Με διψήφια αύξηση πωλήσεων και ικανοποιητική κερδοφορία αναμένεται να κλείσει τη φετινή χρονιά η εταιρεία Κρητών Άρτος, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Μανόλης Δαμιανάκης.
Σύμφωνα με τον κ. Δαμιανάκη, η φετινή χρονιά είναι πολύ πιο άνετη από την περυσινή καθώς διευθετήθηκε το θέμα με την «Μαρινόπουλος» και ο σχεδιασμός ανάπτυξης της εταιρείας προχωρά με σταθερά βήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Δαμιανάκη, η φετινή χρονιά είναι πολύ πιο άνετη από την περυσινή καθώς διευθετήθηκε το θέμα με την «Μαρινόπουλος» και ο σχεδιασμός ανάπτυξης της εταιρείας προχωρά με σταθερά βήματα.
«Έχουμε ένα σχεδιασμό ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό αναφορικά με υφιστάμενα αλλά και νέα προϊόντα. Ταυτόχρονα υλοποιούμε ένα πλάνο επενδύσεων που αφορά κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου και βελτίωση της ποιότητας προϊόντων. Το επενδυτικό πρόγραμμα αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018» ανέφερε ο κ. Δαμιανάκης.
Ο κ. Δαμιανάκης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι η διοίκηση το 2015 έκανε ένα βήμα πίσω στα επενδυτικά της σχέδια και εξηγεί: «Το 2015 ήταν δύσκολη χρονιά για την εταιρεία μας από χρηματοοικονομικής πλευράς καθώς ταυτόχρονα με τα προβλήματα που δημιούργησαν τα capital controls υπήρξε και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από την πτώχευση της Μαρινόπουλος. Το 2015 μας δυσκόλεψε πολύ. Ωστόσο κάναμε τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν. Επιτεύχθηκε ο στόχος σταθεροποίησης της εταιρείας, καλύψαμε τον τζίρο που χάσαμε από τον Μαρινόπουλο, από νέους και παλιούς πελάτες και τώρα υλοποιούμε αυτό που είχαμε σχεδιάσει με καθυστέρηση 1,5 έτους».
Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα, το 2016 οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν στα ίδια επίπεδα με το 2015 και διαμορφώθηκαν στα 5.300.000 ευρώ. Ωστόσο η εταιρεία παρουσίασε σημαντική ζημιά που οφείλεται στην πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων με κύριο βάρος την εταιρεία Μαρινόπουλος. «Το 2017 αναμένουμε διψήφια αύξηση πωλήσεων περίπου στο 15% και θα έχουμε ικανοποιητική κερδοφορία» ανέφερε ο κ. Δαμιανάκης.
Έμφαση στις εξαγωγές
Η ανάπτυξη των εξαγωγών αποτελεί κυρίαρχη στρατηγική επιλογή της διοίκησης της εταιρείας και προτεραιότητα στον συνολικό επιχειρηματικό σχεδιασμό της τα επόμενα χρόνια.
Όπως ανέφερε ο κ. Δαμιανάκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στις εξαγωγές το κύριο βάρος θα δοθεί στην προώθηση των προϊόντων αρτοποιίας σνακ. Οι αγορές που στοχεύει η εταιρεία είναι Ευρώπη και Αμερική και δευτερευόντως χώρες όπως η Αυστραλία, Κίνα και Μέση Ανατολή. Ο τρόπος ανάπτυξης των πωλήσεων θα στηριχθεί στην ανάπτυξη τοπικών συνεργασιών. Επίσης η διοίκηση σχεδιάζει τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την παρουσία της στα snaks αρτοποιίας τόσο σε Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Η ανάπτυξη των εξαγωγών αποτελεί κυρίαρχη στρατηγική επιλογή της διοίκησης της εταιρείας και προτεραιότητα στον συνολικό επιχειρηματικό σχεδιασμό της τα επόμενα χρόνια.
Όπως ανέφερε ο κ. Δαμιανάκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στις εξαγωγές το κύριο βάρος θα δοθεί στην προώθηση των προϊόντων αρτοποιίας σνακ. Οι αγορές που στοχεύει η εταιρεία είναι Ευρώπη και Αμερική και δευτερευόντως χώρες όπως η Αυστραλία, Κίνα και Μέση Ανατολή. Ο τρόπος ανάπτυξης των πωλήσεων θα στηριχθεί στην ανάπτυξη τοπικών συνεργασιών. Επίσης η διοίκηση σχεδιάζει τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την παρουσία της στα snaks αρτοποιίας τόσο σε Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
«Την ανάπτυξη των εξαγωγών την επιδιώκουμε μέσα από τα προϊόντα αρτοποιίας σνακ όπως το ?ΜΙΚΙΟ?, στηριζόμενοι στη φιλοσοφία μας να παράγουμε και να προωθούμε στο εξωτερικό προϊόντα αρτοποιίας σνακ που στηρίζονται στην υψηλή κριτική μεσογειακή διατροφή, στην υψηλή ποιότητα και στις κριτικές πρώτες ύλες. Είμαστε στοχευμένοι σε ανεπτυγμένες αγορές και πιστεύουμε ότι έχουμε πολλά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης» ανέφερε ο κ. Δαμιανάκης.
Επίσης, πρόσθεσε ότι η στρατηγική της εταιρείας εστιάζεται στην αύξηση των μεριδίων της στην ελληνική αγορά στα υφιστάμενα προϊόντα αλλά και σε νέα που θα κυκλοφορήσουν σύντομα.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το επόμενο τρίμηνο (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2018) η εταιρεία θα ασκήσει επιθετική πολιτική μάρκετινγκ και προωθητικών ενεργειών στοχεύοντας να «κερδίσει» τον Έλληνα καταναλωτή. Τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται ήδη σε όλα τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αλλά και στα μικρά σημεία.
Επίσης, πρόσθεσε ότι η στρατηγική της εταιρείας εστιάζεται στην αύξηση των μεριδίων της στην ελληνική αγορά στα υφιστάμενα προϊόντα αλλά και σε νέα που θα κυκλοφορήσουν σύντομα.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το επόμενο τρίμηνο (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2018) η εταιρεία θα ασκήσει επιθετική πολιτική μάρκετινγκ και προωθητικών ενεργειών στοχεύοντας να «κερδίσει» τον Έλληνα καταναλωτή. Τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται ήδη σε όλα τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αλλά και στα μικρά σημεία.
Δυνατή οικονομία η Κρήτη
Αναφερόμενος στα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας ο κ. Δαμιανάκης ανέφερε ότι η υλοποίησή τους θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Όπως πρόσθεσε η Κρήτη είναι δυνατή οικονομία. «Έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας γιατί έχει το πλεονέκτημα να έχει ταυτόχρονα πολύ ισχυρούς όλους τους πυλώνες της οικονομίας. Έχει πολύ ισχυρή τουριστική βιομηχανία και ταυτόχρονα ισχυρό πρωτογενή τομέα (παράγει προϊόντα αγροτικά και κτηνοτροφικά) και ισχυρό μεταποιητικό τομέα (βιομηχανία και βιοτεχνία).
Κληθείς να σχολιάσει την πορεία της ελληνικής οικονομίας από πλευράς δημοσιονομικών μεγεθών, ο κ. Δαμιανάκης ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «μετά την επίτευξη συμφωνίας με τους δανειστές υπήρξε ομαλότητα, υπήρξε ηρεμία και το κλίμα έχει βελτιωθεί αρκετά προς το καλύτερο». Ωστόσο, επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα πράγματα προς την μικρομεσαία επιχείρηση.
Αναφερόμενος στα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας ο κ. Δαμιανάκης ανέφερε ότι η υλοποίησή τους θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Όπως πρόσθεσε η Κρήτη είναι δυνατή οικονομία. «Έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας γιατί έχει το πλεονέκτημα να έχει ταυτόχρονα πολύ ισχυρούς όλους τους πυλώνες της οικονομίας. Έχει πολύ ισχυρή τουριστική βιομηχανία και ταυτόχρονα ισχυρό πρωτογενή τομέα (παράγει προϊόντα αγροτικά και κτηνοτροφικά) και ισχυρό μεταποιητικό τομέα (βιομηχανία και βιοτεχνία).
Κληθείς να σχολιάσει την πορεία της ελληνικής οικονομίας από πλευράς δημοσιονομικών μεγεθών, ο κ. Δαμιανάκης ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «μετά την επίτευξη συμφωνίας με τους δανειστές υπήρξε ομαλότητα, υπήρξε ηρεμία και το κλίμα έχει βελτιωθεί αρκετά προς το καλύτερο». Ωστόσο, επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα πράγματα προς την μικρομεσαία επιχείρηση.
«Να περάσει το μήνυμα ότι η οικονομία πρέπει να έχει ένα δυνατό, τίμιο, μικρότερο κράτος, που να μοιράζει δίκαια τον πλούτο που παράγεται αλλά πρέπει να δοθεί περισσότερη ευκαιρία και προϋποθέσεις στον ιδιωτικό τομέα για να παράξει τον πλούτο. Ο πλούτος, η αύξηση του ΑΕΠ, η βελτίωση των εισοδημάτων πρέπει να προέρχεται κατά βάση από τον ιδιωτικό τομέα και κυρίως από τη μικρομεσαία επιχείρηση και το κράτος πρέπει να διευκολύνει προς αυτή τη κατεύθυνση» ανέφερε ο κ. Δαμιανάκης.