Ειδήσεις
Home / Top Slider / Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης αυξάνεται 6 μονάδες το 2ο τρίμηνο

Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης αυξάνεται 6 μονάδες το 2ο τρίμηνο

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 2ο τρίμηνο 2018 ανέρχεται στις 67 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδες. Παρόλα αυτά παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από το Ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 87 μονάδες.

8 στους 10 Έλληνες (77%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 76% των ερωτώμενων αμφιβάλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια – 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (29%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (27%). Οι συγκεκριμένες 3 ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους  Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.  Το 2ο τρίμηνο του 2018, 1 στους 10 Έλληνες ανησυχεί για την εγκληματικότητα (14%) αναδεικνύοντάς την ως την 5η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8%).

Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Ειδικότερα, οι 3 κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%),  στην μείωση των δαπανών, της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (65%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (61%).

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Η έρευνα “The Conference Conference Board® Global Consumer Confidence”  υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen.

Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από  χρήστες  internet σε κάθε χώρα  που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα, έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται μέσω online . Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2018.