Ειδήσεις
Home / Top Slider / Mintel: Οι τάσεις στη διεθνή αγορά τροφίμων και ποτών για το 2016

Mintel: Οι τάσεις στη διεθνή αγορά τροφίμων και ποτών για το 2016

Tις κορυφαίες τάσεις που θα διαμορφώσουν τις διεθνείς αγορές τροφίμων και ποτών κατά το 2016 επισημαίνει η Jenny Zegler, αναλύτρια της Mintel για τον κλάδο τροφίμων και ποτών στην παγκόσμια αγορά.

 

Εναλλακτικές Λύσεις Παντού

«Η αυξανόμενη γκάμα νέων πηγών πρωτεΐνης και δυνητικών υποκατάστατων είναι όλο και περισσότερο προσβάσιμα στους καταναλωτές σε καθημερινή βάση. Το γεγονός αυτό προαναγγέλλει μια μεταμορφωμένη σε βάθος αγορά, στην οποία ό,τι στο παρελθόν θεωρούνταν «εναλλακτικό», θα τείνει να αποτελεί την επικρατούσα τάση (mainstream)».

 

Τεχνητά συστατικά: No 1 Δημόσιος Κίνδυνος

“Οι απαιτήσεις των καταναλωτών για  φυσικά και «λιγότερο επεξεργασμένα» τρόφιμα και ποτά, ωθούν τις βιομηχανίες να απομακρυνθούν από τα τεχνητά συστατικά.”

 

ECO, είναι η Νέα Πραγματικότητα

“Η ξηρασία, οι ανησυχίες για τη σπατάλη τροφίμων και άλλα φυσικά φαινόμενα, δεν επηρεάζουν μόνο την παγκόσμια προσφορά τροφίμων και ποτών, αλλά και την παρασκευή και παραγωγή τους.”

 

Inside-Out

«Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν ότι οι δίαιτες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον τρόπο που φαίνονται και αισθάνονται».

 

Για κάθε σώμα

«Η αυξανόμενη προώθηση αθλητικών προγραμμάτων που ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να γυμνάζονται, δημιουργεί μια παράλληλη ανάγκη για τρόφιμα και ποτά που βοηθούν τους καταναλωτές να εξοικειωθούν με την αθλητική διατροφή”.

 

Βασισμένο σε Αληθινή Ιστορία

«Οι καταναλωτές ελκύονται από την προέλευση του προϊόντος, τα συστατικά ή από ιστορίες για τον τρόπο έμπνευσής τους».

 

E-Επανάσταση

“Ενώ το Διαδίκτυο δεν έχει ακόμη μεταβάλλει πλήρως το τοπίο για τα ψώνια μας, καινοτομίες ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να σκεφτούν πιο πέρα από τους παραδοσιακούς  φυσικούς χώρους λιανικής πώλησης.”

 

Διατροφή του DNA

“Το ενδιαφέρον για το φυσικό και την «επιστροφή στις ρίζες», έχει εκτινάξει την ζήτηση για αρχαία δημητριακά, σπόρους και υπερτροφές (superfoods), υιοθετώντας την αρχή, πως ό,τι συνδέεται με την παλαιά εποχή είναι καλύτερο από ό,τι κατασκευάζεται σήμερα.”

 

Αρκετά καλό για «τιτίβισμα»

“Η εξάπλωση των media που επικεντρώνονται στο φαγητό, έχει προκαλέσει νέο ενδιαφέρον για τη μαγειρική, όχι μόνο για χάρη της θρέψης, αλλά και για να μοιραστεί ένα πρόσωπο τις δημιουργίες του, μέσω των social media.”

 

Τραπέζι για Έναν

“Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζουν σε μονομελή νοικοκυριά ή περιστασιακά τρώνε μόνοι τους.”

 

Λιπαρά

“Η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τις πολλές πηγές καλών και του κακών λιπαρών, εγκαινιάζει μια υποδειγματική στροφή, στην οποία η περιεκτικότητα σε λιπαρές ουσίες, δεν είναι η πρώτος και κύριος παράγοντας στην αναζήτηση υγιεινών προϊόντων.”

 

Φάτε με τα μάτια

“Η γεύση βρίσκεται από καιρό στο επίκεντρο της καινοτομίας, αλλά κάποια μερίδα καταναλωτών που εστιάζει περισσότερο στο οπτικό αποτέλεσμα και στο μοίρασμα μέσω του διαδικτύου, απαιτεί μια καινοτομία που θα είναι τολμηρά χρωματισμένη και έντεχνα κατασκευασμένη».

 

Η Jenny Zegler, αναλύτρια της Mintel για την διεθνή αγορά τροφίμων και ποτών, δήλωσε:

«Αυτές οι τάσεις διερευνούν το πώς εξελίσσονται οι προτεραιότητες των καταναλωτών, τις δυνατότητες από την πρόοδο στον τομέα των λειτουργικών τροφίμων και τη σχεδόν αναπόφευκτη εξάπλωση της τεχνολογίας, που θα επηρεάσει την κατανάλωση τροφίμων και ποτών κατά το επόμενο έτος. Οι καταναλωτές δεν αναπτύσσουν από μόνοι τους αυτές τις τάσεις, καθώς η οικονομική κατάσταση, τα φυσικά φαινόμενα και τα social media, διαμορφώνουν το τι, πώς, πού και με ποιον, επιλέγουν να τρώνε και να πίνουν.

Οι τάσεις αυτές θα εκφρασθούν με διαφορετικό τρόπο σε όλο τον κόσμο, βασιζόμενες σε μια ποικιλία παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των πολιτιστικών προτύπων, την επάρκεια και τις κοινωνικές ανάγκες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τάσεις που είναι εδραιωμένες σε μια περιοχή, «μεταναστεύουν», ενώ αρκετές αναδυόμενες τάσεις έχουν την δυνατότητα να διαταράξουν την παγκόσμια τοπίο».