Ειδήσεις
Home / Εμπορευματα / E.E: 30,8 εκατ. ευρώ για την προώθηση αγροτικών προϊόντων

E.E: 30,8 εκατ. ευρώ για την προώθηση αγροτικών προϊόντων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε 41 νέα προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ε.Ε. και στις αγορές Τρίτων χωρών, συνολικής αξίας 130 εκατ. ευρώ (τριετούς διάρκειας) με τα 65 εκατ. ευρώ να είναι από τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. Το ύψος των προγραμμάτων που αντιστοιχούν στην Ελλάδα αγγίζει τα 30.836.413 ευρώ και αφορά την προώθηση φρέσκων φρούτων – λαχανικών, ελιάς – ελαιολάδου. Το μεγαλύτερο πρόγραμμα συνολικού ύψους 7,2 εκατ. ευρώ – σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν – εγκρίθηκε για τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ). Ακολουθούν το Ελληνικό Κέντρο Εξαγωγών και Προώθησης Ελαιολάδου – ΕΚΕΠΕ (4,7 εκατ. ευρώ) και η Κοινοπραξία Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας (4,6 εκατ. ευρώ).

Αναλυτικά τα προγράμματα στην Ελλάδα κατανέμονται ως εξής (με λατινικά όπως αναφέρονται στην λίστα της Κομισιόν)

  • ASOP: 2.406.096 ευρώ (φρούτα και λαχανικά)
  • DELKOF: 3.062.420 ευρώ (ελιά – ελαιόλαδο)
  • ASSOCIATION OF LEGAL PERSONS (ORGANIC PRODUCERS) : 2.943.122 ευρώ (βιολογικά προϊόντα)
  • CONSORTIUM OF COOPS OF IMATHIA: 4.634.058 ευρώ (φρούτα και λαχανικά)
  • SEVITEL: 7.206.427 ευρώ (ελιά – ελαιόλαδο)
  • EKEPE: 4.717.342 ευρώ (ελιά- ελαιόλαδο)
  • ASSOC. OF LEGAL PERSONS (NESTOS, NESPAR, ALKYON, GOUSTERA): 3.009.624 (φρούτα και λαχανικά)
  • ASSOCIATION OF LEGAL PERSONS (KIWI PRODUCERS): 2.857.000 ευρώ

Σχολιάζοντας τα νέα αυτά προγράμματα, ο Επίτροπος Γεωργίας, κ. Phil Hogan, δήλωσε: «η προώθηση των γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ στις παγκόσμιες αγορές είναι μια ισχυρή και δυναμική απάντηση στο ρωσικό εμπάργκο. Η αύξηση της χρηματοδότησης για τα μέτρα αυτά θα συμβάλει στην επιτυχία της αύξησης των εξαγωγών προϊόντων υψηλής ποιότητας στην παγκόσμια αγορά».

Και πρόσθεσε: “τα επιλεγμένα προγράμματα, από 18 διαφορετικά κράτη – μέλη, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών προϊόντων, όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα προϊόντα ποιότητας (ΠΟΠ, ΠΓΕ κ.α), τα βιολογικά προϊόντα, το ελαιόλαδο, το κρέας κ.α. Μερικά από αυτά (τα 17 προγράμματα) στοχεύουν στην εσωτερική αγορά της Ε.Ε. και τα υπόλοιπα 24 σε αγορές – στόχους Τρίτων χωρών. Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα προγράμματα, όπου σχεδόν τα 2/3 απευθυνόντουσαν στην ευρωπαική αγορά”. Σημειώνεται ότι οι Τρίτες χώρες που απευθύνονται τα προγράμματα είναι: Μέση Ανατολή, Βόρεια Αμερική, Νοτιοανατολική Ασία, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Αφρική, Καζακστάν, Αυστραλία κ.α.