Καινοτομίες, που επικεντρώνονται κυρίως σε εναλλακτικά της γλουτένης συστατικά, χαρακτηρίζουν τα νέα λανσαρίσματα στην παγκόσμια, λιανική αγορά πίτσας, όπου μετά από πολλά χρόνια, η αμερικανική βιομηχανία χάνει τα πρωτεία από την γαλλική!
Γενικότερα, η Ευρώπη συνολικά ηγείται στην κυκλοφορία νέων προϊόντων πίτσας το 2015, σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε νέα μελέτη της Mintel.
Όπως ειδικότερα αναφέρεται, ενώ υπάρχει σίγουρα μεγάλη δραστηριότητα σε εξέλιξη στην παγκόσμια αγορά πίτσας αυτή τη στιγμή, αυτό που προκαλεί αίσθηση είναι ότι η Γαλλία εκθρονίζει μετά από πολλά χρόνια τις ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση ως προς τον αριθμό νέων λανσαρισμάτων στην αγορά λιανικής.
Πράγματι, η έρευνα της Mintel αποκαλύπτει ότι η Γαλλία είναι υπεύθυνη για το μεγαλύτερο κομμάτι καινοτομίας σε προϊόντα πίτσας το 2015, αντιπροσωπεύοντας το 11% όλων των νέων λανσαρισμάτων πίτσας, από ποσοστό 9% που κατείχε το 2011. Εν τω μεταξύ, το παγκόσμιο μερίδιο των νέων προϊόντων πίτσας στις ΗΠΑ έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό κατά την ίδια περίοδο, καθώς οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν το ένα στα δέκα (10%) νέα προϊόντα πίτσας σε παγκόσμιο επίπεδο το 2015, σε σύγκριση με ένα στα πέντε (19%) το 2011.
Επιπλέον, ενώ πάνω από μία στις τέσσερις (28%) νέες πίτσες που κυκλοφόρησαν το 2011 προήλθε από τη Βόρεια Αμερική, η πτώση στην καινοτομία των προϊόντων στην περιοχή αυτή σημαίνει ότι συνολικά η Βόρεια Αμερική αντιπροσώπευε μόλις ένα στα έξι (15%) νέα λανσαρίσματα πίτσας στο 2015. Πράγματι, η Ευρώπη κυριαρχεί στον τομέα το 2015, πραγματοποιώντας σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των νέων λανσαρισμάτων, έναντι 58% το 2011.
Ενώ η Γαλλία κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό των λανσαρισμάτων (11%) κατά το 2015, ακολούθησαν οι ΗΠΑ (10%), το Ηνωμένο Βασίλειο (10%), η Ισπανία (8%) και η Γερμανία (6%).
Χωρίς γλουτένη
Η νέα έρευνα από την Mintel διαπιστώνει ότι ακολουθώντας τις καταναλωτικές τάσεις, τα νέα λανσαρίσματα πίτσας χωρίς γλουτένη σε παγκόσμιο επίπεδο εκτινάχθηκαν κατά 58% μεταξύ των ετών 2012 και 2015. Επιπλέον, ο αριθμός των λανσαρισμάτων πίτσας που περιέχουν αλεύρι ρυζιού ως εναλλακτικό συστατικό απέναντι στο σιτάρι, παρουσιάζουν αύξηση από 78% έως 90% μεταξύ των ετών 2014 και 2015.
Η αύξηση των λανσαρισμάτων πίτσας χωρίς γλουτένη, έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για εναλλακτικές λύσεις απέναντι στο σιτάρι, με το ένα τρίτο (32%) των Γάλλων, το 28% των Πολωνών και το 22% των Γερμανών καταναλωτών να δηλώνει ότι θα ήθελε να δει μια ευρύτερη ποικιλία από πίτσες χωρίς γλουτένη. Στην Ιταλία, ο αριθμός αυτός αυξάνεται σε ένα εντυπωσιακό 44%, ενώ πάνω από τους μισούς (51%) Ισπανούς καταναλωτές δηλώνουν ότι επιθυμούν περισσότερες επιλογές πίτσας χωρίς γλουτένη.
Ωστόσο, ενώ το ενδιαφέρον για ποικιλίες πίτσας χωρίς γλουτένη φαίνεται να έχει αυξηθεί, μόλις το 2% των Γάλλων, το 3% των Γερμανών, το 3% των Πολωνών, 5% των Ισπανών και το 8% των Ιταλών καταναλωτών αγόρασε στην πραγματικότητα πίτσα χωρίς γλουτένη πίτσα μέσα στο 2015.
Ο Alex Beckett, αναλυτής παγκόσμιας αγοράς τροφίμων και ποτών της Mintel, αναφέρει:
“Με τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη να έχουν εξελιχθεί σε ένα είδους lifestyle στις δυτικές χώρες, ιδίως μεταξύ των νεότερων γενιών, δεν αποτελεί έκπληξη η αύξηση των καταναλωτών που αγοράζουν πίτσα χωρίς γλουτένη. Ωστόσο, καθώς η πίτσα αποτελεί ένα απολαυστικό τρόφιμο, οι κατασκευαστές πρέπει να ενισχύσουν την ποιότητα και γεύση της πίτσας χωρίς σιτάρι, ώστε να πείσουν τους καταναλωτές ότι η γεύση και η υφή των εναλλακτικών συστατικών είναι παρόμοια με αυτή της κλασικής πίτσας”.
Τέλος, η έρευνα της Mintel δείχνει ότι η πίτσα χωρίς λακτόζη θα μπορούσε να αποτελέσει την επόμενη τάση στη συγκεκριμένη αγορά. Σχεδόν οι μισοί (47%) καταναλωτές στην Ισπανία λένε ότι θα ήθελαν να δουν μια ευρύτερη ποικιλία από πίτσες χωρίς γαλακτοκομικά και ακολουθεί το 39% των καταναλωτών στην Ιταλία, 31% στην Πολωνία, 30% στη Γαλλία και 20% των καταναλωτών στη Γερμανία.