Ειδήσεις
Home / Top Slider / Tetra Pak: Bλέπει ευκαιρίες ανάπτυξης παγκοσμίως για τους χυμούς

Tetra Pak: Bλέπει ευκαιρίες ανάπτυξης παγκοσμίως για τους χυμούς

Η αγορά των 100% χυμών φαίνεται πως θα επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης παρά την οικονομική ύφεση και την πρόσφατη δημόσια συζήτηση για το ζήτημα της ζάχαρης, σύμφωνα με την παγκόσμια Έκθεση Προϊόντων 100% Χυμού της Tetra Pak.

Σύμφωνα με την εταιρεία,  οι αναδυόμενες αγορές που αναπτύσσονται σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της πτωτικής τάσης στις καθιερωμένες αγορές, σταθεροποιούν το μερίδιο των 100% χυμών και το επαναφέρουν  σε τροχιά ανάπτυξης μέχρι το 2018.

Με βάση την έρευνα,  οι 100% χυμοί παραμένουν ένα σημαντικό κομμάτι της διατροφής του μέσου καταναλωτή, με περισσότερους από το 40% να πίνουν χυμό καθημερινά.

Τα ευρήματα αυτά δείχνουν μεγάλη δυναμική για τα προϊόντα 100% χυμού. Η ανάπτυξη θα επιτευχθεί μέσα από προϊόντα  που απαντούν στις ανάγκες των καταναλωτών και επικεντρώνονται στην υγεία και την on-the-go κατανάλωση, τάσεις ιδιαίτερα δυνατές στην κατηγορία των Millenials, τη γενιά καταναλωτών με τη μεγαλύτερη επιρροή μέχρι σήμερα. Η βιομηχανία έχει ήδη απαντήσει με καινοτομίες σε τρεις βασικές κατηγορίες:  διατροφή με βάση τα λαχανικά, «πλήρως φυσικά» προϊόντα και εξειδικευμένοι 100% χυμοί.

  • Διατροφή με βάση τα λαχανικά: τα ροφήματα με βάση τα λαχανικά, που συνδυάζουν λαχανικά και φρούτα χαμηλώνοντας την περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα και προσθέτοντας πλεονεκτήματα για την υγεία, αποτελούν σήμερα την τέταρτη πιο δημοφιλή γεύση 100% χυμού παγκοσμίως. Οι νέες κυκλοφορίες προϊόντων που χρησιμοποιούν ως συστατικό τα λαχανικά τριπλασιάστηκαν το 2015 σε σχέση με το 2012 παγκοσμίως.
  • Πλήρως φυσικά προϊόντα: τα τελευταία έξι χρόνια, οι χυμοί από μη συμπηκνωμένο χύμο (NFC) έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς σε βάρος των χυμών με ανασύσταση, παρουσίαζοντας αύξηση από 25% το 2009 σε σχεδόν 30% το 2015. Οι νέες κυκλοφορίες προϊόντων που επικαλούνται ότι είναι «πλήρως φυσικά» παρουσίασαν ετήσια αύξηση μεριδίου της τάξεως του 25% μεταξύ 2012 και 2015 – ιδίως μάλιστα τα προϊόντα χωρίς πρόσθετα ή/και συντηρητικά.
  • Εξειδικευμένοι 100% χυμοί: περισσότεροι από το 60% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι τους ενδιαφέρουν προϊόντα με αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία. Παράλληλα με την προσθήκη λαχανικών, οι παραγωγοί προσφέρουν ολοένα και περισσότερο «ενισχυμένους» ή «εμπλουτισμένους με βιταμίνες» 100% χυμούς. Το 2015 για παράδειγμα, τα 2/3 των νέων προϊόντων ήταν ενισχυμένα με λειτουργικά οφέλη για το ανοσοποιητικό σύστημα, την καλή καρδιακή λειτουργία και πέψη, την υγεία των οστών, του εγκεφάλου και την ομορφιά.

Ο Dennis Jönsson, Πρόεδρος και CEO της Tetra Pak, δήλωσε σχετικά: «Είναι θετικό το γεγονός ότι οι μάρκες παγκοσμίως μετατρέπουν σε ευκαιρίες τις προκλήσεις που επιφέρει η αλλαγή στον τρόπο ζωής, καθώς και η δημόσια συζήτηση για το ζήτημα της ζάχαρης. Οδηγούν την ανάπτυξη στην κατηγορία των 100% χυμών με νέα προϊόντα που αποτυπώνουν τη φαντασία των καταναλωτών, προχωρώντας πέρα από τους παραδοσιακούς χυμούς, όπως πορτοκάλι και μήλο, σε μια σειρά καινοτόμων συνδυασμών λαχανικών και νέων γεύσεων φρούτων, δημιουργώντας αμέτρητες δυνατότητες για νέες συνταγές. Όπως πάντα, το κλειδί της επιτυχίας είναι  η καινοτομία. Να προσφέρεις το κατάλληλο προϊόν την κατάλληλη στιγμή για να καλύψεις τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, να κρατήσεις την προσοχή και να έρθεις σε επαφή μαζί τους».

Η Catalina Siriteanu, Οperation Marketing Director στη Νοτιοανατολική Ευρώπη δήλωσε: : «Το Juice Index της Tetra Pak είναι μια παγκόσμια έρευνα που περιέχει πληροφορίες και τις τάσεις της κατηγορίας του χυμού. Χωρίς αμφιβολία, αποτελεί για εμάς μια μοναδική ευκαιρία να μοιραστούμε τις γνώσεις μας σχετικά με τις ευκαιρίες ανάπτυξης που είναι διαθέσιμες στις αγορές της Νοτιανατολικής Ευρώπης. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα και την Σερβία τα τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε πτώση στη κατανάλωση του χυμού και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και την πτώση στη κατηγορία του 100% χυμού γενικότερα. Παρά το γεγονός ότι άλλες κατηγορίες, όπως τα premium προϊόντα ή οι εμπλουτισμένοι χυμοί έχουν παρουσιάσει ανάπτυξη , πιστεύουμε πως υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες που μπορούν να ερευνηθούν, ειδικά στη Σερβία που αποτελεί το πυρήνα αυτής της κατηγορίας, όπως οι παιδικές συσκευασίες ή οι «on-the-go» οι οποίες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο».

Ο Δείκτης Προϊόντων 100% χυμού της Tetra Pak βασίζεται σε γνώσεις για την αγορά που προκύπτουν από τη συνεργασία της εταιρείας με πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και από τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας σε 7.000 καταναλωτές σε επτά χώρες.