσης, η οποία αφορά μήνυση για πλαστογραφία σε πρακτικό του διοικητικού συμβουλίου.
Αναλυτικότερα, με αύξηση τζίρου κατά 5,8%, στα 6 εκατ. ευρώ, έκλεισε το τετράμηνο Δεκεμβρίου 2015-Μαρτίου 2016 η Μαλαματίνα (έναντι 5,65 εκατ. στο αντίστοιχο τετράμηνο 2014-2015), ενώ στο ίδιο διάστημα οι εξαγωγές της διαμορφώθηκαν στο 11% του κύκλου εργασιών, με στόχο να ανέλθουν στο 15% εντός της επόμενης διετίας. Οι πωλήσεις εξωτερικού έχουν στόχευση σε αγορές με ισχυρό ομογενειακό στοιχείο, όπως η Γερμανία, όπου “η εταιρεία πήγε πολύ καλά”, ενώ πέρυσι πραγματοποιήθηκε άνοιγμα στην Αυστραλία και φέτος προβλέπεται επάνοδος στις αγορές του Καναδά και των ΗΠΑ, αλλά και στις χώρες που υποδέχτηκαν το νέο κύμα Ελλήνων μεταναστών τα τελευταία χρόνια.
Τον ερχόμενο Ιούνιο ολοκληρώνεται και το υπό εξέλιξη πρόγραμμα αναδιοργάνωσης της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- περικοπή δαπανών κατά 1,7 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και πιο έντονη παρουσία στα σουπερμάρκετ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ